Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Singles Day 2018
Lage Emissie Zone

Rijbewijs

Recommended Posts

Ik heb nog steeds een papieren rijbewijs dat straks 12 jaar oud is. Heeft iemand al een versie in zijn bezit dat er uitziet als een identiteitskaart, zo ja, valt dit ergens te bekostigen?

Papier vergaat sneller dan plastic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja mijn exemplaar viel zowat uit elkaar dus ben ik een kaartje gaan halen.

Bij je gemeente kan je de tarieven opvragen. In tegenstelling tot het papieren exemplaar vervalt je kaart nl wel 10-jaarlijks,  tenzij je een rijbewijs voor vrachtwagen of bus hebt, nog sneller omwille een verplichting code 95 oftewel vakbekwaamheid en medische schifting B|

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb ook mijn 20j oud papieren rijbewijs laten vervangen met een nieuwe indentiteitskaart-style rijbewijs, bij onze gemeente voor 23euro en 3 dagen wachttijd, foto was het niet nodig (zij hebben de zelfde foto van mijn identiteitskaart kunnen gebruiken)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb al 'n 2tal jaar geleden mijn papieren rijbewijs weest vervangen op 't stadhuis, door een modern kaartje. Past beter in de portefeuille. Maar vooral: ik vond het nogal beschamend ouderwets bij afhalen van huurwagens in de USA. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yep, daar wilden ze al eens raar opkijken als ik mijn vodje rijbewijs op de toog legde. Heb ook al tijdje zo'n plastieken ding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog altijd mijn papieren rijbewijs en daar ben ik fier op!

Maar vooral, ik heb rijbewijs C + E, dankzij het Belgisch leger.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 09/12/2017 om 23:00, Aardgasrijder zei:

Ja mijn exemplaar viel zowat uit elkaar dus ben ik een kaartje gaan halen.

Bij je gemeente kan je de tarieven opvragen. In tegenstelling tot het papieren exemplaar vervalt je kaart nl wel 10-jaarlijks,  tenzij je een rijbewijs voor vrachtwagen of bus hebt, nog sneller omwille een verplichting code 95 oftewel vakbekwaamheid en medische schifting B|

Belachelijk dat ze die kaart 10 jaarlijks laten vervallen, wat gaan ze doen als je na het verval van de kaart geen nieuwe ( lees andere want je hebt hetzelfde rijbewijs )haalt, ben je dan je rijbewijs kwijt?

aangepast door Lage Emissie Zone

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rijbewijs vervalt normaal niet. Ik heb in het leger ook mijne CE gehaald. Die is momenteel niet meer als actief aangeduid aangezien mijn medische keuring vervallen is. Als ik dat de dag van morgen terug nodig heb kan ik gewoon hier op het werk mijn medische keuring halen en dat terug laten activeren Het kost je natuurlijk wel weer 20€ om en nieuwe kaart te laten maken.;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rijbewijs vervalt niet maar de kaart wel. Na x-jaar rijdt je dus rond met een ongeldig rijbewijs (maar het blijft een rijbewijs).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Rijbewijs vervalt niet maar de kaart wel. Na x-jaar rijdt je dus rond met een ongeldig rijbewijs (maar het blijft een rijbewijs).

En als je gepakt wordt met een #ongeldig# rijbewijs volgt wellicht een boete, dan kan ik toch maar beter mijn papieren bewijs in ere houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10-12-2017 om 22:55, muscles zei:

Had ik destijds ook graag behaald, ik heb tijdens mijn legerdienst (militaire) opleiding gegeven aan de toekomstige chauffeurs en wou de rijlessen mee volgen maar mocht niet. >:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb m’n rijbewijs in december 2012 behaald en daarom in januari 2013 het roze papiertje gekregen.

Als ik m’n rijbewijs in januari 2013 behaald zou hebben dan had ik het elektronische kaartje gekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10/12/2017 om 22:55, muscles zei:

Ik heb ook nog de papieren versie (uitgegeven in 2010). Ik ben inderdaad ook heel fier op mijn stempels, maar dan D1, D, D1E en DE.

Nu heb ik een andere job, maar als ik de medische keuring vernieuw en die belachelijke code 95 ga volgen kan ik er ook weer mee rijden.

Maar dan krijg ik natuurlijk een plastic versie 😑

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

C mag zonder code 95. Bv bij een mobilhome voor vakanties. Ga je vracht transporteren dan heb je die code 95 nodig. Hetzelfde met een D rijbewijs. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen