Lange_666

CNG rijder gespot

Recommended Posts

Gisteren gaan helpen bij de aanplant van een speelbos in Duffel.

Ook de gemeente duffel heeft toch al 1 camionette (iveco) op aardgas:)

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond rond 21u30 bij Q8 Houthalen stond er een SEAT Leon ST (Stationwagon) op de CNG-tankplaats. Lichtgrijs metallic, dacht ik, met de officiële sticker rechts naast de nummerplaat. Hij (ik schat dat ie 26 jaar oud is) had juist gedaan met tanken. Eventjes met hem gesproken. Hij had zijn aardgasauto nog maar anderhalve maand. Het was nog maar de vijfde keer dat ie CNG tankte maar hij had ook al ondervonden dat hij minder kilometers kon doen met het H-gas van Dats24 in Hasselt. Ik had hem ook nog gevraagd of hij deze site al kende. "Nee", antwoordde hij.

Daarna kon ik tanken, en terwijl ik nog aan het tanken was, kwam er een FIAT 500 L aangereden (witte kleur) die aan de CNG-installatie wachtte tot ik gedaan had. Voor zover ik kon zien was dat de man waar ik vorige keer mee gesproken heb.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze morgen om 05:05.

E-19 richting Brussel, afrit Mechelen Zuid. Donkere Skoda Octavia Combi met mottige sticker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dats Bree een Vw Caddy met prettige bestuurder.

Officiële sticker achterop en vrij nieuwe nummerplaat.

2 maand oud en al 7000 km op de teller.

Gemiddelde verbruik van 5.2 kg.

Normaal gesproken ging deze man tanken bij Q8 in HH, maar hij kwam langs Bree en moest anders op benzine rijden :D

Voorheen reed hij met een Fiat Doblo op diesel en hij zegt dat hij 40% goedkoper rondrijdt :x

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11/28/2017 om 20:08, Aardgasrijder zei:

Voorheen reed hij met een Fiat Doblo op diesel en hij zegt dat hij 40% goedkoper rondrijdt :x

Kan ik bevestigen.

Vorige auto was Golf Variant Highline DSG, 1.6tdi van 2010. Brandstofkost gerekend over de volle 7 jaar/200.000 km: gemiddeld € 6,94 per 100 km.

Nieuwe auto is Golf Variant Highline DSG, 1.4 CNG van 2017. Brandstofkost gerekend over de volle 8.000 km dat ik hem al heb: gemiddeld € 4,65 per 100 km (gemiddeld 5,2 kg/100 km laag-calorisch gas - gaskwaliteit tussen 80% en 90%).

Prijsverschil: diesel = CNG + 50% of CNG = diesel - 33% ('t is maar hoe je rekent).

Nieuwe auto is daarenboven op een aantal andere vlakken goedkoper natuurlijk: verzekering is 20% goedkoper, geen inschrijvingstaks, geen rijtaks (voorlopig nog), ... En met de CNG de zekerheid dat er geen twee EGR+roetfilters zullen moeten vervangen worden :D

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, C-Sharp zei:

En met de CNG de zekerheid dat er geen twee EGR+roetfilters zullen moeten vervangen worden :D

:(

Je zal wel de kostprijs hebben van de keuring van de tanks iedere 4 jaar. 

Maar die zal goedkoper zijn dan de vervanging EGR+roetfilters.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

zonet een beige Octavia Break gezien met nrplaat 1-CQO-xxx

een iets of wat agressievere chauffeur achter het stuur zo bleek.

in een file achter een traktor waren we mee aan het aanschuiven, we reden eigenlijk al vanaf DATS24 Bree achter elkaar aan tot in Gruitrode, bijna Opglabbeek.

Maar halfweg vond deze chauffeur het nodig om in de file achter de traktor enkel mij voorbij te steken na al een tijdje te bumper kleven, en daarna over te gaan naar bumperkleven bij de persoon voor mij. Wetende dat dit niets uithaalt, de baan op het moment wel eens glad kan zijn, vond ik dit echt niet kunnen.

Moest deze chauffeur meelezen: haast en spoed is zelden goed. Als je sneller wil gaan, wacht dan op zijn minst tot de situatie het toelaat, en in zo'n file achter een traktor: rij gewoon normaal, houdt de juiste afstand (en dus niet minder dan 1m van mijn bumper gaan rijden) en wacht tot de traktor plaats maakt of een ander trajexct dan jou kiest.

• Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag ben ik met mijn grote aanhangwagen (met bache), dubbelasser, in Hooglede geweest om enkele meubelen te gaan halen.

Onderweg heb ik een donkergrijze Audi A3 (met nummerplaat 1-SUY-xxx) met offciële CNG-sticker gezien in de bocht van de autosnelweg Brussel - Gent (richting Gent), ter hoogte van Groot-Bijgaarden. Dat was om 12u30.

En toen ik terugkwam en aanschoof om te tanken bij Dats24 in Tielt (Tielt-Pittem), stond er voor mij een VW Caddy Maxi aardgas te tanken. Om 14u35 was dat.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan de Aldi in Wuustwezel een prijs- en milieubewuste :-) Mercedes rijder met een  zwarte CL 500 coupé. Voorzien van een niet reglementaire veel te kleine sticker op de achterruit.

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag, Dats 24 te Machelen, 16.15 uur : rode Seat Leon. 

Deze had net gedaan met tanken en zag een vervaarlijke Lancia Ypsilon afkomen -> hij is rap ingestapt en weggereden !  ^_^

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

E19 Brx -> A'pen, dinsdag 5 december om 16.22 uur, ter hoogte van afrit Zemst : zwarte VW Caddy (het leek mij een grote ?).

Om 16.30 uur, zelfde snelweg en zelfde richting, ter hoogte van afrit Rumst : gele Mercedes Sprinter van DHL.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op 5/12 om 13u op de Grote Steenweg in Berchem. Een lichtblauwe VW Golf met mooie sticker. Hij had al eens tegen een paal gereden want er was een bluts in het kofferdeksel. 

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach, een blutsje meer of minder, da's zo erg nie. Da"s trouwens weer terug in de mode ;) :D

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisterenavond, 19u - 20u, aan de parking van het zwembad in kontich, stonden er 4 cng-wagens geparkeerd!  2 Caddys, 1 Octavia break g-tec en 1 Golf break tgi (die van mij). De chauffers van de Caddys heb ik niet kunnen zien. De ene was zwart met mooie sticker en de andere was een bruine met "lelijke" sticker. De chauffeur van de Octavia ken ik wel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Wablieft? 4? Kontich het mekka van de CNG :D

Er zijn dan ook diverse stations op korte afstand van elkaar ;) ....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Donderdag 07/12/2017, 07.45 uur, Liersesteenweg (N14) ter hoogte van de Spar in B2860 Elzenstraat (deelgemeente van Mechelen ?) : donkere Fiat 500L met de grote plakker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen