Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Sign in to follow this  
Aardgasrijder

De schadelijke gevolgen van uitlaatgassen !

Recommended Posts

Man belandt in COMA ... !

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171107_03174060

KORTEMARK - 

In Handzame bij het West-Vlaamse Kortemark is een man (43) zwaargewond geraakt bij een bijzonder vreemd ongeval. De man raakte geklemd tussen zijn wagen en de muur van zijn woning. Omdat zijn wagen al aan het draaien was, raakte hij bedwelmd door de uitlaatgassen.

Het incident gebeurde dinsdagochtend omstreeks 7 uur in de Amersveldestraat in Handzame. De 43-jarige Jeroen M. raakte op een nog onduidelijk manier geklemd tussen zijn wagen en de muur van zijn woning. De auto was op dat ogenblik aan het draaien. De man geraakte geïntoxiceerd door de uitlaatgassen en moest door de hulpdiensten gereanimeerd worden ter plaatse.

Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Roeselare. Daar wordt hij momenteel in een kunstmatige coma gehouden. Er werd een deskundige aangesteld om de oorzaak van het ongeval te onderzoeken.

40b0d0a4-c3ba-11e7-afc8-d60b75b92169_web

Dit is toch wel heel bizar.

Het toont wel aan dat uitlaatgassen gevaarlijk zijn.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

De uitlaatgassen zijn alleen gevaarlijk wanneer ze onverdund direct ingeademd worden ( zoals het gebeurt is bij het incident in Kortemark ). Koolstofmonoxide die vrijkomt door verbranding van fossiele brandstoffen is slecht voor de mens maar goed voor planten waarbij de fotosynthese in werking treedt en deze planten op hun beurt zuurstof vrijgeven.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Op 7-11-2017 om 19:53, paulDS zei:

Koolstofdioxide (CO2)

Koolstofmonoxide = CO

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Waar blijven de wagens op perslucht vraag ik mij bij deze af, ze gingen in Vlaanderen op de markt komen in 2005 maar dit bleek niet mogelijk te zijn, politieke tegenstand?

Ik rij met de fiets naar het werk. Als ik dan 's morgens in mechelen binnen rijd dan wil ik soms toch liever een persluchtfles en een ademmasker...... :D

• Hahaha 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)