Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

gasgeur tijdens tanken

koenvools

Aanbevolen berichten

Even een vraagje: m'n vrouw heeft de laatste twee tankbeurten telkens een gasgeur waargenomen. Daarbovenop valt het op dat de hoeveelheid dat getankt wordt de laatste keer wel zeer hoog is: 39.06 kg, terwijl er slechts 36 kg in de tanks kan.

Nu hebben we al een aantal keer ietsje boven de 36 getankt, maar 39 kg is wel heel hoog vinden we, vooral met de bijkomende gasgeur...

Linkje naar spritmonitor: https://www.spritmonitor.de/en/detail/757485.html?share=1

Hoe kan ik nu weten of het probleem bij de pomp (Enora Brugge) ligt, of bij onze wagen?

aangepast door koenvools
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het ontkoppelen moet je rustig te werk gaan. Officieel moet je 3 sec wachten na ontgrendelen om de terugvoer van het beetje gas dat je nu ruikt toe te laten.

De extra kg's zou kunnen met lage temperaturen. Je kan altijd wel een beetje extra erin krijgen. 3 kg op 36 valt mee. Ik krijg bij 15 kg er ook soms 2 kg extra in. Afhankelijk van de compressor en buitentemperatuur, of er net iemand voor jullie heeft getankt of niet,.... Geen zorgen maken denk ik dan.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn record met de skoda octavia leunt zelfs aan tegen 19 kg :D ipv 15 kg. Getankt bij -5 graden in Duitsland.  Wat betreft de gasgeur... als ik ontkoppel na het tanken en mijn neus ophaal reuk ik ook een beetje gas. Niet altijd, maar dit is perfect normaal. Het gaat hier om een vleugje dat weg is na 1 seconde.

Ik zou er me geen zorgen over maken. Tank eens elders en bekijk het daar. Niets wijst op een lek hoe ik je probleem in de beginpost lees.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

@koenvools ik was gisteren bij Drive Sytems in Tienen en heb dit gevalletje ook even voorgelegd. Volgens hen zou het niet normaal zijn dat er gasgeur is bij het tanken.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...