Ga naar inhoud
Lage Emissie Zone

Prijs CNG aan de pomp

Recommended Posts

9 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Bruno heeft bv. in Limburg ook een aantal Esso-stations die tot de keten van Bruno behoren :D

ik dacht zelfs opgevangen te hebben dat ALLE  Esso-stations onder Bruno's vallen. Ik kan mis zijn natuurlijk, maar Esso wou er mee stoppen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Dr Nick zei:

ik dacht zelfs opgevangen te hebben dat ALLE  Esso-stations onder Bruno's vallen. Ik kan mis zijn natuurlijk, maar Esso wou er mee stoppen

Neen, dat klopt niet. Enkel de Esso-tankstations en tot nu toe het enigste Shell-tankstation die op hun website staan, zijn eigendom van Bruno (het is Bruno in het enkelvoud. Ja, just is just ;)):

As, Bilzen, Bocholt, Bree, Brustem, Genk (Hasseltweg), Genk-Noord (CNG), Hasselt, Heppen, Houthalen, Kortessem, Maasmechelen, Peer, Sint-Truiden, Tessenderlo, Tongeren, Zonhoven, Zutendaal (Shell).

Group Bruno, het bedrijf achter de toonaangevende Bruno Service Stations in Limburg, heeft het tankstation De Daal in Zutendaal overgenomen. Opvallend: na 17 Esso vestigingen behoudt deze in Zutendaal zijn Shell-embleem.
De totale investering van de overname en de renovatie van Bruno Service Station te Zutendaal bedraagt 1 miljoen euro. Group Bruno heeft het Bruno’s Foodcorner-gedeelte uitgebreid naar een totaaloppervlakte van ongeveer 185 m².  Ook in deze vestiging kan de klant genieten van verse broodjes en pizza’s die ter plaatse klaargemaakt worden. Met een 15-tal zitplaatsen en 20-tal staanplaatsen kan de consument deze ook in het servicestation nuttigen.

In totaal stelt Bruno Service Station Zutendaal momenteel 2 medewerkers (1 voltijdse, 1 halftijdse) te werk. Vanaf april dit jaar zal de personeelsbezetting uitbreiden naar  10 medewerkers. Dat maakt dat er over alle Bruno vestigingen zo’n 400 medewerkers actief zijn.

De komende jaren voorzien Angelo en Giuliano Bruno een grondige renovatie van de andere vestigingen in Limburg en zijn er plannen nieuwe vestigingen te openen binnen en buiten Limburg.
Met een netwerk van 18 vestigingen in Limburg is Group Bruno een veelzijdig Genks bedrijf met heel wat diensten in het aanbod. Buiten het verdelen van kwaliteitsbrandstoffen, dragen ze het one-sto
p-shop-principe hoog in het vaandel. Naast het tanken van benzine kunnen chauffeurs ook een heerlijke maaltijd krijgen, hun auto een wasbeurt geven en zelfs een wagen huren.

Bron: Service Station Magazine

Maar dat is nog niet alles want er komt inderdaad binnenkort al een totaal nieuw Bruno-tankstation in Tessenderlo:

Grondige facelift voor site Group Bruno Tessenderlo

Aan de Hyundailaan in Tessenderlo opent eind dit jaar (2018) een totaal vernieuwde Group Bruno site, met naast het tankstation eveneens een foodcorner, carwash, autoverhuur en een beveiligde parking voor vrachtwagens. De totale oppervlakte van het gebouw bedraagt zo’n 880 m². Naast een ruime shop met verbruikszaal op het gelijkvloers, zullen op de eerste verdieping 11 slaapruimtes voor truckchauffeurs worden ingericht. In totaal zullen 55 chauffeurs er tegelijk terechtkunnen. Het totale kostenplaatje van het megaproject bedraagt 6,5 miljoen euro. 25 voltijdse werknemers zullen er tewerkgesteld worden. Daarmee verschaft Group Bruno aan meer dan 400 mensen werk.

Of daar eveneens een CNG-installatie met CNG-pompen komt, is een vraagteken. Hieronder op de kaart de locatie van het huidige Bruno-tankstation in Tessenderlo, en ik denk wel dat je Hyundailaan kan zien op die kaart.

Bruno-tankstation-Hyundailaan-op-kaart.png

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, muscles zei:

Neen, dat klopt niet. Enkel de Esso-tankstations en tot nu toe het enigste Shell-tankstation die op hun website staan, zijn eigendom van Bruno (het is Bruno in het enkelvoud. Ja, just is just ;)):

As, Bilzen, Bocholt, Bree, Brustem, Genk (Hasseltweg), Genk-Noord (CNG), Hasselt, Heppen, Houthalen, Kortessem, Maasmechelen, Peer, Sint-Truiden, Tessenderlo, Tongeren, Zonhoven, Zutendaal (Shell).

Group Bruno, het bedrijf achter de toonaangevende Bruno Service Stations in Limburg, heeft het tankstation De Daal in Zutendaal overgenomen. Opvallend: na 17 Esso vestigingen behoudt deze in Zutendaal zijn Shell-embleem.
De totale investering van de overname en de renovatie van Bruno Service Station te Zutendaal bedraagt 1 miljoen euro. Group Bruno heeft het Bruno’s Foodcorner-gedeelte uitgebreid naar een totaaloppervlakte van ongeveer 185 m².  Ook in deze vestiging kan de klant genieten van verse broodjes en pizza’s die ter plaatse klaargemaakt worden. Met een 15-tal zitplaatsen en 20-tal staanplaatsen kan de consument deze ook in het servicestation nuttigen.

In totaal stelt Bruno Service Station Zutendaal momenteel 2 medewerkers (1 voltijdse, 1 halftijdse) te werk. Vanaf april dit jaar zal de personeelsbezetting uitbreiden naar  10 medewerkers. Dat maakt dat er over alle Bruno vestigingen zo’n 400 medewerkers actief zijn.

De komende jaren voorzien Angelo en Giuliano Bruno een grondige renovatie van de andere vestigingen in Limburg en zijn er plannen nieuwe vestigingen te openen binnen en buiten Limburg.
Met een netwerk van 18 vestigingen in Limburg is Group Bruno een veelzijdig Genks bedrijf met heel wat diensten in het aanbod. Buiten het verdelen van kwaliteitsbrandstoffen, dragen ze het one-sto
p-shop-principe hoog in het vaandel. Naast het tanken van benzine kunnen chauffeurs ook een heerlijke maaltijd krijgen, hun auto een wasbeurt geven en zelfs een wagen huren.

Maar dat is nog niet alles want er komt inderdaad binnenkort al een totaal nieuw Bruno-tankstation in Tessenderlo:

Grondige facelift voor site Group Bruno Tessenderlo

Aan de Hyundailaan in Tessenderlo opent eind dit jaar (2018) een totaal vernieuwde Group Bruno site, met naast het tankstation eveneens een foodcorner, carwash, autoverhuur en een beveiligde parking voor vrachtwagens. De totale oppervlakte van het gebouw bedraagt zo’n 880 m². Naast een ruime shop met verbruikszaal op het gelijkvloers, zullen op de eerste verdieping 11 slaapruimtes voor truckchauffeurs worden ingericht. In totaal zullen 55 chauffeurs er tegelijk terechtkunnen. Het totale kostenplaatje van het megaproject bedraagt 6,5 miljoen euro. 25 voltijdse werknemers zullen er tewerkgesteld worden. Daarmee verschaft Group Bruno aan meer dan 400 mensen werk.

Of daar eveneens een CNG-installatie met CNG-pompen komt, is een vraagteken. Hieronder op de kaart de locatie van het huidige Bruno-tankstation in Tessenderlo, en ik denk wel dat je Hyundailaan kan zien op die kaart.

Bruno-tankstation-Hyundailaan-op-kaart.png

Ok, die Shell wist ik nog niet.

En ik weet dat het Bruno in enkelvoud is, maar omdat het over meerdere stations ging heb ik het meervoud gebruikt, wat na opnieuw lezen fout bleek. Merci voor de muggenzifter te spelen. Volgende keer als ik een fout detecteer in jouw berichten zal ik het ook melden ;-) No hard feelings

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Prijs Enora Ollignies vlakbij autosnelweg E429 bedraagt 0.999 € / kg
Dats enkele 100m verderop staat aan 1.04 € / kg geafficheerd.

Het betreft hier H-gas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Prijs Enora Ollignies vlakbij autosnelweg E429 bedraagt 0.999 € / kg
Dats enkele 100m verderop staat aan 1.04 € / kg geafficheerd.

Maar 1 van die 2 is moeilijk bereikbaar als je terug komt van Brugelettes / Pairi Daiza richting Brussel, dacht ik ?

Je moet dan de snelweg over en terugkeren in de richting van waar je kwam. Nadien in de goede richting geraken is dan niet zo eenvoudig ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Enora is toch wel goedgelegen vind ik. Ja, je moet een rotonde verder rijden om dan richting Brussel te rijden, maar dat valt nog mee.
De pomp is toch vlakbij de autosnelweg.
Dats heb ik niet gezien, maar lag ook in de buurt. Colruyt DC staat aangegeven, ik weet niet als daar effectief Dats met CNG ligt.

image.thumb.png.10c3c2d35515b52fbd009f9db635da54.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Enora is toch wel goedgelegen vind ik. Ja, je moet een rotonde verder rijden om dan richting Brussel te rijden, maar dat valt nog mee.
De pomp is toch vlakbij de autosnelweg.
Dats heb ik niet gezien, maar lag ook in de buurt. Colruyt DC staat aangegeven, ik weet niet als daar effectief Dats met CNG ligt.

