Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

DATS24 Lokeren

GuyL
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo Guy,

Dat hoeft niet bepaald een probleem te vormen vermits dit bij Dats24 in Tongeren ook regelmatig gebeurt. Het belangrijkste hier is hoe hoog of laag je verbruik is, en dus hoeveel km je met bijvoorbeeld 17 kg kan afleggen. En hoeveel heb je daar de laatste keer kunnen tanken?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

@muscles Ik denk niet dat @GuyL het een probleem vindt dat er in Lokeren net wat meer CNG in de tanks wordt gepompt dan op de andere 3 plaatsen in zijn ervaring.  De CNG-tanks kunnen daar blijkbaar wel tegen.

Of ook : sommige CNG-stations doen eigenlijk te weinig CNG in de tank (die ervaring heb ik bij Greenpoint in Brasschaat).

Uiteraard is het belangrijk / interessant dat je zoveel mogelijk kilometers kan doen met 1 volle tank.

Maar ik ga er van uit dat de CNG in Lokeren,  Opwijk, Sint-Niklaas en Destelbergen allemaal dezelfde calorische waarde heeft (H-gas vermoed ik ?).

Dan is het resultaat toch "altijd" dat je met meer kilo's in de tank verder geraakt ?

En is het hemeltergend als je ergens tankt en de tanks geraken niet echt vol (zoals ik voor heb bij Greenpoint in Brasschaat).

greenpoint-brasschaat.png

• Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Koen C zei:

Ik denk niet dat @GuyL het een probleem vindt dat er in Lokeren net wat meer CNG in de tanks wordt gepompt dan op de andere 3 plaatsen

Hallo,

Het klopt volledig dat een extra kg per tankbeurt wordt geapprecieerd, hoe meer autonomie / actieradius hoe beter.

Het is in alle 4 vermelde stations H-Gas ( wat goed is ) 

Het is niet zo dat de laatste kg die er wordt ingeduwd in Lokeren trager is, ttz het tanken gaat niet trager als elders. 

Ik ga toch  nauwkeurig in het oog houden of ik met een volle tank ook daadwerkelijk meer km rijd.  

Ik vraag me af of het zou kunnen dat het enkel "lijkt" dat ik 19 kg tank te Lokeren ( en dus ook betaal ) daar waar ik uiteindelijk dezelfde hoeveelheid gas tank als te Sint Niklaas ( waar ik dus minder betaal ).

Ik geloof dat we allen akkoord zijn dat niet zou mogen kunnen, maar ... anderzijds kan ik me wel voorstellen dat afstelling van compressoren ed niet steeds dezelfde zijn, zelfs niet bij dezelfde verdeler, DATS in dit geval.

Vriendelijke groeten

Guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand heeft een mooie foto van het CNG station in Brasschaat geplaatst. 

Bedankt ;)

(wat ik wou doen : een copy paste van een woord uit een Excel document... ik ben soms een beetje lui met typen :)

Toen kwam er zo iets te staan als een "bijlage".  Dat was niet de bedoeling.  Ze leidde ook naar nergens toe...  

Dan maar gedeleted. Bleef daar het woord greenpoint in een witte kader staan...  :S  Kreeg ik niet weg.  Pfff :( )

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...