Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
GuyL

Ervaringen en verbruik A4 G-Tron – A5 G-Tron

Recommended Posts

Neen zodanig veel verschil niet, maar als ik denk dat ze wel een stuk breder zijn dan de meesten hier onder hun CNG wagen hebben zitten. Check je ook regelmatig je bandendruk?

9 uren geleden, probits zei:

255/35 R19 96Y/ Uniroyal RainSport 3 XL

Tja daar gaat je verbruik zeker de hoogte mee in. 

Hoe lager de rolweerstand hoe minder het verbruik.

Michelin vind ik 1 van de betere banden voor minder verbruik en levensduur. Maar ze zijn dan ook wat duurder.

Natuurlijk heb je nog andere merken die daar goed in zijn.

audi wagen hebben automatische drukregeling, de computer waarschuwt u wanneer u moet controleren. 

Over het verbruik maakt de afmeting van de velgen een groot verschil, bij mijn gebruik is het bij benadering 0,3 kg / 100 km per extra inch.

Op ‎6‎/‎11‎/‎2018 om 19:17, victor zei:
audi wagen hebben automatische drukregeling, de computer waarschuwt u wanneer u moet controleren. 

Over het verbruik maakt de afmeting van de velgen een groot verschil, bij mijn gebruik is het bij benadering 0,3 kg / 100 km per extra inch.

automatische drukregeling? of controle van de druk? 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Controle alleen, sorry !

maar het is genoeg om te weten dat je moeten controleren aan het volgende tankstation.

15 uren geleden, victor zei:

Controle alleen, sorry !

maar het is genoeg om te weten dat je moeten controleren aan het volgende tankstation.

correct, maar dit is in elk nieuw voertuig verplicht geworden.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Ik ben met mijn A5 van België naar Oostenrijk gereden.

Geen probleem om CNG-tankstations in Duitsland en Oostenrijk te vinden, het is gemakkelijk, en altijd H-gas.

Natuurlijk heb ik de autobahn geprobeerd. De A5 g-tron bereikt gemakkelijk 200 km / u zonder forceren... leuke verrassing voor een CNG.

• Vind ik leuk 1

Hallo

Eventjes melden dat ik na 71.000 km nog steeds erg tevreden ben over de A4 G-Tron.

Gemidddeld verbruik H-Gas 4.5 Kg

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G-Trons heel binnenkort wederom bestelbaar worden.

Met vriendelijke groeten

• Vind ik leuk 1

1 uur geleden, GuyL zei:

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G-Trons heel binnenkort wederom bestelbaar worden.

Op Gibgas misschien?

https://www.gibgas.de/Aktuelles/Nachrichten/Hurra.-Audi-A4-und-A5-g-tron-wieder-bestellbar?id=776&fbclid=IwAR2Ljt_xHB8ZTzXpWOQj-t9jt5QR_weJ3ZGukP7qRxUFXb4O8kswfLkXLmQ

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Hallo

Het blijkt wel dat de volumes van de gastanks kleiner zijn,  het model waarmee ik rij - de eerste generatie G-Trons zeg maar - heeft tanks van 19 kg.

"Mit dem Netto-Tankvolumen von 17,3 kg sind CNG-Reichweiten von 420 - 455 km möglich"

"Les quatre réservoirs de gaz naturel cylindriques, qui stockent 17,3 kg de GNC sous une pression de 200 bars, se trouvent sous l’arrière du véhicule."

Edited by GuyL

Op 12/10/2018 om 16:33, muscles zei:

Welkom op het forum.

Bij welke Dats24-tankstations ga je gewoonlijk CNG tanken?

Je zou - als je in de buurt bent - eens CNG kunnen gaan tanken bij Dats24 in Tongeren. Dat is namelijk het H-gas van de beste kwaliteit, waar je het meeste kilometers mee kan afleggen.

De provincies Vlaams-Brabant - uitgezonderd Esso Express in Asse (Zellik) en Sint-Joris-Winge - en Antwerpen (uitgezonderd Total Hoboken en den Esso daartegenover) hebben allemaal L-gas waardoor je dus veel minder kilometers kan afleggen. De provincies Limburg met uitzondering van Beringen en Heusden-Zolder, Oost- en West-Vlaanderen daarentegen hebben allemaal H-gas.

Waals-Brabant is net hetzelfde als Vlaams-Brabant: L-gas.

helaba manneken, DATS Opwijk (Vlaams-Brabant) verkoopt H-gas hoor !

• Vind ik leuk 1

Op ‎27‎/‎11‎/‎2019 om 07:46, GuyL zei:

Hallo

Het blijkt wel dat de volumes van de gastanks kleiner zijn,  het model waarmee ik rij - de eerste generatie G-Trons zeg maar - heeft tanks van 19 kg.

"Mit dem Netto-Tankvolumen von 17,3 kg sind CNG-Reichweiten von 420 - 455 km möglich"

"Les quatre réservoirs de gaz naturel cylindriques, qui stockent 17,3 kg de GNC sous une pression de 200 bars, se trouvent sous l’arrière du véhicule."

inderdaad en dit met een benzine "tank" van 7 liter

in de praktijk heeft deze wagen een bereik van +- 300 km (stad - dorp verkeer)

en die 7 liter benzine is nodig om als doel zo snel mogelijk CNG station te vinden. Hier rij je niet met gerust hart naar het zuiden

Blij met mijn 2018 versie

Edited by Frédo
  • Bedankt 1