Sander Geplaatst: 1 november 2017 Delen Geplaatst: 1 november 2017 Begin volgend jaar trekken wij naar de Franse alpen voor onze skivakantie, daarvoor hadden we uiteraard graag onze cng zafira meegenomen. Omdat cng-tankstations in Frankrijk geen al te goeie reputatie hadden heb ik vandaag eens de auto genomen en eens naar de 4 tankstations gereden die hier in de regio van Rijsel liggen. Helaas heb ik moeten vaststellen dat ik nergens kon tanken, hieronder de bezochte stations: Station Lesquin rue du pic au vent 59810 lesquin aansluitingen ok voor de cng wagens maar daar hadden we een speciale betaalkaart nodig om te tanken station lille-lesquin rue du chemin vert (whats in a name...) 59273 Fretin aansluiting op cng wagen niet mogelijk, ook speciale betaalkaart total cng rue des hauts de france 389 62110 Hénin-Beaumont 2 van de 3 cng pompen nog aanwezig maar helaas "hors service", medewerker van het tankstation wist me te zeggen dat deze al enige tijd "en panne" waren en er niet meteen een oplossing in zicht was... we zijn uiteindelijk toch eens naar station vendin le vieil gereden( rue frederic sauvage 6; 62300 lens) deze gaat november 2017 open; echter was daar nog een werf te zien en zal dit volgens mij de eerste maanden niet openen. kortom een heel onvruchtbare reis om gas Heeft iemand zicht op werkbare tankstations in het oosten van Frankrijk? Thionville? Metz? Dijon? Chalon sur saone? Regio Lyon? Chambéry? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2017 Delen Geplaatst: 1 november 2017 (aangepast) 5 minuten geleden, Sander zei: Begin volgend jaar trekken wij naar de Franse alpen voor onze skivakantie, daarvoor hadden we uiteraard graag onze cng zafira meegenomen. Omdat cng-tankstations in Frankrijk geen al te goeie reputatie hadden heb ik vandaag eens de auto genomen en eens naar de 4 tankstations gereden die hier in de regio van Rijsel liggen. Helaas heb ik moeten vaststellen dat ik nergens kon tanken, hieronder de bezochte stations: Station Lesquin rue du pic au vent 59810 lesquin aansluitingen ok voor de cng wagens maar daar hadden we een speciale betaalkaart nodig om te tanken station lille-lesquin rue du chemin vert (whats in a name...) 59273 Fretin aansluiting op cng wagen niet mogelijk, ook speciale betaalkaart total cng rue des hauts de france 389 62110 Hénin-Beaumont 2 van de 3 cng pompen nog aanwezig maar helaas "hors service", medewerker van het tankstation wist me te zeggen dat deze al enige tijd "en panne" waren en er niet meteen een oplossing in zicht was... we zijn uiteindelijk toch eens naar station vendin le vieil gereden( rue frederic sauvage 6; 62300 lens) deze gaat november 2017 open; echter was daar nog een werf te zien en zal dit volgens mij de eerste maanden niet openen. kortom een heel onvruchtbare reis om gas Heeft iemand zicht op werkbare tankstations in het oosten van Frankrijk? Thionville? Metz? Dijon? Chalon sur saone? Regio Lyon? Chambéry? http://gibgas.de gebruik de app. 1 november 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2017 Delen Geplaatst: 1 november 2017 (aangepast) Het is een betalende app die je zo terugverdiend: http://cngapp.gibgas.de/de_DE/ 1 november 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sander Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2017 THX, is al aan het downloaden; ik wilde het gewoon es allemaal met eigen ogen zien hoe het er aan toeging hier in de rijselse regio; veel aardgasrijders zullen daar niet wonen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2017 Delen Geplaatst: 1 november 2017 Klopt, ik hoop dat je geholpen bent en op CNG rijden is een ervaring die niemand zich gaat beklagen, zeker al als je H+ gas aan boord hebt. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sander Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2017 das zeker; ik reed vandaag achter een zeer vervuilende Peugeot en wist meteen waarom ik aardgas genomen heb; zeer economisch ook. enkel om te reizen door frankrijk is het een avontuur ... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 1 november 2017 Delen Geplaatst: 1 november 2017 Ik hoop dat je een leuke vakantie mag beleven zonder teveel spanning naar de zoektocht voor een station. In het achterhoofd: oost west thuis best, andere aardgasgebruikers raden een lege jerrycan aan, je kan deze vullen met benzine indien je een tussenafstand dient te overbruggen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wimpies Geplaatst: 6 november 2017 Delen Geplaatst: 6 november 2017 Op 1-11-2017 om 21:09, Lage Emissie Zone zei: http://gibgas.de gebruik de app. Chalon sur saone in 2016 gepasseerd. Is echt in het centrum van de stad. Was toen buiten gebruik. Met Macon en Valence wel goede ervaringen gehad. Benieuwd naar je ervaringen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
QuboBE Geplaatst: 10 november 2017 Delen Geplaatst: 10 november 2017 Wat is de prijs van CNG in Frankrijk ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 10 november 2017 Delen Geplaatst: 10 november 2017 4 uren geleden, QuboBE zei: Wat is de prijs van CNG in Frankrijk ? Enkele voorbeelden: Diedenhofen : € 1,260/kg Montigny-lès-Metz : € 1,260/kg Chalon-sur-Saône : € 1,260/kg Dijon : € 1,260/kg Chambéry : € 1,260/kg Allemaal dezelfde prijs blijkbaar. Ik heb Dijon en Chambéry vermeld als antwoord op de vraag van @Sander 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 10 november 2017 Delen Geplaatst: 10 november 2017 Misschien weet @Kris81 nog de prijzen tijdens zijn vakantie in Frankrijk ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 10 november 2017 Delen Geplaatst: 10 november 2017 Zoals vermeld , heb overal €1.260/kg betaald. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
incuflex Geplaatst: 21 maart 2018 Delen Geplaatst: 21 maart 2018 Iemand een idee of dit cng tankstation al terug in gebruik is? total cng rue des hauts de france 389 62110 Hénin-Beaumont Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 21 maart 2018 Delen Geplaatst: 21 maart 2018 26 minuten geleden, incuflex zei: Iemand een idee of dit cng tankstation al terug in gebruik is? total cng rue des hauts de france 389 62110 Hénin-Beaumont Volgens Gibgas zou het "in gebruik" zijn, maar ik zie daar een laatste prijsaanduiding van 24 september 2017. http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_62110_Hénin-Beaumont_Rue des Hauts de France_389 Op het Erdgasfahrer-forum.de kan ik over dit station niks terugvinden. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen