Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Dr Nick

Skoda Octavia codering / modificaties

Recommended Posts

nee, ze doen gewoon door, ze tikken de twee uitersten aan en gaan dan onmiddelijk naar het juiste toerental. Rijden doe ik zo snel nog niet ;)

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Vraag: Stoppen uw naalden met sweepen als je toch zou starten?

Nog niet zo opgelet.

Zal dat wel eens doen (als ik durf :ph34r: ;) ), maar vandaag ben ik met een andere auto onderweg.

Ik ga dus de CNG niet "zomaar" starten vandaag 9_9 .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Koen C zei:

Nog niet zo opgelet.

Zal dat wel eens doen (als ik durf :ph34r: ;) ), maar vandaag ben ik met een andere auto onderweg.

Ik ga dus de CNG niet "zomaar" starten vandaag 9_9 .

Da's dan weer het voordeel van de start/stopknop bij Skoda (en VW, Seat, Audi): je drukt lichtjes op die knop en alles werkt behalve de motor van je wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ik "moet" kijken of de wijzers even stilstaan bij het (werkelijk) starten van de motor.

Anders gezegd : als ze gewoon hun "sweep" ononderbroken verder te zetten, is de "sweep" onafhankelijk van het starten.

En kan het geen kwaad, volgens Lange_666.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Gebruiken jullie die livestatistieken module ook?

Nope

En de aanpassing voor opening tankdeksel te melden is dus ook op niets uitgekomen. Denk dat de sensor ontbreekt ofzo...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Live Data: nog niet gebruikt

Tankdeksel: ik vermoed dat je hiervoor een tankdeksel moet hebben dat van binnenuit te openen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
58 minuten geleden, Lange_666 zei:

Live Data: nog niet gebruikt

Tankdeksel: ik vermoed dat je hiervoor een tankdeksel moet hebben dat van binnenuit te openen is.

Die link had ik nog niet gelegd, maar klinkt logisch

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een OBD Eleven gekocht :D

Nu we 2 wagens van de VAG-groep hebben vond ik het wel waard om te kopen.

Volgende week krijg ik m geleverd.

Wel jammer dat ik met kerstmis niet had gekocht, dan kreeg ik nog extra credits erbij en wat extra korting.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Ik heb ook een OBD Eleven gekocht :D

Nu we 2 wagens van de VAG-groep hebben vond ik het wel waard om te kopen.

Volgende week krijg ik m geleverd.

Wel jammer dat ik met kerstmis niet had gekocht, dan kreeg ik nog extra credits erbij en wat extra korting.

proficiat met de aankoop,

ik zou met die credits momenteel niet meer te veel doen, in de beginpost staan links genoeg om het zonder credits te doen.

hetgeen je met credits doet geeft je wel iets meer zekerheid, maar als je dan naderhand gaat kijken, zijn die waardes niet aangepast in de codering van de app zelf, alleen in de wagen, en dat zie je niet...

Lijkt misschien ingewikkeld, maar eens je weg bent met het principe snap je het wel. Is allemaal nog relatief gemakkelijk als je de codes krijgt voorgeschoteld, het zijn eerder aanpassingen dan codes...

ik heb ondertussen 500+ credits staan, en doe er niets mee, ik blijf ze wel opstapelen voor als ik ooit iemand zou kunnen helpen.

als je ooit uitleg ofzo wilt, ik wil gerust wel eens samen komen om uitleg te geven/gedachten uit te wisselen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Dr Nick zei:

als je ooit uitleg ofzo wilt, ik wil gerust wel eens samen komen om uitleg te geven/gedachten uit te wisselen.

Dat is dan een mini-mini meeting  :) .

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Dr Nick zei:

ik heb ondertussen 500+ credits staan, en doe er niets mee, ik blijf ze wel opstapelen voor als ik ooit iemand zou kunnen helpen.

Ik heb al wat credits verbruikt, 10 voor mezelf voor de Needle Sweep omdat de bijbehorende tekst in de Long Coding op de verkeerde plaats stond en ik dus telkens de verkeerde bit zette.

En 100 voor een Video In Motion te activeren op een Audi waar dat in eerste instantie ook niet ging omdat de VIN nummer van de betreffende wagen op de verkeerde plaats in hun database zat.

De app verbrak ook telkens de verbinding bij aanpassingen met de melding dat het niet de juiste module was (vandaar dat ik na redelijk wat zoekwerk de link kon leggen naar de fout in de database).

Probleem hier was dat het een wagen betrof die net op het scheiden van al dan niet facelift versie gemaakt was en de VIN nummer stond in het niet gefacelifte gedeelte.

OBD11 gecontacteerd via de berichtendienst in de app, enkele uren later bericht terug dat de database aangepast was.

Opnieuw geprobeerd en dan ging het zonder een centje pijn. Om 100% zeker te zijn hebben we dan de credit optie gebruikt.

Trouwens, als je de app gebruikt komen er "gratis" credits bij (wel één per één).

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

mja, 1 voor 1. Elke dag 1 voor je aan te melden, en elke dag 5 voor advertenties, en ik heb 2 toestellen waar ik dit mee doe, dus ik kan 2x die advertentie optie doen. ik zit momenteel al boven de 500 credits door alleen die gratis credits elke dag binnen te halen. Ik heb in het begin eerst alles met credits gedaan (had er 200 gekocht, goed gek geweest blijkt nu). Maar ben vlug overgestapt op het zelf coderen en uitzoeken.

Had wel ineens gemerkt dat het onderhoudsinterval naar 30000km was verzet ipv 15000km. Heb die maar zelf terug aangepast ook.

Soms zijn het kleine dingen die je aanpast (zoals het verbruik en serviceinterval) soms zijn het meer zichtbare dingen. Maar elke aanpassing vind ik wel leuk en positief uitdraaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu de tweede VW des huizes in bestelling is wordt het wel interessant om ook eens zelf aan de slag te gaan.

Ik twijfel nog steeds tussen ODB11 en VCDS. Van die laatste zijn er minder officiële versies te vinden op het net aan dezelfde prijs als ODB11. Die zijn weliswaar niet te updaten naar een nieuwere versie ...

Blijft de vraag of VCDS echt een meerwaarde heeft. Is het eenvoudiger in gebruik ? Zijn de parameters voorgeprogrammeerd adhv. het VIN nummer enz enz ....

Iemand ervaring met VCDS ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen ervaring met VCDS. Voor thuisgebruik is de OBD11 zeker meer dan voldoende.

OBD11 is zeker makkelijk in gebruik, één nadeel tov VCDS is dat (afgaande op screenshots van VCDS) is dat voor iedere instelling via long coding (via bit activatie) overal de bijbehorende tekst bij staat waar dit bij OBD11 zeker te wensen over laat, héél veel verschilt van taal tot taal en fouten bevat (oa de Needle Sweep).

Langs de andere kant zijn voor iedere instelling de nodige gegevens en instructies op het net te vinden (uitgangspunt zijn de links van Dr Nick maar als je zelf wat zoekt kom je genoeg tegen) en mag de codering via long coding geen probleem zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga er deze week mee aan de slag.  Sommige opties begrijp ik niet qua benaming :$ komt wel goed denk ik.

VCDS wou ik vroeger kopen maar vond dat te duur voor hetgeen ik het zou gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de Golf vind ik inderdaad alles wat ik maar wensen kan ... voor de Caddy is er helemaal niets beschikbaar lijkt me ..... 

Misschien wijst het zichzelf uit, ik weet het niet, maar het betaalt zichzelf terug dat is duidelijk (alleen al het activeren van bepaalde rijassistentie systemen) ... 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat er momenteel voor de caddy weinig beschikbaar is klopt, ik ben ook een klein weekje aan het zoeken nu voor de Caddy, en kom bizar weinig tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen