Ga naar inhoud
CH4

Gegroet vanuit de Octavia G-tec

Recommended Posts

50 minuten geleden, CH4 zei:

Als Belg die in Nederland woont, en daar dus ook de auto heeft ingeschreven, is het wat minder voor de hand liggend om voor CNG te kiezen, aangezien de wegenbelasting op aardgasauto's er hoger is dan die op benzineauto's. En daar komt ook nog een "boete" bij voor het extra gewicht van de gascilinders.

Als het op innen van geld komt (richting staatskas) zijn ze even inventief als hier.

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het in NL wel iets logischer, daar kijken ze naar het gewicht dat de wegen belast, om verkeersbelasting te heffen...

Hier kijken ze naar uitstoot, en vragen ze aan vrachtwagens nog eens een extra som om bepaalde wegen te mogen gebruiken... En dan zijn de wegen in een slechtere staat als bij onze noorderburen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Dr Nick zei:

ik vind het in NL wel iets logischer, daar kijken ze naar het gewicht dat de wegen belast, om verkeersbelasting te heffen...

Hier kijken ze naar uitstoot, en vragen ze aan vrachtwagens nog eens een extra som om bepaalde wegen te mogen gebruiken... En dan zijn de wegen in een slechtere staat als bij onze noorderburen

Ja, en zelfs in de E40 ter hoogte van Aalter, waar er reeds nieuwe asfalt gelegd is, zijn er zowel in de heen- als in de terugrichting serieuze gaten in het wegdek telkens bij het begin van de werken. Het is echt schandalig.

De dienst Wegen en Verkeer zou beter zelf CNG-auto's aanschaffen en zijn personeel op pad sturen om de toestand van de wegen te controleren en te rapporteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Dr Nick zei:

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zou ook niet (meer) willen wisselen :) Enige gekke is dat ze in NL aardgasauto's hetzelfde belasten als LPG, terwijl die laatste toch vervuilender zijn (zeker qua CO2-uitstoot). Maar als het doel van het belastingstelsel is om iedereen gelijk te belasten, los van de brandstof, dan klopt het systeem in dat opzicht wel. (Ik hoop uiteindelijk op een kilometerheffing, dat is volgens mij het meest eerlijke systeem, maar voorlopig lijkt dat er niet te gaan komen.)

Wat ik nog was vergeten vermelden: de stadsbussen op CNG hier waren  een goede reclame om zelf ook een CNG-auto in huis te halen: stil, geen merkbare uitstoot en ze rijden constant en probleemloos.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, CH4 zei:

Onderaan het eindresultaat: een Tsjechische auto met Nederlandse nummerplaat en een Duitse en Belgische sticker :)

auto-stickers.thumb.jpg.bcc4ea4efd458abcc9dcb86ef8afd893.jpg

Tja, dat moet kunnen !!! Puik werk, man ;) :D

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen