Ga naar inhoud
Mr John

Onderhoud CNG wagen

Recommended Posts

Hallo, ik heb een nieuwe CNG wagen besteld en ik vroeg mij af hoe vaak er van olie moet worden gewisseld. De garage zei dat dit vaker is dan met een normale benzine wagen. Klopt dit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

John,

Normaal onderhoud om de 15000km zou voldoende moeten zijn volgens mijn garage VW.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11/5/2017 om 11:55, Mr John zei:

Hallo, ik heb een nieuwe CNG wagen besteld en ik vroeg mij af hoe vaak er van olie moet worden gewisseld. De garage zei dat dit vaker is dan met een normale benzine wagen. Klopt dit?

Als je de kans krijgt moet je eens gaan kijken naar een cng-wagen waarvan ze de olie vervangen, die komt er af zoals ze erin gegaan is, er zal dus zeker niet vlugger van olie moeten gewisseld worden dan bij puur benzine. CNG-Gas heeft nu eenmaal minder vaste deeltjes dan petroleum(derivaten).

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Bob zei:

Als je de kans krijgd moet je eens gaan kijken naar een cng-wagen waarvan ze de olie vervangen , die komt er af zoals ze erin gegaan is , er zal dus zeker niet vlugger van olie moeten gewisseld worden dan bij puur benzine.cng-Gas heeft nu eenmaal minder vaste deeltjes dan petroleum(derivaten).

Ja, dat moet je zeker echt eens doen! 

Dan zal je zien dat de olie die bleek tot lichtgeel van kleur erin ging er rood - donkerbruin uitkomt. (na 10.000 km).

Je moet niet vergeten dat de verbrandingstemperatuur bij aardgas, -en dus de plaatselijke temperatuurpieken in de olie- hoger liggen dan bij een benzinemotor, waardoor de olie sneller kán degraderen.

Bij mijn auto moet zelfs de Longlife-3 olie er uit na 15.000 km, ikzelf hou het op 10.000 km omdat ik dit zelf doe en het me dus helemaal niet veel kost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft iemand een idee hoeveel een kleine en een grote onderhoudsbeurt kost bij een A3 g-tron bij Audi zelf? Ik krijg met de saloncondities een aanbieding namelijk, om voor een bepaald bedrag per maand alle onderhoud (behalve banden) "gratis" te laten doen. Maar dit moet natuurlijk wel voordeliger zijn. :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden, Orcram zei:

Heeft iemand een idee hoeveel een kleine en een grote onderhoudsbeurt kost bij een A3 g-tron bij Audi zelf? Ik krijg met de saloncondities een aanbieding namelijk, om voor een bepaald bedrag per maand alle onderhoud (behalve banden) "gratis" te laten doen. Maar dit moet natuurlijk wel voordeliger zijn. :-)

We hebben daar een apart topic over:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de niet doe-het-zelf-ers.

Onderstaand artikel eens lezen.

Gemail van vriend, die mecanierker was tot zijn pensioen en nog echt onderhoud deed.

https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud/artikel/2019/01/verse-rekening-oude-olie-wie-is-de-schuldige-10161333

Ben trouwens wel van plan een kleinere garage te zoeken voor onderhoud. Zo nog ene van de goei generatie?

Iemand ervaring met Liekens Wiekevorst?

aangepast door pluxy
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, was ook op AMT.

Daar was ook de vraag aan wie nu bijdroeg aan de oorzaak van dit (niet losstaand) geval.

In principe kan dit iedereen zijn, zelfs de eigenaar van de wagen. Wie kijkt er immers 100.000 km NIET naar het oliepeil?

Een aannemelijke reden kon zijn 'oplichting' van het autobedrijf door de eigen monteurs, die de aangerekende olie en onderdelen achteroverdrukten voor een privé beunklusje... (na de uren, in het zwart, wel met 'originele' onderdelen... die niks gekost hebben maar aardig opbrengen).

Ik doe mijn onderhoud zelf, ook omdat het financieel zeker interessant is (vind ik toch), maar vooral omdat ik dan zeker weet wat er effectief aan mijn wagen gebeurd !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen