Ga naar inhoud

bouw van nieuwe CNG-tankstations

cngtom
 Delen

Aanbevolen berichten

cng-stations belgië

Ondanks het feit dat ik al 1 jaar niet meer met een CNG-wagen rijd, heb ik mijn map geüpdatet met wat info van overal.

Mochten er fouten in staan of als er iets ontbreekt, laat het mij dan weten.

Zijn LNG-stations ook toegankelijk voor CNG-wagens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, satsurfer zei:

Zijn LNG-stations ook toegankelijk voor CNG-wagens?

Over het algemeen zijn LNG-stations meestal ook toegankelijk voor CNG-wagens en als dat niet het geval is, dan weten wij dat wel: dat soort informatie is op dit forum gemakkelijk terug te vinden.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Romac Fuels geopend !

Goed nieuws voor de kustgangers onder ons (en de inwoners van West-Vlaanderen)

Tank nu ook CNG bij Romac Fuels in Veurne

Voortaan is het ook mogelijk om CNG te tanken aan het station Romac Fuels in Veurne. Sinds de inhuldiging van dit station in oktober 2014, leverde het station al LNG aan de vrachtwagens van transportbedrijf Mattheeuws.
Dit LNG station is het resultaat van een samenwerking tussen de beheerder van aardgasvervoersinfrastructuur  Fluxys, Volvo Trucks, Eni en Romac Fuels. Met dit nieuw bevoorradingspunt breidt het netwerk van CNG-stations langs de Belgische kust verder uit. Er zijn al stations in Middelkerke en Blankenberge (Dats24) en Oostende (GPS).
Particulieren, ondernemingen en lokale besturen hebben de mogelijkheid om CNG te tanken in 86 stations (waarvan er 2 ook LNG leveren). Een dertigtal nieuwe stations zijn voorzien voor eind 2018. CNG kent een fors groeiende interesse in België met meer dan 8.300 ingeschreven voertuigen aan het einde van oktober.

Bron: https://www.aardgas.be/nl/nieuwsberichten/tank-nu-ook-cng-bij-romac-fuels-veurne

Tankstation ligt vlakbij de E40.

Zelf was ik 2 weken te vroeg aan de kust, want dit tankstation had ik kunnen gebruiken toen ik naar Plopsa De Panne reed :D

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/9/2017 om 06:51, niko zei:

als dit klopt zijn er 50% meer cng-wagens tov 2016!

Bedoel je daarmee de cijfers van FEBIAC ?

De 4161 CNG voertuigen zijn "wagens". 

De vrachtwagens en bestelwagens (-3.5 ton en +3.5 ton) zijn daar niet mee inbegrepen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Koen C zei:

Bedoel je daarmee de cijfers van FEBIAC ?

De 4161 CNG voertuigen zijn "wagens". 

De vrachtwagens en bestelwagens (-3.5 ton en +3.5 ton) zijn daar niet mee inbegrepen.

ah ok, dan ben ik in fout, jammer genoeg

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
1 uur geleden, Pé DAELEMMER zei:

Moest vandaag in de buurt van Namen zijn. Bedoeling was te tanken bij dats 24 Salzinnes in Namen. Daar is in de verste verte geen CNG-pomp te vinden. 

In de gemeente Namen zijn er twee Dats24-tankstations: het eerste ligt op de Chaussée de Charleroi 16 aan de Colruyt in Salzinnes en daar is inderdaad geen CNG-pomp maar het tweede ligt op diezelfde Chaussée de Charleroi maar veel verderop op nummer 153b en daar zou wel een CNG-pomp moeten zijn.

DATS24-Namur-ORIG.jpg

• Vind ik leuk 1

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@muscles klopt helemaal.

@Pé DAELEMMER je bent  niet de enige die dit al heeft voorgehad B| enkele weken geleden een zelfde bericht op de blog binnengelopen en vorige week via email. Het is wat verwarrend 2 pompen zo kort bij elkaar waarvan 1 met cng en de andere zonder.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Gisteren heb ik een online mail verstuurd naar de tankstationketen Gabriëls naar aanleiding van hun nieuwste tankstation in Lanaken:

Geachte heer, mevrouw, Jullie planten overal maar nieuwe tankstations neer maar in geen enkele van die tankstations kan men CNG (gecomprimeerd aardgas) tanken en zijn / haar elektrisch voertuig opladen. Hoe komt dat? Hoogachtend

En dit is het antwoord dat ik van hen vandaag ontvangen heb:

Geachte heer, Bedankt voor uw mail. Het klopt dat we momenteel nog geen CNG pompen of elektrische laadpalen in ons netwerk hebben. Hiervoor hebben we eerst wat de marktsituatie afgewacht en enige voorstudie uitgevoerd.

In de loop van 2018 mag u deze in ons netwerk verwachten. Ik zou zeggen, hou zeker onze website en facebook of twitter in de gaten.

Vriendelijke groeten

gabriels_lanaken_night_small.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Dr Nick zei:

ik had ongeveer dezelfde vraag gesteld via Facebook of Twitter.

Als we met z'n allen mails/berichten hun kant uitsturen, begrijpen ze misschien de boodschap :)

Ja, hoe meer mensen die tankstationketen (en andere ketens) aanschrijven, hoe duidelijker het voor hen wordt dat er wel degelijk vraag is naar "groenere" brandstoffen.

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, QuboBE zei:

Ik heb deze app voor android geïnstalleerd https://play.google.com/store/apps/details?id=be.ngva&hl=nl lijkt mij het meest complete voor België. 

Dat klopt ook maar toch heb ik een fout gevonden: Dats 24 in Beyne-Heusay is in groene letters wat betekent dat het reeds open zou zijn. In werkelijkheid is dat echter nog niet het geval. De CNG-installatie en de CNG-pompen staan er al wel maar de aansluiting op de aardgasleiding is er voorlopig nog niet tenzij iemand die daar passeert kan zeggen dat men daar toch CNG kan tanken. Maar op de site van Dats24 zelf staat nog steeds geen CNG-prijs voor dit station, en ook niks op hun nieuwspagina's.

En Dats 24 Machelen staat er twee keer op, de 1ste keer boven Dats 24 Brecht, met enkel postnummer en gemeente, en de 2de keer onder Dats 24 Beyne-Heusay, met volledig adres.

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Groengas zei:

Lees net op Twitter dat PitPoint vandaag een CNG station opent in Zoersel, Rodendijk 58 (Lukoil).

Yeah yippie yeah !!!!  :x

Dat station is nu het dichtstbij voor mij !

Nu kan er geen enkel excuus meer zijn om nog met een lege CNG tank rond te rijden...

Bedankt voor het melden, Groengas !

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...