Ga naar inhoud
Aardgasrijder

Aardgasrijders 1.4 TSI Powerbox - ervaringen

Recommended Posts

Heb reeds bij verschillende tuners gehoord. DVX doet geen DSG7 - DQ200 aanpassingen. Chiptuning Plus begint liever niet aan een CNG, terwijl ze wel op de website vermeld staan. JD-performance, DSG-dokter (tvsengineering) en VAG techniek doen zowel chip als DSG tuning.

Daar VAG techniek kortste bij is en ze alle 3 goede beoordelingen hebben zal het VAG techniek worden. Een stage 1+ met DSG-tuning

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn ervaring met Racechip (in een notedop):

- VW Golf 1.4 TGI besteld op de NL website van Racechip (Skoda wordt niet aangeboden, maar is dezelfde motor).

- Beetje moeten zoeken hoe aan te sluiten. Er stonden A B tekens op de kabel maar niks daarover in de handleiding, stekkers zijn onderling verwisselbaar (aansluiting was wel van de eerste keer goed, na wat zoeken).

- Originele tuning stand (B1): Flauwe hap. Je voelt iets maar zeker niet de beloofde 25% extra.

- Andere standen (met flink wat meer power) geven regelmatig een foutmelding "Rembekrachtiging". Kan enkel gereset worden contact af/op.

- Redelijk wat communicatie met Aardgasrijder en littleburger (de @ blijft weer steken...grrrr) hierover.

- Na een aantal tuningstanden geprobeerd te hebben telkens fout "Rembekrachtiging" op een andere stand dan de originele B1 stand.

- Wat gezocht op't net, ook nog een Porsche Macan gevonden met hetzelfde probleem. 

- Racechip gecontacteerd (Duitsland maar via de NL website). Zij maken gewag van een fout in de NL Racechip database, geen VW TGI racechip meer op de andere Racechip websites, enkel pedalthrottleling.

- Boeltje teruggestuurd na overeenkomst dat zij de verzendkosten op zich nemen (wegens foutief product).

Opmerking: Communicatie met Racechip verloopt traag tot men zich persoonlijk om u bekommert, dan loopt het vlot.

Wacht nog steeds op terugbetaling alhoewel de goederen reeds op dinsdagmorgen 29/5 in Göppingen toegekomen zijn (Paypal terugbetalingen gaan nochtans snel). Sindsdien weer geen communicatie (is weer iemand anders die deze afhandeling doet).

Op aanraden van littleburger (de @ bug is er nog steeds) throttle tuning (gasrespons) toegepast via de OBD11. 2 standen voor de gasrespons, ofwel VW/Skoda/Seat ofwel Audi.

Bij instellen van de Audi stand komt ook op de OBD11 de melding dat dit kan leiden tot "eventuele" fouten in het rembekrachtigingsysteem.

Gasrespons is duidelijk anders op de Audi stand, vooral in de lage toeren (en ook het verbruik is ook hoger).

Na wat testen, weer origineel VW/Skoda/SEAT ingesteld.

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

bedankt voor deze uitleg, zeer interessant om weten. Dit is dus een beetje waar ik altijd schrik voor heb, foutmelding die je dan niet meer weg krijgt e.d.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Foutmelding kreeg ik wel altijd weg door de contact af/op.

Bleef wel in de historiek staan (uitgelezen via OBD11). Daar ook deze fouten telkens gewist.

Eens de Racechip weer op de originele stand stond of de bypass stekker gestoken werd en de fout gereset werden, dook deze ook niet meer op.

Ook van de reactiecurve bij een andere dan de originele stand was ik allesbehalve tevreden. Deze gingen dikwijls gepaard met een onregelmatig motor gedrag die dan plots kortstondig inhield alsof je het gas even losgelaten had. Deze "hickups" waren zeer onregelmatig en ook niet altijd aanwezig.

Racechip: Ondanks de melding dat de door mij bestelde Racechip niet meer aangeboden werd en het gezegde dat er een fout in de wagendatabase op de NL website van Racechip stond (de Golf 1.4 TGI staat hier nog steeds te koop) is de database nog steeds niet aangepast.

Ook de terugbetaling is nog steeds niet gebeurd, een week na dat Racechip de teruggestuurde chip ontvangen heeft.

Racechip: 👎  

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat jij zo'n negatieve ervaring hebt met racechip.

Bij mijzelf werkt de powerbox wel naar behoren, op alle standen die ik getest heb (ondertussen 11).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou nog altijd kunnen dat ze de verkeerde software (parameters) geladen hebben.

Heb er ook naar gevraagd maar dan wees men er weer op dat de TGI versie niet meer voorhanden was... ik bleef dus ook op deze manier op mijn honger zitten.

Terugsturen was dan de enige optie, nu nog de terugbetaling...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 5/6/2018 om 17:44, Lange_666 zei:

Terugsturen was dan de enige optie, nu nog de terugbetaling...

Terugbetaling is eindelijk OK.

Na 2 mails zonder antwoord (met telkens 4 dagen tussen) een derde verstuurd en een beetje gedreigd (met de vraag of het dan toch waar is wat in de reviews staat, nl dat er veel problemen zijn bij eventuele terugbetalingen of dat er gewoon niet terugbetaald wordt) kreeg ik als antwoord dat ze veel achterstand hadden op logistiek vlak (jaja) en mijn retourzending nog steeds niet tot op de financiële dienst geraakt was (retour werd afgeleverd bij hen op 30/5) kreeg ik 2 uur later plots bericht van Paypal dat de terugbetaling gebeurd was.

Blijft nog over de vergoeding voor de retourzending die schriftelijk bevestigd werd (op 28/5) en waarvoor ik de nodige gegevens doorgestuurd heb en antwoord op gehad heb dat men het nodige ging doen om dit rechtsstreeks op mijn rekening te storten. Tot op heden, nada...

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12/6/2018 om 06:31, Lange_666 zei:

Blijft nog over de vergoeding voor de retourzending die schriftelijk bevestigd werd (op 28/5) en waarvoor ik de nodige gegevens doorgestuurd heb en antwoord op gehad heb dat men het nodige ging doen om dit rechtsstreeks op mijn rekening te storten. Tot op heden, nada...

En tot op heden nog steeds nada wat de overeengekomen vergoeding voor de retourzending betreft.

Vandaag, een week verder, nogmaals een mail gestuurd met de vraag hoe het hiermee zit.

Als antwoord kwam er een auto-reply mail met daarin enkel mijn eigen vraag naar de stand van zaken.... geweldig toch.

• Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn kosten voor de retourzending zijn ondertussen ook terugbetaald (gelimiteerd tot 15 euro), stond vandaag op de rekening.

Meer dan de auto-reply mail kwam er niet van communicatie.

Hiermee is het hoofdstuk Racechip afgesloten...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, Lange_666 zei:

Mijn kosten voor de retourzending zijn ondertussen ook terugbetaald (gelimiteerd tot 15 euro), stond vandaag op de rekening.

Meer dan de auto-reply mail kwam er niet van communicatie.

Hiermee is het hoofdstuk Racechip afgesloten...

Allez, eind goed al goed. Eindelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17/5/2018 om 23:10, Aardgasrijder zei:

Bevindingen na mijn rit van 10 km, E2 heeft minder last van turbogeluid.

In mijn geval dus een betere instelling dan A1.

Na metingen heb ik beslist om terug te veranderen naar een andere instelling, of terug naar E2 waar ik tevreden van was.
Het verbruik ligt bij A1 merkbaar hoger dan voorheen.

Ik ga dus weer iets nieuws proberen 😜

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

Na metingen heb ik beslist om terug te veranderen naar een andere instelling, of terug naar E2 waar ik tevreden van was.
Het verbruik ligt bij A1 merkbaar hoger dan voorheen.

Ik ga dus weer iets nieuws proberen 😜

Om het met de woorden van Nonkel Jef te zeggen: "Al dat gepruts !" ("al dat gelek" wanneer hij gekust werd).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou je nog eens willen updaten? Ik ben ook op zoek naar wat extra pk's. En liefst iets wat ik zelf onder controle heb. Ben geen fan van powerboxen maar veel opties die ik zelf kan lezen/schrijven naar de wagen ken ik niet. @Aardgasrijder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Redrum In feite niets nieuws onder de zon te melden. 🙂

De box werkt zoals het hoort. Verwacht geen wonderen, ik voel de extra Pk'tjes wel, maar gebruik ze niet continu uiteraard.

Het doel was om de box vooral zijn nut te laten bewijzen met de caravan van 1300 kg, maar die caravan is zo zwaar zodat het minieme voordeel niet merkbaar is (vind ik).

In normale omstandigheden zonder caravan kan ik wel een streepje trekken aan het verkeerslicht en accelereer ik sneller dan voorheen, maar als je meer 'winst' wil maken qua prestaties dien je een echte tuning te overwegen.

De powerbox kan je door middel van een bypass-plug omzeilen, mocht je ooit een storing krijgen.

Dit is me 1 keer voorgevallen, ik weet nog steeds niet de oorzaak.

ik kreeg plots bij het contact aanzetten een storing op het dashboard een rode melding 'remstoring', deze stond de dag erna er nog op. Toen ik de foutcode wiste via OBD11, was deze fout weg en is ze nooit teruggekeerd.

Mogelijks was deze fout ook gekomen zonder powerbox, maar dat zal ik nooit weten. Ook met de bypass bleef de code staan, totdat ik ze dus verwijderde uit het geheugen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg!

Heb je nog het exacte typenummer/productcode van je box? I'm heb de ganse thread gelezen en ik begrijp dat je een box voor een Golf VII had gekocht, maar blijkbaar de (nu) een laatste versie.

Om problemen te voorkomen zoals Lange_666 aanhaalde wil ik een miskoop voorkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is veel?

Je merkt het wel degelijk, maar niet als je te laag in de toeren zit.

Ik merk wel dat de wagen extra goed trekt, we moeten dringend eens een meeting doen zodat jullie er eens mee kunnen testrijden 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, Dr Nick zei:

merk je eigenlijk veel van het extra koppel? ik heb ooit een Dieseltje gehad met 250Nm en die trok zalig in lage toeren, en dat mis ik nu bij de stock-afstelling

Over optrekken gesproken, ik vind wel dat de Octavia weinig tractie op de voorwielen heeft. Iets te enthousiast de koppeling loslaten en de voorbanden gaan al spinnen. Zat me al af te vragen of ik de voorkant niet best iets verlaag of de achterkant wat meer moet verhogen.

Die meeting lijkt me leuk trouwens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen