Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Dr Nick

Skoda Octavia codering / modificaties

Recommended Posts

net eens een caddy aan de OBD11 gehangen.

Een serieus verschilleke qua mogelijkheden vergeleken met mijn Octavia.

De enige aanpassing die ik heb doorgevoerd uiteindelijk is de zomertijd aanpassing op Europees gezet.

Als iemand een manier vindt om de spiegels van een caddy te laten dichtklappen bij afsluiten, shoot!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Dr Nick zei:

Als iemand een manier vindt om de spiegels van een caddy te laten dichtklappen bij afsluiten, shoot!

Met de duim van de ene hand op het knopje van de afstandsbediening drukken en met de andere hand de spiegel dichtklappen.... ?  :/  9_9

Is dat wel goed dat automatisch dichtklappen van spiegels (en openklappen) bij vrieskou ?

Ik klap nog maar zelden de spiegels dicht : enkel als ik in een stad langs de straat ben geparkeerd.

aangepast door Koen C

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Koen C zei:

Met de duim van de ene hand op het knopje van de afstandsbediening drukken en met de andere hand de spiegel dichtklappen.... ?  :/  9_9

Is dat wel goed dat automatisch dichtklappen van spiegels (en openklappen) bij vrieskou ?

Ik klap nog maar zelden de spiegels dicht : enkel als ik in een stad langs de straat ben geparkeerd.

Bij mijn Octavia gaat dat automatisch nadat ik de deuren afgesloten heb. Bij vrieskou werkt dat ook probleemloos. Ik weet dat de autofabrikanten testen doen met hun auto's in het hoge noorden, Zweden, Noorwegen, of Finland, in barre weersomstandigheden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb cornering lights geactiveerd

Scandinavion backlights

Kofferklep open en brandende achterlampen of pinkers 

Fanspeed bij auto

De rest zoek ik de komende dagen uit B|

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

heb je dat met de apps gedaan? dan moet je oppassen dat de verandering niet teniet wordt gedaan als je effectief gaat coderen. In de aanpassingen/codings staan de originele waarden dan nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dit heb met de apps gedaan omdat ik al 160 credits had. De opties corner lights en fanspeed werken. Die Scandinavion lights  weet ik niet. Ik zie het verschil niet denk ik :$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dr Nick wat is de trekhaakassistent? Welke codering?

Ik heb de livedata gebruikt tijdens een korte rit. Is op zich niet zo spannend :) wel tof om enkele sensoren te kunnen  uitezen. Bv. Inlaatluchttemp, %motorbelasting enzovoort

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Kofferklep open en brandende achterlampen of pinkers

Als je dat met de app gedaan hebt zijn het pinkers. Voor achteruitrijlichten moet je via Long Coding gaan en de pinkers verwijderen en de achteruitrijlichten activeren in de plaats.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@Dr Nick wat is de trekhaakassistent? Welke codering?

(69) aanhangwagenfunctie

knikhoeksensor voor trekhaak

geactiveerd

zo staat het in mijn geschiedenis aangegeven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangepast: Waarde die gebruikt wordt om de resterende km te berekenen die weergeven hoeveel kms nog kunnen gereden worden met wat er nog in de gastanks zit. Deze waarde stond origineel op 3.4Kg/100km wat véél te optimistisch is. Aangepast naar 3.7 Kg/100km wat beter overeen komt met mijn reëel verbruik (op H+ gas toch). Hoe de fabrikant aan zo'n laag cijfer komt blijft voor mij een raadsel.

Twijfels:

- Rechtse spiegel naar beneden richten in achteruit. Effect is nogal klein. Had gedacht dat de spiegel nog wat meer naar beneden zou draaien. Activatie via spiegelbedienknop op de linkerzijde. Moet in R staan om te activeren, weer op 0 zet spiegel weer terug recht.

Spiegel zet zich ook terug recht als de sleutel uit het contact gehaald wordt of als er vooruit gereden wordt tegen een bepaalde snelheid. Dit laatste werkt echter niet altijd waardoor de spiegel soms in beneden stand blijft staan en hij komt ook weer niet in originele toestand als dan de sleutel uit het contact gehaald wordt. Als het wel werkt duikt soms ook nog een ander probleem op. Ik ben nogal groot waardoor de spiegel vrij hoog staat. Bij het naar beneden richten in achteruit gaat de spiegel naar zijn beneden positie (ik vermoed dat dit een vastgestelde waarde is want die positie kan ik niet instellen) maar soms gaat hij niet helemaal terug naar de door mij ingestelde bovenste positie maar eerder naar soort een vaste middenstand (die voor mij wat te laag is). Hier zit nog een bugje of twee in.

aangepast door Lange_666
typo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Lange_666 zei:

Aangepast: Waarde die gebruikt wordt om de resterende km te berekenen die weergeven hoeveel kms nog kunnen gereden worden met wat er nog in de gastanks zit. Deze waarde stond origineel op 3.4Kg/100km wat véél te optimistisch is. Aangepast naar 3.7 Kg/100km wat beter overeen komt met mijn reëel verbruik (op H+ gas toch). Hoe de fabrikant aan zo'n laag cijfer komt blijft voor mij een raadsel.

Twijfels:

- Rechtse spiegel naar beneden richten in achteruit. Effect is nogal klein. Had gedacht dat de spiegel nog wat meer naar beneden zou draaien. Activatie via spiegelbedienknop op de linkerzijde. Moet in R staan om te activeren, weer op 0 zet spiegel weer terug recht.

Spiegel zet zich ook terug recht als de sleutel uit het contact gehaald wordt of als er vooruit gereden wordt tegen een bepaalde snelheid. Dit laatste werkt echter niet altijd waardoor de spiegel soms in beneden stand blijft staan en hij komt ook weer niet in originele toestand als dan de sleutel uit het contact gehaald wordt. Als het wel werkt duikt soms ook nog een ander probleem op. Ik ben nogal groot waardoor de spiegel vrij hoog staat. Bij het naar beneden richten in achteruit gaat de spiegel naar zijn beneden positie (ik vermoed dat dit een vastgestelde waarde is want die positie kan ik niet instellen) maar soms gaat hij niet helemaal terug naar de door mij ingestelde bovenste positie maar eerder naar soort een vaste middenstand (die voor mij wat te laag is). Hier zit nog een bugje of twee in.

die waarde had ik ook al aangepast, maar bij mij stond daar 3.6 dacht ik. Ik denk dat de BC dit uitrekent adhv je verbruik. Na de aanpassing van 100% naar 108% voor het verbruik heb ik het wel niet meer gecontroleerd, maar deze waarde lijkt me dus niet een vaste waarde.

De mirrordip: al de problemen die je aanhaalt zijn gekend, deze optie hoort normaal bij de zetels met memory-functie, het is dezelfde module die de stand van de spiegels regelt blijkbaar.

Ik gebruik deze functie altijd, en vind het niet storend dat ik af en toe mijn spiegel even terug omhoog moet zetten met de stelknop. Het is zoveel gemakkelijk op mijn oprit nu die spiegel even omlaag kijkt als ik achteruit rij.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Resterende kms: Zover had ik nog niet gedacht dat het een variable waarde zou kunnen zijn. Als dit wel het geval is maakt het dus niet uit of ik dit aangepast heb.

Mirror dip: de voordelen wegen inderdaad op tegen de nadelen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 5-2-2018 om 05:49, Dr Nick zei:

(69) aanhangwagenfunctie

knikhoeksensor voor trekhaak

geactiveerd

zo staat het in mijn geschiedenis aangegeven

Ik kan het niet dadelijk terugvinden.

In welk menu zit je dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Ik kan het niet dadelijk terugvinden.

In welk menu zit je dan?

Aanhangwagen?

Zou moeten kijken, maar das pas voor morgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de Golf in bestelling heb ik de stap ook maar genomen en een ODB11 besteld :) .... 

Dan zijn er al twee VAG-producten in huis en loont het misschien de moeite.

Ik zal wel zien wat er met de Caddy aan te vangen valt ....

Ik had graag de spiegels automatisch laten inklappen en de centrale deurvergrendeling activeren vanaf x km/u, maar de garage beweerde dat dat niet kon op de caddy.

Eens kijken wat ik in de ODB11 kan vinden ...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens wat ik heb gelezen is de caddy 2K elektronisch heel vergelijkbaar met de golf 1K. Dus misschien valt er nog wel iets uit de bus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot op heden heb ik het volgende aan de caddy al kunnen aanpassen :

- needle sweep activeren

- auto lock activeren in het mfa-menu 

(De Engelse beschrijving in odb Eleven is verkeerd ! Dit voegt het mfa-item toe).

Ik zou graag nog het volgende willen doen, maar nog niet gevonden:

- spiegels inklappen bij sluiten auto

- spiegels naar beneden bij versnelling in achteruit

- unlocken om video af te spelen tijdens het rijden

- even toeteren bij open/sluiten

- 4/5 keer knipperen ipv 3 voor snelwegmodus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MaXX99 zei:

unlocken om video af te spelen tijdens het rijden

Denk je aub ook aan iemand anders zijn veiligheid ?  :S 

(mocht je toch even afgeleid worden door de video terwijl je aan het rijden bent)

1 uur terug, MaXX99 zei:

even toeteren bij open/sluiten

Oh leuk .... voor de buren  >:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen