Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Skoda Octavia codering / modificaties

Dr Nick

Aanbevolen berichten

Een topic gestart om een samenvatting en bespreking van het coderen van de O3, meer specifiek voor aardgasrijders indien nodig

al een paar linkjes

https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_skoda-octavia-5e.html

http://obdeleven.proboards.com/board/121/5e-ne

https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=3AE6945C79E4C9E!17729&app=OneNote&authkey=!AMn8y885S2R-6Xg

https://www.chotkan.nl/vag/

feel free om aan te vullen

aangepast door Dr Nick

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een aantal zaken aanpassen.

- Aanpassen verbruiksgemiddelde.

- Mistlichten vooraan laten meegaan met de draairichting (gadget imo, moet dus niet zo nodig).

- Mistlichten ipv normale dagrijlichten (dit is mogelijk maar enkel tesamen voor zover ik tot nog toe gevonden heb).

- Auto Volume bij parkeerassistent achteraan.

- Ventilatorstand weergeven in Auto modus.

- Inspectie km-stand aanpassen (weer verkeerd ingesteld door garage, nogthans gevraagd om dit juist te zetten).

Ben nog op zoek naar:

- Gevoeligheid van de regensensor (staat nu te gevoelig, zou dit op hetzelfde niveau willen als bij mijn Golf).

Ben nog een beetje aan het twijfelen of het sop de kool wel waard is (aankoopsgewijs dan).

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat bij de Golf 7 hetzelfde is ? Ik zou 2 dingen willen laten aanpassen :

https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#comment-3575812

en de verkeerstekenherkenning (via de camera aan de binnenspiegel, ik heb ook DLA + lane assist) terug laten uitzetten (disable dus) :

https://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/#comment-3568230

Ik heb een jaar geleden achteraf een Discover Media laten inbouwen in mijn Golf 7 en ze hebben tegelijkertijd de verkeerstekenherkenning geactiveerd. Sindsdien krijg ik telkens een foutmelding op mijn boordcomputer (verkeerstekenherkenning beperkt beschikbaar) omdat dit blijkbaar enkel goed werkt met de Discover Pro aangezien de Media enkel rekening houdt met de camerabeelden en niet met de gps gegevens. Kan iemand me daar , tegen vergoeding uiteraard , bij helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

... of toch niet.>:(

Kan geen verbinding maken (je hebt geen idee hoeveel keer je dit tegenkomt in Google).

- Dongle geplaatst

- Contact op

- GSM: Wifi en/of Mobiele Data actief

- GSM: Bluetooth OBD 11 gezocht, gevonden en gepaired (met 4 digit pincode).

- GSM: App gestart, account aangemaakt, geregistreerd, geactiveerd, Pro code ingegeven, credits code ingegeven, VIN nummer van de wagen ingegeven (indien die niet herkend wordt in de database is er geen verbinding mogelijk)

- GSM: App connect knop. Draait en je moet een 6-digit pin code (als beveiliging) aanmaken.

Dan loopt het mis. Na ingave van de pincode + de bevestiging van de pincode krijg ik de melding "connection lost". Iedere keer weer.

Alles loopt eigenlijk vlot tot op het verbindingsmoment. Groene led komt op ten teken van vebinding, aanmaak 6-digit pincode vraag komt, eens ingegeven "connection lost"-melding.

Reeds alles opnieuw gedaan, app verwijderd, cache leeg gemaakt enz, app opnieuw geïnstalleerd, BT-verbinding opnieuw gemaakt, blijft steeds hangen op hetzelfde thema.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL... neen.

Dit is peanuts in vergelijking met wat ik nog allemaal uitprobeer (niet alleen op de wagen). Maar daarom wil het nog niet werken...héhé.

Ga ook nog effe proberen zonder "root" op de GSM, zou eigenlijk geen probleem mogen geven maar je weet nooit al heb ik dat nog nergens tegengekomen op OBD-verbindingsproblemen (en die laatste zijn er bij de vleet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lange_666 Er staat 1 belangrijke vermelding in.
Geen andere BT-connectie hebben (vaak is je telefoon verbonden met je carkit, je smartwatch of dan ook )

Why my phone/tablet doesn't find OBDeleven device?

If your phone do not find OBDeleven device via phone Bluetooth settings please try to make sure that the RED power LED on device is active.

• Disable and then enable phone Bluetooth.
  • Restart your phone.
  • Try to search for device via Bluetooth settings with vehicle ignition turned off.
  • Make sure that your phone is not connected to any other Bluetooth device (car media, hands-free etc.).
  • Try to unpair all paired devices.
If you have Huawei P8 LITE check this:

Also please check out this extended guide how to fix Bluetooth on Android device:

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al gezien (maar toch bedankt). No joy.

Het probleem is niet dat de OBD niet gevonden wordt, het probleem is dat de verbinding verbroken wordt zodra ik op OK druk om het paswoord aan te maken (niet de pairing, het gaat over het paswoord van de app).

Het toestelletje duikt op in de Bluetooth lijst en is tevens gekoppeld. Als test heb ik ook een vebinding gemaakt tussen de OBD en de Amundsen. Werd direct herkent en de verbinding werd gemaakt, alleen ben je er daar niks mee.

Ik ben ook nog niet overtuigd dat het een BT probleem is. De app moet ook over een goede internetverbinding beschikken (wifi of mobile data).

Ik probeer straks nog eens met een tablet.

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad eens proberen op een ander toestel. Ik heb in het begin regelmatig problemen gehad met een wegvallende bluetoothverbinding van mijn samsung smartphone icm de amundsen radio. Sinds een update van mijn telefoon heb ik dit probleem niet meer gehad. Succes

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor late reactie, maar ik heb dit probleem dus niet gehad, heb het toestel zelfs verbonden met 2 toestellen, telefoon en tablet

maar het is idd belangrijk dat je een goede data verbinding hebt, en soms kan het helpen het toestel eens te herstarten.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes: connectie met tablet verliep probleemloos. Aanmaken ingave 6-digit paswoord en hop...

Is ook een veel groter scherm dan de GSM, werkt aangenamer.

Link

Update: nogmaals GSM geprobeerd als test, connectie nu probleemloos, zelfs zonder paswoord in te geven.

Ik ga wel met de tablet blijven werken...

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dr.Nick

Om de wagen kenbaar te maken in de app (garage onderdeel) kan je 3 zaken ingeven:

- VIN nr (oftewel chassisnr): geen probleem, die is overal te vinden op de wagen.

- Motortype: moet een 4 letterige code zijn, anders wordt het niet geaccepteerd. Vond ik niet direct. Enkel op mijn facturen staat een motortype aanduiding. Echter deze zijn niet 100% gelijk. Op eentje staat CPW 052919, op het andere CPWA 052919.

Bij ingave van de code CPWA komen de motorgegevens in de app te staan. Had gedacht hier iets te zien staan ivm CNG... echter no joy. Op geen enkel ander formulier/kaart vind ik dit echter terug, enkel op mijn fakturen.

- Equipement (de vertaling van de app laat te wensen over): Hier dient een 3-letterige code te worden ingegeven. Vind ik ook weer enkel op mijn fakturen onder "Model". Echter is het daar 16/5E53K5

5E5 geeft resultaat maar van de tekst die dan verschijnt wordt je niet veel wijzer (Sill top with door cover).

Wat heb jij ingegeven?

Ik krijg bijvoorbeeld maar één optie om het verbruiksgemiddelde aan te passen, geen twee zoals bij u. Ik vermoed dat dit zou kunnen te maken hebben met de motortype ingave.

Ook nog: Ik heb na het scannen 2 foutmeldingen, nl bandenspanning (dat symbool licht ook op bij ingeschakelde ontsteking, maar gaat bij starten uit) en bij het onderdeel instrumentatie: "geen basis instelling" (of zoiets).

Ik heb reeds enkele instellingen aangepast, oa de onderhoudsinterval (stond op 30.000) en de weergave van de ventilatorstand in Auto modus, werkt perfect.

Wat ik niet aan de praat krijg is bv de Needle Sweep, er komt een melding dat dit niet geïmplementeerd is. Zou kunnen dat je hiervoor een ander type cockpiteenheid van doen hebt. Echter diegene die ik al gezien op Youtube zijn maar gewone uitvoeringen. Zou dus kunnen dat dit bij de CNG versie (de tweede tankmeter) niet gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...