GiGi Geplaatst: 27 december 2017 Delen Geplaatst: 27 december 2017 Echt teleurstellend dat, ondanks dat vele forumleden reeds contact gelegd hebben met brandstofverdelers, er nog steeds niemand heeft toegezegd een CNG-pomp in de regio Sint-Truiden te plaatsen. Elk schrijven wordt snel beantwoord maar het blijft bij magere beloftes of eerder ontwijkingen. Zelfs politieke interventies door Truiense ambtenaren lopen uit op een kale kermis. Groep Bruno, DATS24 altijd maar nee. Vandaag nog een antwoord gehad van het Q8-team wat ik graag met jullie deel. ”Beste Meneer, Momenteel hebben we geen concrete plannen om in de regio van St-Truiden een CNG-pomp te openen, maar we zijn wel bezig met het onderzoeken van nieuwe locaties. We zullen uw voorkeur dan ook zeker doorgeven aan de werkgroep die bezig is met het onderzoek, zodat zij deze piste ook meenemen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen blijven wij steeds ter beschikking. Met vriendelijke groeten, Q8 Fuel Team” ***** “aanhef: heer naam: Geert tankstation: 4520 onderwerp: brandstof en prijzen je_vraag_of_opmerking: Hebben jullie plannen om een CNG-pomp te installeren in een van jullie stations in de regio Sint-Truiden? Jullie worden daarmee pionier gezien er nog steeds geen dekking is in deze regio. Ik ben aangesloten op het forum aardgasrijder.be en net zoals vele Truienaars moeten we serieus omrijden om te kunnen tanken. Ik heb nu al 12 maand een nieuwe wagen met CNG en ondanks vergeefse pogingen heeft nog geen enkele brandstofuitbater een CNG-pomp beschikbaar. Mvg, GeertMet vriendelijke groet, | Klantenservice | | Web: www.q8.be | Tel: +32 3 241 33 00 | | Brusselstraat 59 | B-2018 Antwerpen | Belgium | | A subsidiary of the Kuwait Petroleum International Group” Is er geen interesse of gewoon niet rendabel dat men hier niks voorziet? Ik vind het zo teleurstellend dat er eerlijk gezegd in bepaalde regio’s in Vlaamse provincies een “overaanbod” is aan CNG-pompen. 1 1 AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 27 december 2017 Delen Geplaatst: 27 december 2017 Het is erg dat ze jullie in de koude laten staan.. Misschien moeten jullie Limburgers laten zien dat jullie ook een andere kant hebben want jullie zijn bekend als zeer brave mensen. Suggesties: petities starten, crowdfunding openen of een slow fill installatie overwegen? Het zijn maar suggesties, betere voorstellen zijn welkom om deze mensen te helpen ( synthesegas niet vergeten want dit is GEEN fossiele brandstof; de CNG haters willen ons nekken met onze brandstof onder de noemer fossiel te plaatsen ). VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 28 december 2017 Delen Geplaatst: 28 december 2017 @GiGi Voor mij is het ook goed als er een Cng-station komt in Heers, Borgloon, Wellen, Kortessem, Alken of Gingelom. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Aan: contact@infrax.be CC: Verzonden: 03.01.18 16:42:58 Onderwerp: vraag Volgende vraag werd vandaag verstuurd via het contactformulier op de Infrax website. Vraag: Sinds september 2015 rij ik met een auto af fabriek aangedreven door CNG. Nu stel ik vast dat er in mijn regio helemaal geen CNG-tankstation te vinden is. Ik moet al helemaal naar Tongeren of Hasselt voor CNG. Via het aardgasrijderforum weet ik dat er voor Zuid-west-Limburg geen vergunning wordt afgeleverd voor deze regio. Ik zou graag de reden hiervoor weten want het is heel opvallend dat Limburg zo weinig CNG-tankstations heeft dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Oost- en West-Vlaanderen. Naam: Postcode: 3800 Gemeente: Sint-Truiden Antwoord van een Infrax-medewerker, vandaag ontvangen om 11u40: Geachte heer, Ik kreeg uw vraag doorgestuurd en heb bij de bevoegde diensten die instaan voor aanleg van aardgasnetten en aansluiting van aardgasverbruikers even navraag gedaan. Van hen kreeg ik het antwoord dat Infrax zelf geen specifieke beperkingen oplegt voor CNG-tankstations. Wij hebben ook geen weet van vergunningen die aangevraagd werden en wie deze zou weigeren. Op het bewuste aardgasforum waar u naar verwijst, vinden we bovendien geen info terug over vergunningen of aansluitingen die door Infrax geweigerd zouden worden. Indien u zelf meer concrete informatie of voorbeelden heeft waar wij in gebreke zouden gebleven zijn, dan mag u mij die uiteraard steeds bezorgen zodat ik intern de nodige stappen kan ondernemen om meer duidelijkheid te verschaffen. Met vriendelijke groeten Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Ik heb zonet ook nog een email verstuurd naar Pitpoint naar aanleiding van het artikel van vandaag in het Laatste Nieuws, dat Aardgasrijder reeds gedeeld heeft elders op dit forum. Want ik geef het niet op 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Even voor de duidelijkheid, ik heb geen weet van weigeringen qua vergunningen door Infrax. Waar haal(de) deze info? Ik 'vermoed' dat tot op heden nog geen enkele pomphouder interesse heeft vertoond voor die regio. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 2 uren geleden, Aardgasrijder zei: Even voor de duidelijkheid, ik heb geen weet van weigeringen qua vergunningen door Infrax. Waar haal(de) deze info? Ik 'vermoed' dat tot op heden nog geen enkele pomphouder interesse heeft vertoond voor die regio. Infrax is de uitbater van de aardgasleiding. Aan de Limburgse CNG-tankstations kan je dat ook zien als je zoekt. En ik had toch wel begrepen dat bepaalde gemeentebesturen blijkbaar geen CNG-tankstation op hun grondgebied willen. In de raad van bestuur van Infrax zetelen politici van de verschillende Limburgse gemeenten en daarmee dacht ik, ik ga die vraag eens stellen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Wat ik echter wel ooit heb geschreven, is dat ergens in het Antwerpse een buur van een tankstation de bouw van een CNG-pomp heeft tegengehouden... Ik vind het wel jammer dat het in Zuid-Limburg triestig is gesteld qua CNG, kwestie onbestaande. Als je meer mensen wil laten rijden op alternatieve brandstoffen dan dient de infrastructuur te volgen, dit is zo voor CNG, maar ook voor elekrische wagens. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 Misschien moeten jullie eens bij deze meneer polsen? Of bij zijn illustere voorganger Jef! 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Delen Geplaatst: 9 januari 2018 42 minuten geleden, JoBé zei: Misschien moeten jullie eens bij deze meneer polsen? Of bij zijn illustere voorganger Jef! Ludwig Vandenhove werkt sedert december 2012 als gedeputeerde voor de provincie Limburg. Veerle Heeren heeft hem als burgemeester van Sint-Truiden opgevolgd in 2012. Jef Cleeren, de vroegere burgemeester, is momenteel gemeenteraadslid. Maar ik denk eerder dat schepen Hilde Vautmans hiervoor meer de juiste persoon is vermits zij de bevoegdheden duurzaamheid en energie heeft. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 10 januari 2018 Delen Geplaatst: 10 januari 2018 @muscles ik heb in het verleden voor Maaseik ook al geïnformeerd bij DATS. Die vergunning kregen ze niet rond omdat het gebied waar ze de inplanting willen doen naast de Maas ligt en de bewoners van de chique appartementen niet willen uitkijken op een tankstation. Wellicht dat dit de verwarring is Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 10 januari 2018 Delen Geplaatst: 10 januari 2018 7 uren geleden, Aardgasrijder zei: @muscles ik heb in het verleden voor Maaseik ook al geïnformeerd bij DATS. Die vergunning kregen ze niet rond omdat het gebied waar ze de inplanting willen doen naast de Maas ligt en de bewoners van de chique appartementen niet willen uitkijken op een tankstation. Wellicht dat dit de verwarring is Ik heb het over bestaande tankstations, waar een CNG-installatie met CNG-pompen zouden kunnen geplaatst worden. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Bossie Geplaatst: 10 januari 2018 Populair bericht Delen Geplaatst: 10 januari 2018 niet echt alles gelezen, maar zag zonet iets staan ivm infrax. En toevallig heb ik vandaag een mail gekregen van bruno's. ik had ooit eens gevraagd hoe het zat ivm CNG, voor ik mijn auto gekocht had. toen zeiden ze dat er interesse was voor CNG in sint-ruiden. Verleden maand eens opnieuw gehoord hoe het zat. Dit is het antwoord dat ik vandaag gekregen heb: Beste Kristof, Mijn excuses voor mijn late reactie omwille van het kerstverlof. Ik heb even nagevraagd bij mijn collega’s van Facility. Blijkbaar is de leidingdruk in Sint-Truiden te laag voor CNG. Daarom zijn we aan het bekijken als Infrax plannen heeft voor een middendrukleiding (of zoiets?) te plaatsen. Indien niet dan moeten wij bestuderen als het rendabel / praktisch is om CNG dan te laten leveren door tankwagens. Daarom zal het zeker niet voor het eerste jaar zijn. Met vriendelijke groeten, 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 12 januari 2018 Delen Geplaatst: 12 januari 2018 @muscles ligt er bij jullie in de buurt ergens een Lukoil? http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs/de-voordelen-van-rijden-op-aardgas/article-normal-949107.html Ik citeer, dit gaat over de ambities voor 2020: " De Vlaamse overheid streeft naar 300 aardgastankstations tegen dan. Ook de brandstoffenleverancier Lukoil maakte zopas bekend die ambitie mee waar te willen maken. Na de opening van een eerste cng-station in Zoersel midden december werd op 8 januari een tweede in Kessel-Lo ingehuldigd. "Dit jaar volgen er nog meerdere", zegt managing director Bulat Subaev. "We concentreren ons vooral op locaties waar nog geen cng-tankstations in de buurt zijn."" Hoop doet leven hé 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 13 januari 2018 Delen Geplaatst: 13 januari 2018 12 uren geleden, Aardgasrijder zei: Hoop doet leven hé Maar wie durft daar binnenkort nog tanken ? https://www.demorgen.be/binnenland/er-loopt-weer-een-wolf-rond-in-vlaanderen-b70051b8/ 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 januari 2018 Delen Geplaatst: 13 januari 2018 3 uren geleden, Koen C zei: Maar wie durft daar binnenkort nog tanken ? https://www.demorgen.be/binnenland/er-loopt-weer-een-wolf-rond-in-vlaanderen-b70051b8/ In Beringen ligt er al een Dats24-tankstation met CNG-pompen, weliswaar met L-gas. En, Beringen alsook Leopoldsburg liggen op veertig kilometer van Sint-Truiden. So, no problem. Hier zijn trouwens ook zoveel bossen niet. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 januari 2018 Delen Geplaatst: 13 januari 2018 15 uren geleden, Aardgasrijder zei: @muscles ligt er bij jullie in de buurt ergens een Lukoil? http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs/de-voordelen-van-rijden-op-aardgas/article-normal-949107.html Ik citeer, dit gaat over de ambities voor 2020: " De Vlaamse overheid streeft naar 300 aardgastankstations tegen dan. Ook de brandstoffenleverancier Lukoil maakte zopas bekend die ambitie mee waar te willen maken. Na de opening van een eerste cng-station in Zoersel midden december werd op 8 januari een tweede in Kessel-Lo ingehuldigd. "Dit jaar volgen er nog meerdere", zegt managing director Bulat Subaev. "We concentreren ons vooral op locaties waar nog geen cng-tankstations in de buurt zijn."" Hoop doet leven hé Ja, hier in Sint-Truiden is er een Lukoil-tankstation, op de Hasseltsesteenweg 65. Ik had dat artikel ook al gelezen, en die desbetreffende zin. Daarop heb ik toen, op 9 januari jongstleden, onmiddellijk een email gestuurd naar Pitpoint, maar tot op heden heb ik daarop nog geen antwoord ontvangen. Alle personeel van Pitpoint zit waarschijnlijk allemaal op het autosalon? Dus heb ik gisteren datzelfde bericht gestuurd via hun Facebookpagina. En daar hebben ze mij wel een antwoord gegeven, vandaag om 14u57: Beste heer, dank je wel voor je vraag, heel fijn dat u een CNG rijder bent . We hebben uw vraag alvast doorgestuurd. We kunnen u alvast meegeven dat deze met de nodige zorg zal worden bekeken, Pitpoint is in volle expansie en bekijkt graag alle mogelijkheden. Een fijne dag gewenst. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen