Ga naar inhoud

bouw van nieuwe CNG-tankstations

cngtom
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, ja, lach maar. Ik kan daar niet mee lachen @Aardgasrijder en @Koen C

Maar het allergrootste probleem is dat de andere merken totaal niks doen qua CNG-stations. Om een voorbeeld te geven: Q8. In 2016 opende Q8 vijf CNG-stations... "en we plannen er nog meer in de toekomst"... In het jaar 2017 hebben ze alleszins geen enkel CNG-station of een bestaand Q8-station uitgerust met een CNG-pomp, want 2017 is bijna zo goed als voorbij.

Dus daarom geef ik dit jaar aan Q8 een score van 5 op 10 punten!

CNG_bij_Q8_2017-10-10de.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Dr Nick zei:

is dat voor gezelligheid en sfeer dan? :D

Ik ken dat TV-programma wel, maar het is niet daarom dat ik punten geef. Het is naar aanleiding van een artikel in Het Belang van Limburg waarin geschreven stond dat klanten gerust punten mogen geven aan bedrijven op websites en dat bedrijven dit serieus nemen. Ik hoop dat Q8 dat dan ook doet.

5 op 10 omdat er in heel de provincie Limburg slechts één Q8-station is dat CNG verkoopt. Maar ze krijgen toch de helft van de punten van mij omdat ze lange tijd 14 cent per kg CNG goedkoper waren dan hun "concurrent" en nu nog altijd 10 cent per kg goedkoper.

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, muscles zei:

Ik ken dat TV-programma wel, maar het is niet daarom dat ik punten geef. Het is naar aanleiding van een artikel in Het Belang van Limburg waarin geschreven stond dat klanten gerust punten mogen geven aan bedrijven op websites en dat bedrijven dit serieus nemen. Ik hoop dat Q8 dat dan ook doet.

5 op 10 omdat er in heel de provincie Limburg slechts één Q8-station is dat CNG verkoopt. Maar ze krijgen toch de helft van de punten van mij omdat ze lange tijd 14 cent per kg CNG goedkoper waren dan hun "concurrent" en nu nog altijd 10 cent per kg goedkoper.

ze hebben ooit op 0.67€/kg gestaan, terwijl de rest 0.95€/kg vroeg

dus dan mag 6/10 ook nog vind ik :)

• Hahaha 2

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dr Nick zei:

ze hebben ooit op 0.67€/kg gestaan, terwijl de rest 0.95€/kg vroeg

dus dan mag 6/10 ook nog vind ik :)

Die goedkoopste prijs was L-gas en die duurste prijs H-gas ?

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan mag ik niet klagen, bij ons is het maar 6km afstand tot Dats Kontich of Dats Lier.

Total in Hoboken H+gas is ook even lang maar helaas rij ik zelden naar die richting. 

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, muscles zei:

Ja, ja, lach maar.

Maar buiten St Truiden zijn er nog "blinde vlekken" in Vlaanderen qua dekking.

Zoek maar eens in de buurt van postnummer 2243 ... :(

Of zoals viktor in Brussel : een hele stad doorrijden om te gaan tanken :(

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, niko zei:

Dan mag ik niet klagen, bij ons is het maar 6km afstand tot Dats Kontich of Dats Lier.

Total in Hoboken H+gas is ook even lang maar helaas rij ik zelden naar die richting. 

Met het extra rijbereik dat ik ondervonden heb van 120 tot 150 km rijd ik met plezier 20 km heen en terug dan dat ik hier 5 km heen en terug ga tanken van mijn deur aan een duurdere prijs voor minder rijbereik.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lage Emissie Zone zei:

Met het extra rijbereik dat ik ondervonden heb van 120 tot 150 km rijd ik met plezier 20 km heen en terug dan dat ik hier 5 km heen en terug ga tanken van mijn deur aan een duurdere prijs voor minder rijbereik.

Op zo'n manier heb ik het nog niet (kunnen) uitrekenen.

Maar 20 x 2 = 40 km vind ik toch veel.  Ook qua tijd als het alleen om te tanken is.

Ivm duurdere prijs voor minder rijbereik : daarmee bedoel je "omgerekend" prijs / rijbereik ?

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Die goedkoopste prijs was L-gas en die duurste prijs H-gas ?

Neen, dat dacht ik eerst ook, maar had al snel door dat ik evenveel km's kon met gas van 0.67€ als dat van 0.95€/kg.

Het strafste was dan nog dat toen de concurrentie hun prijs nog even verhoogde naar 1.05€/kg.

uiteindelijk heeft Q8 een lichte verhoging doorgevoerd, maar het is altijd H-gas geweest.

• Bedankt 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Koen C zei:

Op zo'n manier heb ik het nog niet (kunnen) uitrekenen.

Maar 20 x 2 = 40 km vind ik toch veel.  Ook qua tijd als het alleen om te tanken is.

Ivm duurdere prijs voor minder rijbereik : daarmee bedoel je "omgerekend" prijs / rijbereik ?

Lage Emissie Zone schreef: Met het extra rijbereik dat ik ondervonden heb van 120 tot 150 km rijd ik met plezier 20 km heen en terug.

20 km heen en terug wil zeggen dat het totaal aantal km heen en terug 20 km bedraagt, en geen 40. Da's een groot verschil!

• Bedankt 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allee, ik heb al direct antwoord ontvangen van Q8 België:

Beste Meneer, Bedankt voor uw interesse in Q8. We zullen uw voorkeur zeker doorgeven aan de personen die bezig zijn met de uitbreiding van CNG-installaties op onze stations. Jammer genoeg kunnen we niet met zekerheid zeggen dat dit effectief in orde gaat komen, aangezien er ook een heel deel vergunningen en attesten nodig zijn van de gemeentes en steden & dat we daardoor vaak geen installatie kunnen plaatsen op stations. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd & u kan steeds onze website en Facebookpagina in het oog houden voor meer nieuws over CNG in de toekomst. Voor verdere vragen blijven wij steeds ter beschikking. Met vriendelijke groeten, Q8 Fuel Team ***

Vraag: Geachte, Sinds september 2015 rij ik met een aardgaswagen. Maar door het feit dat ik in Sint-Truiden woon moet ik minstens 25 kilometer afleggen voor dat ik CNG kan tanken. Ik lees op jullie site dat jullie nog meer CNG-tankstations plannen in de toekomst. Zou het voor jullie misschien mogelijk zijn om het bestaande Q8-station van Schurhovenveld 3010 in Sint-Truiden in de nabije toekomst uit te rusten met een CNG-installatie en een CNG-pomp? Buiten mij zijn er immers nog ongeveer een tiental mensen in deze omgeving die op CNG rijden, lees ik op het forum van Aardgasrijder punt be. Hopende op een positief antwoord van uwentwege groet ik u met de meeste hoogachting.

Dus de gemeentes en steden zijn wel degelijk verantwoordelijk voor het wel of niet laten plaatsen van een CNG-installatie !

• Bedankt 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, CH4 zei:

Al goed dat de Vlaamse regering nog positief kan ingrijpen, da's een goed teken :)

Wat ik echter wel eigenaardig vind aan dat artikel van Groen Lovendegem is waarom men daar geen datum bij gezet heeft. "Recentelijk vroeg DATS een milieuvergunning aan voor het installeren van een CNG-installatie op hun tankstation in Lovendegem (langs N9). Die werd in eerste instantie niet gunstig onthaald, maar DATS ging in beroep bij de Vlaamse regering, en kreeg zijn vergunning toch." Wanneer was recentelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 8-3-2017 om 22:48, Aardgasrijder zei:

Lang geleden dat ik hier nog een bericht heb gezet, maar ik kreeg zonet volgend bericht:
Een nieuwe speler op de markt Romac Fuels:

Romac Fuels, Welvaartstraat 7, Veurne zal in Q3 een CNG tankstation openen, nadat het bestaande LNG tankstation uitgerust zal zijn met een installatie om CNG uit LNG om te vormen.

http://romacfuels.com/nl/cng.php

Pagina werd bijgewerkt https://www.aardgasrijder.be/geplande-cng-tankstations-belgie/

Ik ga binnenkort een weekendje naar zee en wilde tanken in Veurne. De pomp is nog niet open, maar ik lees dit op de website van Romac Fuels:

Begin 2015 speelde Romac Fuels met het idee om ook voor de personenwagens een milieuvriendelijkere oplossing te vinden, daarom hebben ze besloten een aanvraag in te dienen tot constructie van een CNG station. We verwachten dat dit station operationeel is begin november 2017. Dit station zou toegankelijk zijn voor particulieren en zelfstandigen. Vergeet niet dat u ons moet informeren dat u graag CNG wilt tanken alsook dat u van uw autoverdeler de correcte informatie hebt gekregen omtrent het CNG tanken.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ik ga binnenkort een weekendje naar zee en wilde tanken in Veurne. De pomp is nog niet open, maar ik lees dit op de website van Romac Fuels:

Begin 2015 speelde Romac Fuels met het idee om ook voor de personenwagens een milieuvriendelijkere oplossing te vinden, daarom hebben ze besloten een aanvraag in te dienen tot constructie van een CNG station. We verwachten dat dit station operationeel is begin november 2017. Dit station zou toegankelijk zijn voor particulieren en zelfstandigen. Vergeet niet dat u ons moet informeren dat u graag CNG wilt tanken alsook dat u van uw autoverdeler de correcte informatie hebt gekregen omtrent het CNG tanken.

Het is precies zo of mijn autoverdeler alle soorten aansluitingen van CNG-tankpistolen kent! Ik weet nog zeer goed dat het toch effe geduurd heeft voordat ik door had hoe precies het "Duitse" systeem van CNG tanken werkte, met het verdraaien van de hendel. Romac Fuels zou bijvoorbeeld een YouTube-filmpje op hun site kunnen zetten om te laten zien hoe het moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Vergeet niet dat u ons moet informeren dat u graag CNG wilt tanken alsook dat u van uw autoverdeler de correcte informatie hebt gekregen omtrent het CNG tanken.

Ikke nie begrijp... 

Waarom moet ik hen informeren dat ik CNG wil tanken (bij hen ?).  Voor de e-mailadressen en de bijhorende reclame ?

Correcte informatie van de autoverdeler : ik mag het hopen dat die vertelt waar je de CNG-slang moet aansluiten op je auto...

De verschillende systemen uitleggen is nogal moeilijk, vind ik. 

Tenzij ze die allemaal hebben als demo (zonder CNG en op een voorbeeldnippel.  Niet op het voertuig  :ph34r:)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reactie ontvangen van Romac:

Dag Jurgen ,

We hopen eerste weken van november operationeel te zijn, volgend weekend zal nog niet lukken.

Je mag ons gerust nog eens vragen begin november.

Groeten ,

Jan

Vriendelijke groeten   |   Kind Regards   |   Salutations distinguées   |   Mit freundlichen Grüβen

Welvaartstraat 5, B-8630 Veurne   |   http://www.romacfuels.eu

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...