Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Tankstations noord Frankrijk/ oosten Frankrijk

Sander

Aanbevolen berichten

Begin volgend jaar trekken wij naar de Franse alpen voor onze skivakantie, daarvoor hadden we uiteraard graag onze cng zafira meegenomen.

Omdat cng-tankstations in Frankrijk geen al te goeie reputatie hadden heb ik vandaag eens de auto genomen en eens naar de 4 tankstations gereden die hier in de regio van Rijsel liggen.

Helaas heb ik moeten vaststellen dat ik nergens kon tanken, hieronder de bezochte stations:

Station Lesquin

rue du pic au vent

59810 lesquin

aansluitingen ok voor de cng wagens maar daar hadden we een speciale betaalkaart nodig om te tanken

station lille-lesquin

rue du chemin vert (whats in a name...)

59273 Fretin

aansluiting op cng wagen niet mogelijk, ook speciale betaalkaart

total cng

rue des hauts de france 389

62110 Hénin-Beaumont

2 van de 3 cng pompen nog aanwezig maar helaas "hors service", medewerker van het tankstation wist me te zeggen dat deze al enige tijd "en panne" waren en er niet meteen een oplossing in zicht was...

we zijn uiteindelijk toch eens naar station vendin le vieil gereden( rue frederic sauvage 6; 62300 lens)

deze gaat november 2017 open; echter was daar nog een werf te zien en zal dit volgens mij de eerste maanden niet openen.

kortom een heel onvruchtbare reis om gas

Heeft iemand zicht op werkbare tankstations in het oosten van Frankrijk?

Thionville?

Metz?

Dijon?

Chalon sur saone?

Regio Lyon?

Chambéry?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Sander zei:

Begin volgend jaar trekken wij naar de Franse alpen voor onze skivakantie, daarvoor hadden we uiteraard graag onze cng zafira meegenomen.

Omdat cng-tankstations in Frankrijk geen al te goeie reputatie hadden heb ik vandaag eens de auto genomen en eens naar de 4 tankstations gereden die hier in de regio van Rijsel liggen.

Helaas heb ik moeten vaststellen dat ik nergens kon tanken, hieronder de bezochte stations:

Station Lesquin

rue du pic au vent

59810 lesquin

aansluitingen ok voor de cng wagens maar daar hadden we een speciale betaalkaart nodig om te tanken

station lille-lesquin

rue du chemin vert (whats in a name...)

59273 Fretin

aansluiting op cng wagen niet mogelijk, ook speciale betaalkaart

total cng

62110 Hénin-Beaumont

2 van de 3 cng pompen nog aanwezig maar helaas "hors service", medewerker van het tankstation wist me te zeggen dat deze al enige tijd "en panne" waren en er niet meteen een oplossing in zicht was...

we zijn uiteindelijk toch eens naar station vendin le vieil gereden( rue frederic sauvage 6; 62300 lens)

deze gaat november 2017 open; echter was daar nog een werf te zien en zal dit volgens mij de eerste maanden niet openen.

kortom een heel onvruchtbare reis om gas

Heeft iemand zicht op werkbare tankstations in het oosten van Frankrijk?

Thionville?

Metz?

Dijon?

Chalon sur saone?

Regio Lyon?

Chambéry?

http://gibgas.de gebruik de app.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een betalende app die je zo terugverdiend:

http://cngapp.gibgas.de/de_DE/

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik hoop dat je geholpen bent en op CNG rijden is een ervaring die niemand zich gaat beklagen, zeker al als je H+ gas aan boord hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je een leuke vakantie mag beleven zonder teveel spanning naar de zoektocht voor een station.

In het achterhoofd: oost west thuis best, andere aardgasgebruikers raden een lege jerrycan aan, je kan deze vullen met benzine indien je een tussenafstand dient te overbruggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, QuboBE zei:

Wat is de prijs van CNG in Frankrijk ?

Enkele voorbeelden:

Diedenhofen : € 1,260/kg

Montigny-lès-Metz : € 1,260/kg

Chalon-sur-Saône : € 1,260/kg

Dijon : € 1,260/kg

Chambéry : € 1,260/kg

Allemaal dezelfde prijs blijkbaar. Ik heb Dijon en Chambéry vermeld als antwoord op de vraag van @Sander

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien weet @Kris81 nog de prijzen tijdens zijn vakantie in Frankrijk  ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
26 minuten geleden, incuflex zei:

Iemand een idee of dit cng tankstation al terug in gebruik is? 

total cng

62110 Hénin-Beaumont

Volgens Gibgas zou het "in gebruik" zijn, maar ik zie daar een laatste prijsaanduiding van 24 september 2017.

http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_62110_Hénin-Beaumont_Rue des Hauts de France_389

Op het Erdgasfahrer-forum.de kan ik over dit station niks terugvinden.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...