greg

DATS Menen

Recommended Posts

zie dat ze bij dats Menen alles aan het vernieuwen zijn .

iemand weet of er CNG bij komt ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

We werken elke dag om onze service te verbeteren. En deze keer is dat in Menen.

Vanaf 07 augustus 2017 zal het DATS 24-station van Menen een compleet nieuwe look krijgen. Omdat er enkele grote werken uitgevoerd worden, zal het station tijdelijk gesloten zijn en dit tot november.

Vanaf november kunt u opnieuw tanken in uw DATS 24-station van Menen en dit in een aangenaam en gloednieuw kader. Telkens aan lage prijzen natuurlijk!

https://customer.dats24.be/nl/nieuws/dats-24-menen-tijdelijk-gesloten

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minuten geleden, greg zei:

zie dat ze bij dats Menen alles aan het vernieuwen zijn .

iemand weet of er CNG bij komt ?

Bij Dats24 is er een speciale pagina i.v.m. CNG op https://customer.dats24.be/nl/cng

Die pagina naar beneden scrollen tot je dit leest:

CNG-station in uw buurt? Rijden maar!

DATS 24 maakt de weg vrij voor rijden op aardgas in België. Vandaag tankt u al in 47 van onze tankstations CNG. Tegen maart 2018 bouwen we een dertigtal nieuwe CNG-stations. Is er een CNG-station in de buurt van uw woonplaats of werk? Of ergens tussenin? Dan is rijden op aardgas ideaal. Toon uw ware aard en kies voor CNG.

Benieuwd waar we onze nieuwe CNG-stations bouwen tegen 2018? Bekijk hier het overzicht.

Als je op "Bekijk hier het overzicht" drukt, opent dit een PDF in je web browser (als je dit toegelaten hebt) of je download de PDF maar de huidige datum dat ie bijgewerkt is, is nog steeds 07/2017, en Menen staat daar niet bij.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@greg Ik heb daarjuist effe de pagina van de nieuwe tankstations van dats24 bekeken en ik heb goed nieuws voor jou! :D In het Dats24-station van Menen komt er inderdaad een CNG-installatie en CNG-pompen.

Ook de Dats24 in Brecht krijgt dit najaar nog een CNG-installatie.

De CNG-pompen van Dats24 in Houdeng-Goegnies daarentegen gaan deze maand al open.

2017-09-07de-CNG-stations-Dats24-najaar-2017.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Dr Nick zei:

van Boutersem geen sprake? of zie ik dat verkeerd?

Je weet natuurlijk nooit met Dats24 maar ik vind het tempo waarmee nieuwe dats24-stations en nieuwe cng-installaties in elk geval dit jaar veel trager gaat dan vorig jaar en de jaren daarvoor. Ik zie op mijn eigen site dat de installatie van CNG gepland stond voor eind dit jaar. Kan de Duitse fabrikant van de installatie de vraag niet bijhouden, of wat is de reden?

Het zou zelfs kunnen zijn dat je al vlugger CNG kan tanken bij Lukoil op de Tiensesteenweg 235 in Kessel-Lo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden, muscles zei:

dat je al vlugger CNG kan tanken bij Lukoil

??? Lukoil ook al ?!?

Nu ja, hoe dichter / fijnmaziger  het CNG-netwerk, hoe gemakkelijker voor de CNG-rijder

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ondertussen ook op de pagina van dats zien passeren over menen.

voor mij een grote verbetering , hopelijk zijn er nog meer mensen die hier voordeel uit halen .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, greg zei:

ondertussen ook op de pagina van dats zien passeren over menen.

voor mij een grote verbetering , hopelijk zijn er nog meer mensen die hier voordeel uit halen .

Ja, Menen, dat staat zo goed als vast. Ik was effe aan het kijken waar het juist ligt. Ik wist wel dat het ongeveer in de omgeving van Kortrijk en Ieper ligt, maar niet exact waar. Ik heb een screenshot gemaakt van de OpenStreetMap van mijn eigen site. 't Is daarom dat je het kleine logo van dats24 kan zien in Wevelgem. Ik veronderstel dat die cng-pomp in Wevelgem voor jou gemakkelijk 30 kilometer rijden is in enkele richting?

Ligging-van-Menen-op-kaart.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik woon in ieper en werk in menen (passeer naast dats station) , wevelgem is 14km omrijden.

nu tank ik meestal in ieper en dat is zo'n 2km omrijden.

het meest interessante is dat soms pomp in ieper niet werkt en ik dan steeds een backup heb (en omgekeerd)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, greg zei:

ik woon in ieper en werk in menen (passeer naast dats station) , wevelgem is 14km omrijden.

nu tank ik meestal in ieper en dat is zo'n 2km omrijden.

het meest interessante is dat soms pomp in ieper niet werkt en ik dan steeds een backup heb (en omgekeerd)

Twee kilometer, da's eigenlijk niks in vergelijking met mij. Ik moet minstens 25 kilometer afleggen vooraleer ik aan een CNG-pomp kan tanken (enkele richting) of ik moet het doen als ik onderweg ben.

Ah zo, die GOW! (Green On Wheels)-pomp werkt niet altijd. Kan je dat dan ook ergens melden? Bij Q8 in Houthalen staat er een telefoonnummer boven de CNG-pomp want dat is dezelfde CNG-installatie.

Hoe? Ik kan niet goed volgen: "...ik dan steeds een backup heb (en omgekeerd)"? Dan kan je toch alleen maar in Wevelgem CNG gaan tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja maar als menen open gaat kan ik altijd tanken van of naar het werk .

als de ene niet werkt neem ik er gewoon bij de andere .

en ja in Ieper nogal wat problemen al gehad.

=> geen/weinig druk

=> pomp die in alarm staat

=> banksys die niet werkt

=> enz

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo'n coöperatie als Green On Wheels is heel mooi maar ze moeten dan ook regelmatig onderhoud laten uitvoeren op hun CNG-installatie!

Ecofillco is het bedrijf dat die CNG-installatie daar geplaatst en in dienst gesteld heeft. Ik weet niet of zij ook het onderhoud doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@greg

als dats zijn prijzenlogica verder zet, gaan ze ook hoogstwaarschijnlijk onder de prijs van GOW gaan.

blijft wel een feit dat dats wevelgem dichter van de snelweg ligt en dus voor mij minder omweg betekent dan menen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, David zei:

@greg

als dats zijn prijzenlogica verder zet, gaan ze ook hoogstwaarschijnlijk onder de prijs van GOW gaan.

blijft wel een feit dat dats wevelgem dichter van de snelweg ligt en dus voor mij minder omweg betekent dan menen

Hoeveel vraagt GOW nu voor de CNG?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, greg zei:

GOW is 1.05

DATS is 0.99 dacht ik

Ja, bij Dats24 is het nog altijd 0.99

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen