Ga naar inhoud
cngtom

bouw van nieuwe CNG-tankstations

Recommended Posts

In de bijgevoegde PDF van de krant Le Soir staat dat Enora de volgende CNG-stations in de planning heeft staan: Marche (is dat Marche-en-Famenne?) voor in de lente van 2019, en Arlon in de herfst 2019. Andere projecten zijn Habay, Aubange, Bastogne en Vielsalm.

Journal Le Soir, édition numérique, édition WALLONIE du 06_12_2018.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, muscles zei:

Marche (is dat Marche-en-Famenne?)

Ja, ik ben bijna zeker van wel.

1. De andere "Marche" zijn dorpjes in de buurt van Charleroi, La Louvière en Namen (alle drie samengesteld zoals Marche-les-Dames).

Dorpjes waar je niet veel (doorgaand) verkeer zal tegenkomen...  (als extra klanten).

2. Door Marche-en-Famenne komt de N4 en de stad is wel de "metropool" voor alle omliggende dorpen. (shopping, uitgaan)

3. Iets verder in de tekst ging het over de "province rurale" : dat is Luxemburg.  Henegouwen is niet echt "ruraal" met hun industrie.

4. Op de Franstalige radio wordt Marche-en-Famenne meestal afgekort tot Marche.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mensen hier die daarvan nog niet op de hoogte waren: Sinds kort woon ik in Wallonië 🤔 en wist ik het zelfs nog eens niet. Allee, ik woon in Wallonië volgens deze kaart dan toch:

https://drive.google.com/open?id=1O2oXFfaZzVlkgTyptdpg5cG19SWWc2w3&usp=sharing

Afgezien daarvan krijgt ge toch een mooi overzicht van toekomstige CNG-stations.

Bestaande-en-geplande-cng-stations-wallonie-brussel.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rood is dus gepland ?

Langs de grote wegen en in de buurt van de grootste "steden".

Met uitzondering van de verloren hoekjes (Chimay, Givet (grens F), Bouillon, Florenville.

Wel interessant (ooit, als ze af zijn :)) voor de toeristen in de Ardennen of op doorreis naar het zuiden / Alpen / Duitsland.

aangepast door Koen C

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een update van de data van opening van DATS 24-tankstations.

7 december 2018

DATS 24 werkt elke dag om onze service te verbeteren. Op deze pagina tonen we u graag een overzicht van onze toekomstige (CNG-)tankstations*. Dit jaar nog plannen we bijvoorbeeld de opening en/of vernieuwing van 3 nieuwe DATS 24 tankstations:

• Hechtel-Eksel (nieuw + CNG): 9 november 2018
  • Lochristi (CNG): 30 november 2018
  • Seraing (CNG): 7 december 2018
  • Sint-Truiden 2 (nieuw): 7 december 2018
  • Sint-Truiden 2 (CNG): eind december 2018
  • Basècles (CNG): december 2018
  • Knokke (nieuw): december 2018
  • Knokke (CNG): januari 2019
  • Thuin (CNG): februari 2019

* Alle data en locaties zijn onder voorbehoud en kunnen op het laatste moment wijzigen. Van zodra meer details bekend zijn, communiceren we dit met onze klanten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Volgens de site van DATS kan er sinds enkele dagen CNG getankt worden te Seraing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, GuyL zei:

Hallo,

Volgens de site van DATS kan er sinds enkele dagen CNG getankt worden te Seraing.

Ja, 't is daarom ook dat er 7 december 2018 staat achter Seraing (CNG) in mijn bericht. Je kan er eigenlijk al CNG tanken sinds 5 december 2018:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen