Jump to content

bouw van nieuwe CNG-tankstations

Recommended Posts

Ik zal binnenkort naar Huy gaan, en heb opgemerkt dat het een CN-Geen zone is...

In Feb schreef bepaalde kranten dat CNG toegevoegd zou worden bij Dats24 in Ben-Ahin (Juli) en Amay (Oktober)... Maar het was voor de corona fun.

• Replies 488
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lees net op Twitter dat PitPoint vandaag een CNG station opent in Zoersel, Rodendijk 58 (Lukoil).    

@muscles Dit tankstation komt niet aan de Colruyt die gelegen is in Helchteren langs de grote baan Hasselt-Eindhoven. Er komt een geheel nieuwe Colruyt winkel met tankstation in Hechtel, gelegen

In november start Drive Systems de bouw van een nieuwe LNG-CNG station in Londerzeel, Nijverheidsstraat 9, in samenwerking met Maes Brandstoffen. Dit is vlak bij de A12.    Opening gepland 0

Posted Images

Misschien is het hier al gemeld, maar net aan de E314 in Halen, is Pitpoint aan een nieuwe installatie bezig. Pompen staan er al, maar ze konden niet zeggen wanneer de opening voorzien is. Deze staat op de terreinen van Total.

• Bedankt 1
5 uren geleden, Stef zei:

Misschien is het hier al gemeld, maar net aan de E314 in Halen, is Pitpoint aan een nieuwe installatie bezig. Pompen staan er al, maar ze konden niet zeggen wanneer de opening voorzien is. Deze staat op de terreinen van Total.

Nee, dat wordt hier voor de eerste keer meegedeeld. En dit is de Total-pagina voor dit station, NB000520.

Ik vraag mij echter wel af of ze de LPG-installatie en pomp in dienst zullen houden. Het is niet dat ik daar LPG moet tanken maar ik hou dit bij voor de mylpg.eu site.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Op 19/6/2020 om 16:32, muscles zei:

Ook op de Blancefloerlaan 177 op Linkeroever kan je CNG tanken sinds kort. Dat was vroeger een Q8 Easy, nu een "gewone" Q8.

Nu moet ik zelf kijken op de gaskaart kijken of het hier nog laagcalorisch CNG is of al hoogcalorisch.

Volgens de link hierboven (rechts beneden op de pagina, net boven de blauwe balk) is het L-gas: 

Lgas.JPG.29f9f9db9203b57071426dcb882cd362.JPG

Heb het station vorige week toevallig ontdekt en omdat ik op terugweg van Zwijndrecht niet naar Hoboken kon (oprit Linkeroever afgesloten) ben ik daar gaan voltanken.
De bediende in de shop keek alsof ie het hoorde donderen in Keulen toen ik hem vroeg of het H- of L-gas was :/ (En ik vermoed dat ie wellicht ook niet wist waar Keulen ligt, laat staan dat het daar soms kan donderen xD).  
Prijs 0,89 € en de BC gaf 100% kwaliteit aan. Moet wel zeggen dat tank nog 3/8 gevuld was met H-gas van Bilzen. Ben dus benieuwd hoeveel km ik zal kunnen bollen ... 

DSC_8843a.png.6dfe86835df8dec49fb8b464b3d43d66.png

• Hahaha 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

@JoBé Je kan niet 100% vertrouwen op de gegevens van de website betreffende de aanduiding van het soort gas. Voor Houthalen heeft dat ook een tijdje geduurd eer Q8 dat aangepast had naar H-gas.

De prijs van € 0,890/kg veronderstelt dat het H-gas is. Laat iets weten hoeveel km je er in totaal mee gereden hebt.

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Update: het is wel degelijk H-gas: 334.9 km mee gereden. Al jaren geleden (Spritmonitor 25/04/2018) dat het me lukte om zo hoog boven de 300 te geraken.
En de prijs op het grote bord was vanmiddag bij het passeren nog steeds 0,89 dus ik vrees dat Hoboken (@ 0,95 ?) er voortaan aan is voor de moeite! 

Edited by JoBé
aanvulling
  • Bedankt 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

• 3 weeks later...

De planning van nieuwe CNG-installaties en CNG-tankstations van DATS 24 is veranderd.

Maldegem dat gepland stond voor overmorgen, 18 september 2020, wordt 23 oktober 2020.

Wilrijk en Doornik (Tournai) verhuizen naar januari 2021, onder voorbehoud uiteraard.

De rest staat hieronder (bron: DATS 24 breidt verder uit):

• Maldegem (+ CNG): 23 oktober 2020
  • Doornik (+ CNG): januari 2021
  • Wilrijk (+ CNG): januari 2021
  • Herstal (+ CNG): januari 2021
  • Ben-Ahin (+ CNG): januari 2021

Op ‎26‎/‎08‎/‎2020 om 00:01, JoBé zei:

dus ik vrees dat Hoboken (@ 0,95 ?) er voortaan aan is voor de moeite! 

Dinsdagmorgen nog steeds 0,92€

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png