Ga naar inhoud
cngtom

bouw van nieuwe CNG-tankstations

Recommended Posts

In Morlanwelz, dichtbij La Louvière, is de CNG-installatie van Dats 24 nu ook in gebruik: 

Dat is de voorlaatste in dit lijstje (in Beyne-Heusay is ze nog niet aangesloten op het aardgasnet):

Dats24-Morlanwelz-2017-12-23ste.png

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De nieuwe CNG-installatie van Pitpoint, die in de gemeente Aalter komt, is een onafhankelijk (of wit) tankstation, namelijk op de Groendreef 7, volgens de kaart van Pitpoint.

De uitbater van dit nieuwe CNG-tankstation is Brandstoffen Vermeire-Defruyt, en het is gelegen op het industrieterrein Langevoorde, op ongeveer 3 km afstand van de E40.

Ze hebben zelfs twee eigen sites:

https://www.vd-energie.be/nl

https://klantenzone.vermeire-defruyt.be/over-ons/contact

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iemand nog updates van nieuwe tankstations?

Ik ben de laatste tijd het spoor wat bijster.

Welke stations staan ondertussen nog allemaal gepland?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Iemand nog updates van nieuwe tankstations?

Ik ben de laatste tijd het spoor wat bijster.

Welke stations staan ondertussen nog allemaal gepland?

NGVA.be is nog altijd een goede bron hiervoor, uitgezonderd dan de geplande GPS-stations en AS Oil Wilsele.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Klopt, ik heb de pagina https://www.aardgasrijder.be/geplande-cng-tankstations-belgie/ snel bijgewerkt.

Ik moet er wel bij vermelden dat Dats 24 in Beyne-Heusay nog altijd niet open is (provincie Luik) want jij hebt die informatie van mijn website overgenomen. Ik ben daar toen zelf te snel mee geweest.

De CNG-installatie en de CNG-pompen in Beyne-Heusay staan er echter wel al een hele tijd maar het is de intercommunale die de aardgasaansluiting met het aardgasnet nog moet realiseren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles ik heb deze lijst via NGVA verkregen.

Ik heb het zojuist gecheckt op hun site, en ja, zij hebben dezelfde fout gemaakt. De juiste bron voor Beyne-Heusay is nog steeds de site van Dats 24 zelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beyne-Heusay heeft nog geen vergunning gekregen.
Ik krijg een mail van een bezoeker op de blog toegestuurd.

In Luik is er momenteel nog geen station operationeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier zijn nog een paar nieuwe CNG-tankstations die we mogen verwachten voor opening in 2018:

Onder de koepel Enora baat G&V een 10 tal stations uit. Enora is het resultaat van een partnerschap tussen G&V, Electrabel en de Waalse intercommunale Ideta. Het doel van Enora is de ontwikkeling, de vestiging en de uitbating van tankstations voor CNG (Compressed Natural Gas) voor het grote publiek (inclusief de professionele sector).

Met de CAPS Fuelcard tankt U op het volledige Enora netwerk, dat in samenwerking met partners werd uitgebreid tot meer dan 30 CNG stations.
De nieuwe projecten voor 2018 zijn: Gent Rooigemlaan, Soignies en Diegem. 

@Aardgasrijder ENoRa Soignies heb jij in al in je lijst staan. Dat is die Soignies van hierboven.

Bron: https://www.g-v.be/nl/tankstations

ENoRa-CNG-tankstation.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Esso-tankstation op de Rooigemlaan te Gent, daar zal in april een CNG-pomp worden geopend.

De datum werd me via email meegedeeld. Uitbater G & V ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

Esso-tankstation op de Rooigemlaan te Gent, daar zal in april een CNG-pomp worden geopend.

De datum werd me via email meegedeeld. Uitbater G & V ;)

Het exacte adres kan je terugvinden op de site van Maes Oil want G&V en Maes Oil werken min of meer samen.

In dit geval is het de Esso, Rooigemlaan 2, 9000 Gent. En die in Diegem is bijna 100% zeker deze: Esso, Grensstraat 10, 1831 Diegem.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden, Koen C zei:

En op de Haachtsesteenweg in Diegem is al een Dats 24 met CNG.

Interessant :)

Ja, wat concurrentie voor Dats 24 kan zeker geen kwaad ;) B|

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie dat er in heel dat gebied, beginnende van Lille, Kasterlee, Retie, Dessel, Mol, Balen, Lommel, Neerpelt, Overpelt en Hamont-Achel best nog heel wat CNG-tankstations of CNG-installaties in bestaande tankstations kunnen bijgebouwd worden.

Hetzelfde geldt voor Hoogstraten, Merksplas aan de noordelijke kant, en Herenthout, Heist-op-den-Berg, Hulshout, Herselt, Laakdal, Meerhout. En dan ook in Herk-de-Stad (daar ligt een OKay) en Lummen (daar ligt ook een OKay).

't Is toch raar: Men bouwt splinternieuwe OKay-winkels en men heeft er geen tankstation bij voorzien. Iedere keer opnieuw zwaait de Colruyt-group met het excuus van vergunningen. Wie moet die vergunningen afleveren? Hebben lokale politici daar iets aan te zeggen? Of is er telkens een persoon, die in de buurt woont, die dat tegenhoudt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoek eens op internet naar "CNG vergunning", je komt allerlei info tegen.

Onze favoriete Total / Drive Systems Hoboken

Besluit-Hoboken.pdf

https://www.brasschaat.be/Actueel/openbare_onderzoeken

Green Point Supplies bvba heeft een aanvraag ingediend voor een omgevingsvergunning. Het betreft het verbouwen en exploiteren van een CNG-tankstation aan de Ruiterijschool 12. De Bestendige Deputatie neemt de beslissing over de aanvraag. Het openbaar onderzoek loopt van 4 december 2017 tot 2 januari 2018. Gedurende die periode kunnen er standpunten, opmerkingen of bezwaren worden ingediend bij het college van burgemeester en schepenen. Dit kan per brief of via het omgevingsloket

De aanvraag bevat volgende stedenbouwkundige handelingen: het vervangen van een Fast-fill CNG-tankunit op een andere locatie op het perceel. De aanvraag betreft het exploiteren van een tankstation met CNG, als volgt: een compressor van 42 kW (16.3.2.1.b), de opslag van 4.480 liter aardgas in cilinders (17.1.2.2.2.),  een verdeelinstallatie op aardgas met 2 verdeelslangen (16.9.e). Rubricering volgens aanvrager: 16.9.e - 17.1.2.2.2 - 16.3.2.1.b. De vergunning wordt gevraagd voor een termijn van onbepaalde duur. 

https://www.milieuinfo.be/dms/d/d/workspace/SpacesStore/15d47557-2154-458d-b856-a3e456be2b6e/34013-30-1-a-6.pdf

IMOG Harelbeke

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen