Populair bericht Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 december 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 6 december 2017 (aangepast) Wat zijn de ervaringen van garagisten die aan CNG-wagens en voertuigen op elektriciteit werken? Welke verschillen merken ze op met traditionele voertuigen, en wat zijn de gelijkenissen? We vroegen het aan Robby Peremans, garagist bij Colruyt Group. “Een CNG-wagen stoot geen roet uit, en dat bespaart me heel wat werk.” Welke verschillen merk jij op tussen een CNG-wagen en een traditionele wagen? “Bij een dieselwagen moet je de roetfilter om de zoveel tijd vervangen, want deze verslijt snel waardoor er een te hoge uitstoot van roet ontstaat. Een CNG-wagen daarentegen stoot geen roet uit en heeft dus ook geen roetfilter. Een ander verschil is dat een voertuig op aardgas iets minder verbruikt.” Daarnaast werk je ook aan elektrische wagens, hoe bevalt dat? “Ik onderhoud inderdaad verschillende elektrische wagens en die zijn altijd tiptop in orde. Sommige hadden bijvoorbeeld 180.000 km op te teller staan, maar er was niets op aan te merken. Dit komt omdat elektrische motors amper bewegende onderdelen hebben en daarom ook bijna niet verslijten. Elektrische wagens onderhouden is dus aangenaam werk.” Bron: https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/content/stories/interview garagist/interview garagist block page/!ut/p/z1/hY_NDoIwEIRfBR7AdC0o5dgQCCglavzBXkw1WBuxEGww8eklUW-Ce5vNN7sziKMccS1aJYVRlRZlp_d8eoCl745dwCkJswjoNlysV8wHlk7Q7g30DAXEh_2zf0CXADcsYBLxWpjLSOlzhXKlTdG0qnhYUjRCqrv5tbOOZXW6WrWQRReUD77aeB-AQIAxmUMGWeIB9Zw4cn3sAMHfC_1l61v-TGNQCbXtF2pi6jg!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/ 6 december 2017 aangepast door Lage Emissie Zone 4 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht muscles Geplaatst: 6 december 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 6 december 2017 Altijd dezelfde zever! Ik ga zelfs niks meer kopen bij Colruyt, Spar, OKay, Alvo, DreamLand, Bio-Planet. Zolang er hier bij mij in de buurt geen CNG-station komt, boycot ik de Colruyt-groep ! COLRUYT, wanneer bouwen jullie eindelijk een CNG-station in Heers, Borgloon, Wellen of Sint-Truiden? Q8, wanneer bouwen jullie eindelijk een CNG-station in Heers, Borgloon, Wellen of Sint-Truiden? TOTAL, wanneer bouwen jullie eindelijk een CNG-station in Heers, Borgloon, Wellen of Sint-Truiden? MAES OIL, wanneer bouwen jullie eindelijk een CNG-station in Heers, Borgloon, Wellen of Sint-Truiden? LUKOIL, wanneer bouwen jullie eindelijk een CNG-station in Heers, Borgloon, Wellen of Sint-Truiden? 1 1 2 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 6 december 2017 Delen Geplaatst: 6 december 2017 4 uren geleden, muscles zei: Ik ga zelfs niks meer kopen bij Colruyt, Spar, OKay, Alvo, DreamLand, Bio-Planet. Maar wel bij de Cru .... ? Jaja https://jobs.colruytgroup.com/nl/over-ons/bedrijven/cru-een-bedrijf-van-colruyt-group http://www.gondola.be/nl/content/fotoreportage-cru-de-overdekte-versmarkt-van-colruyt-76063 2 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 6 december 2017 Delen Geplaatst: 6 december 2017 3 uren geleden, Koen C zei: Maar wel bij de Cru .... ? Jaja Nee! Want ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze deze regio (Sint-Truiden, Heers, Borgloon, Wellen en Alken) met opzet niet bedienen van een CNG-station. In Alken gaat er binnenkort een splinternieuwe OKay open. Die OKay is volledig nieuw gebouwd maar denk je dat ze daar een Dats24-tankstation bij voorzien hebben? Nee. Zelfs al hadden ze daar enkel en alleen 2 CNG-pompen (met CNG-installatie) en 2 laadpalen (voor elektrische auto's) geplaatst dan was dat al meer dan voldoende. Dan had Dats24 eindelijk ook eens een volledig alternatief tankstation. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 13 uren geleden, muscles zei: ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze deze regio (Sint-Truiden, Heers, Borgloon, Wellen en Alken) met opzet niet bedienen Maar dat is ook zo met campings : in die regio is er geen enkele camping. Misschien is voor die streek geen goed "business" plan te maken ? Zowel voor CNG als voor campings... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 De streek rond Sint-Truiden is nochtans een mooie streek Haspengouw Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 4 minuten geleden, Aardgasrijder zei: De streek rond Sint-Truiden is nochtans een mooie streek Haspengouw Inderdaad, dat bedoel ik dus ! Je bent zo goed als verplicht (als toerist in eigen land) om een B&B te nemen in die streek. Hoeveel voor 1 week ? Huisdier toegelaten op de kamer (kat) ? Elke dag over en weer naar huis, doe ik niet. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 (aangepast) @muscles: Niet teveel klagen, de Nederlanders van Jumbo hebben net het middelpunt van de Limburg uitgekozen om hun "eerste" supermarkt neer te poten. Een primeur en dan nog in de Limburg, meer kun je niet wensen. Kwark, Vla, koffieleutjes en brood in plastiekzakken bij de vleet. Misschien eens mailen en vragen of ze er een CNG station bij doen? Link: https://www.tijd.be/ondernemen/retail/Jumbo-opent-supermarkt-in-Bree/9960644?ckc=1&ts=1512669624 7 december 2017 aangepast door Lange_666 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 Het is Limburg en niet Dé Limburg 1 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 (aangepast) 2 minuten geleden, Aardgasrijder zei: Het is Limburg en niet Dé Limburg Groot gelijk, ze doen net alsof we een kolonie zijn zoals de Congo 7 december 2017 aangepast door Dr Nick 2 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 't is maar wat je wilt. Als bewoner in de zuidrand van 't stad is en blijft het "de" Limburg. Dat bekt gewoon beter... Maar het ging over de Jumbo... of beter nog... over de garagist bij de Colruyt (of is het bij Colruyt en moet de "de" daar ook weg)? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 7 december 2017 Delen Geplaatst: 7 december 2017 4 uren geleden, Lange_666 zei: @muscles: Niet teveel klagen, de Nederlanders van Jumbo hebben net het middelpunt van de Limburg uitgekozen om hun "eerste" supermarkt neer te poten. Een primeur en dan nog in de Limburg, meer kun je niet wensen. Kwark, Vla, koffieleutjes en brood in plastiekzakken bij de vleet. Misschien eens mailen en vragen of ze er een CNG station bij doen? Link: https://www.tijd.be/ondernemen/retail/Jumbo-opent-supermarkt-in-Bree/9960644?ckc=1&ts=1512669624 Bree, da's veel te ver rijden voor mij. Daarbij, als ik niet klaag, hoe kunnen die tankstationketens dan iets te weten komen? Iedereen tevreden, denken die. Nee dus. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 8 december 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2017 (aangepast) 9 uren geleden, muscles zei: Bree, da's veel te ver rijden voor mij. Daarbij, als ik niet klaag, hoe kunnen die tankstationketens dan iets te weten komen? Iedereen tevreden, denken die. Nee dus. Als jij niet te lang meer wilt wachten, klaag dan ook eens bij de media ( testaankoop?) , of misschien kan je een petitie starten? Via crowdfunding een station laten zetten lijkt dan weer wat vergezocht.. 8 december 2017 aangepast door Lage Emissie Zone 2 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 8 december 2017 Delen Geplaatst: 8 december 2017 (aangepast) Op 7-12-2017 om 12:26, Aardgasrijder zei: De streek rond Sint-Truiden is nochtans een mooie streek Haspengouw Daar rijden ze enkel op Vespa's. 't Zijn de verhuurders van die tuigen die de boel blokkeren 8 december 2017 aangepast door JoBé 2 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 8 december 2017 Delen Geplaatst: 8 december 2017 51 minuten geleden, JoBé zei: Daar rijden ze enkel op Vespa's. 't Zijn de verhuurders van die tuigen die de boel blokkeren Misschien kunnen ze een Pomp uit de regio Mechelen-Kontich adopteren ze staan daar toch op een hoop 2 1 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen