Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

50 minuten geleden, LucG zei:

Ondertussen gaan tanken in Kessel-Lo. Gaat vlotjes en prijs is hetzelfde als bij DATS L-gas (0,920 Euro).  Als er nu nog een CNG station zou komen tussen Kortenberg en Leuven zou het prachtig zijn. Ik heb al heel wat CNG rijders opgemerkt bij ons in de gemeente (Kortenberg) en er zou zeker een cliënteel voor zijn. 

Dat is inderdaad zo als ik dat op bijgevoegde kaart bekijk maar jullie mogen al blij zijn dat er binnen een straal van 50 km enkele CNG-tankstations zijn.

Ligt Dats24 Zaventem trouwens niet dichterbij?

Kessel-Lo_Kortenberg.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ook van kortenberg :) Zaventem is vlakbij maar ben blij dat ik ook in leuven kan gaan tanken vanwege woon-werkverkeer. Bij dats is makkelijker vanwege de tankkaart. Zou PitPoint ook een tankkaart hebben? Ps ik heb vernomen dat ook de Total op de Brusselsesteenweg in Wilsele cng zou krijgen op termijn.

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Sertitude zei:

Ben ook van kortenberg :) Zaventem is vlakbij maar ben blij dat ik ook in leuven kan gaan tanken vanwege woon-werkverkeer. Bij dats is makkelijker vanwege de tankkaart. Zou PitPoint ook een tankkaart hebben? Ps ik heb vernomen dat ook de Total op de Brusselsesteenweg in Wilsele cng zou krijgen op termijn.

Het gaat hier om een Lukoil-tankstation. Dan moet je bij hen zijn voor een tankkaart. Ik zie echter dat hun tankkaart enkel voor fleet-klanten is. En voor zover ik weet heeft Pitpoint geen tankkaarten, zij installeerden de CNG-installatie en doen waarschijnlijk ook het onderhoud ervan. Meer niet.

Wat betreft Total: ik denk dat je je vergist van deelgemeente want dat Total-station ligt op de Brusselsesteenweg 23-27 in WINKSELE.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Sertitude zei:

Brusselsesteenweg in Wilsele

Het zal dan wel Winksele moeten zijn.

Hier heb ik echter nog niets van vernomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zaventem is mijn “normaal” tankstation en is inderdaad dichterbij. Toch een of meerdere bijkomende CNG vulpunten op deze druk bereden verbindingsweg tussen Leuven en Brussel lijkt mij economisch verantwoord. Als inderdaad er bij de Total in Winksele een vulpunt zou komen is dat reeds een goede zaak. Zeker met de reclame die nu over aardgaswagens gemaakt wordt op verschillende radiostations naar aanleiding van het nakende autosalon.

Nog wat informatie over tanken bij DATS: met de nieuwe Extra kaart wordt de afrekening gedaan twee dagen na de tankbeurt, dus geen maandelijkse afrekening meer zoals met de oude groene kaart. Meer info vindt men op deze link

aangepast door LucG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, LucG zei:

Nog wat informatie over tanken bij DATS: met de nieuwe Extra kaart wordt de afrekening gedaan twee dagen na de tankbeurt, dus geen maandelijkse afrekening meer zoals met de oude groene kaart. Meer info vindt men op deze link

Dat had ik in de bijhorende brief over de Xtra-kaart al gelezen en begrepen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, zakelijke kaarten genieten wel nog dit voordeel.

Als je gaat rekenen hoeveel 1000 (10.000)-den mensen een tankkaart hebben als particulier en maandelijks afrekenen, is het een hele hoop geld dat ze nu in feite moeten 'voorschieten' vooraleer al die tankbeurten worden betaald.

Nu wordt er dus sneller afgerekend, dit is in het voordeel van DATS hun administratie en cashflow.

Hier een een kort filmpje van DATS en Symeta, die hun papierwinkel efficiënter maken.

Je ziet de eindeloze facturen van de band rollen :D

Ik krijg ze digitaal, dat werkt voor mij het beste.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ik krijg ze digitaal, dat werkt voor mij het beste.

Zou voor mij ook mogen maar zolang ik als eindgebruiker niet 100% de mogelijkheid heb om te kiezen via welk systeem (oa Doccle, Zoomit enz) ze aangeleverd worden zullen ze een papieren factuur mogen opsturen.

Ik ben niet van plan om bij "alle" aanbieders een account te hebben zodat de bedrijven dan maar 1 systeem zouden kunnen gebruiken. Het moet voor mij andersom anders doe ik niet mee.

Nu is het alsof je zes brievenbussen aan je huis hebt staan waar de postbode al naargelang van waar het komt het betreffende factuur in dropt. No way... 

• Vind ik leuk 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Lange_666 zei:

Zou voor mij ook mogen maar zolang ik als eindgebruiker niet 100% de mogelijkheid heb om te kiezen via welk systeem (oa Doccle, Zoomit enz) ze aangeleverd worden zullen ze een papieren factuur mogen opsturen.

Ik ben niet van plan om bij "alle" aanbieders een account te hebben zodat de bedrijven dan maar 1 systeem zouden kunnen gebruiken. Het moet voor mij andersom anders doe ik niet mee.

Nu is het alsof je zes brievenbussen aan je huis hebt staan waar de postbode al naargelang van waar het komt het betreffende factuur in dropt. No way... 

Bij de groene Dats24-tankkaart is dat in feite een domiciliëring. Enkele dagen voordat het geld van je rekening gaat krijg je een email met daarin een URL om het PDF-bestand van de factuur te bekijken en te downloaden. Al de tankbeurten staan daarop en de datum wanneer het geld van je rekening afgaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allen,

Het eerste CNG-tankstation is open, niet in Heverlee, maar in Kessel-Lo, op de Tiensesteenweg, bij Lukoil. Spread the word.

Hieronder: mijn correspondentie met Lukoil;

Beste mijnheer,

Maandag 8/1 is de officiële opening maar u kunt nu al CNG tanken bij LUKOIL op de Tiensesteenweg te Kessel-Lo.

Met vriendelijke groeten,

Els Ruysen

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden, cng johan zei:

Het eerste CNG-station in Leuven, wel te verstaan....

In een ander topic was dit al vermeld. Men kan er namelijk al CNG tanken sinds 20 december jl.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Binnenkort heb ik ook een CNG. En het tankstation van DATS in Heverlee is vlak in de buurt. Maar het is momenteel nog altijd geen CNG.

Ik heb al enkele weken geleden contact opgenomen met DATS en tot nu toe enkel antwoord gehad dat ze me gingen laten weten als het open is.

Ik had eerst gehoord van mei 2018. Maar nu hoor ik openingsdata van augustus, september tot zelf december 2018.

Weet er iemand toevallig meer over hier ?

Steven

Met vriendelijke groeten,

Steven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, svermoere zei:

Hallo,

Binnenkort heb ik ook een CNG. En het tankstation van DATS in Heverlee is vlak in de buurt. Maar het is momenteel nog altijd geen CNG.

Ik heb al enkele weken geleden contact opgenomen met DATS en tot nu toe enkel antwoord gehad dat ze me gingen laten weten als het open is.

Ik had eerst gehoord van mei 2018. Maar nu hoor ik openingsdata van augustus, september tot zelf december 2018.

Weet er iemand toevallig meer over hier ?

Steven

Komende lente en zomer worden er CNG-pompen geïnstalleerd in de bestaande DATS 24-stations van Seraing, Beyne-Heusay, Deinze en Heverlee.

Bron: Dats 24

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De installatie ter plekke is af, maar men wacht nog op de aardgasaansluiting blijkbaar. En ze kunnen niet zeggen wanneer dat precies zal komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden, maartenv zei:

De installatie ter plekke is af, maar men wacht nog op de aardgasaansluiting blijkbaar. En ze kunnen niet zeggen wanneer dat precies zal komen.

Die mannen van de gas, die zijn nie van de snelste, zulle !

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...