Neen, daar ligt helemaal geen Dats24-tankstation.

Dats24-Stationzoeker-Ollignies.png

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok misverstand van mijn kant.

Dats Gellingen / Ghislenghien.

Ik had via de app van Gibgas gezien dat er op weg naar Pairi Daiza 2 stations kort bij elkaar lagen.

Bedankt Muscles.

image.png.255f1d242f7e08f3737cd2872c6d426e.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/4/2018 om 14:26, Aardgasrijder zei:

Colruyt DC staat aangegeven, ik weet niet als daar effectief Dats met CNG ligt.

Dat is een distributiecentrum van de Colruyt. Het tankstation is op hetzelfde moment gebouwd, in functie van de vele vrachtwagens die daar komen. Ik begrijp nog altijd niet goed waarom Colruyt daar niet zelf een tankstation heeft gebouwd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden, Taaner zei:

Dat is een distributiecentrum van de Colruyt. Het tankstation is op hetzelfde moment gebouwd, in functie van de vele vrachtwagens die daar komen. Ik begrijp nog altijd niet goed waarom Colruyt daar niet zelf een tankstation heeft gebouwd...

Diezelfde vraag stel ik mij ook voor wat betreft hun OKay-winkels. Men had daar gerust enkel een CNG-tankinstallatie en elektrische laadpalen kunnen geplaatst hebben. Ik heb het dan voornamelijk over de OKay-winkels van Alken (kortbij industrieterrein en daardoor ook interessant voor de auto's en camionettes van de verschillende bedrijven), van Herk-de-Stad (CNG-rijders van Herk-de-Stad moeten al helemaal naar Hasselt of naar Diest rijden om CNG te tanken), van Kortessem (CNG-rijders moeten al helemaal naar de Dats in Tongeren rijden om CNG te tanken. Dat is een Dats24-tankstation dat eigenlijk al zo goed als in Riemst ligt).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, grijpgraag zei:

ESSO BEVEREN: 1.04 Euro/kg

TOTAL KALLO  : 0.97 Euro/kg  (9.7 km van elkaar)

Het ene merk hoeft zich niks aan te trekken van de prijzen van een ander. Dat doen ze voor benzine, diesel en LPG trouwens ook niet.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even melden dat er ook over de grens in NL een prijsverhoging is.

Voorheen tankte ik aan 1.109 € / kg L-gas in Born (Pitpoint)

Vandaag was dit 1.139 € / kg L-gas op dezelfde locatie.

Wel moet ik zeggen dat ik in no-time 20 kg in de Touran heb gekregen, het ging echt heel vlot B|
Geen geslenter bij de laatste kilo's, maar praktisch de hele tankbeurt  vol gas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dats Ninove - h-gas: 1,03 euro/kg

Oh FYI in Ghislenghien ligt er een DATS tankstations en dat heeft inderdaad CNG. Maar dat is in Ghislenghien zelf naast het andere industrieterrein (Waldico). Is ook H-gas. Het station naast hun recent gebouwd DC heeft voor zover ik weet geen CNG maar enkel Adblue naast benzine en diesel. Kan wel veranderd zijn natuurlijk, is enkele weken geleden dat ik daar nog getankt heb. 

Maar ze hebben daar blijkbaar een pomp voor enkel CNG bijgezet inderdaad. 

aangepast door KaaJee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, KaaJee zei:

Dats Ninove - h-gas: 1,03 euro/kg

€ 1,030/kg? Heb je niet verkeerd gekeken want normaal gezien is de CNG-prijs van H-gas bij Dats 24 in gans België € 1,040/kg.

CNG-prijs-Dats24-Ninove-op-2018-05-10de.png

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Prijs van een vat Brent ging vandaag door de 80 dollar grens.

Volgende prijsverhoging voor brandstoffen loert om de hoek.

image.png.0f8a9f7524a6074dd1fb27fcc87d4c4d.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Lange_666 zei:

Prijs van een vat Brent ging vandaag door de 80 dollar grens.

Volgende prijsverhoging voor brandstoffen loert om de hoek.

image.png.0f8a9f7524a6074dd1fb27fcc87d4c4d.png

Volgens de voorspelling van Carbu.com zou de maximumprijs van Super 95 nu vrijdag 25 mei alweer stijgen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag in Hoboken (Total), nog altijd €0,990 per kg voor H+ gas !

Das e wa anders, hè (op z'n Aantwarps) 😉 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen