Ga naar inhoud
cngtom

bouw van nieuwe CNG-tankstations

Recommended Posts

Dats Hechtel wordt mijn vast cng-tankstation.

Momenteel ga ik in Houthalen tanken als ik naar mijn schoonfam ga in Helchteren.

Ik passeer dan sowieso Hechtel (is maar enkele meters omrijden).

Wanneer CNG-pomp in Hechtel beschikbaar (werkend) is zal ik dit hier zeker melden op het forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Openingsactie in Hechtel-Eksel

Op vrijdag 9 november 2018 vieren we de opening van het Dats 24-station van Hechtel-Eksel. Daarom bieden we u die dag aan de Peerderbaan 17-19, 3940 Hechtel-Eksel een korting van 20 cent/liter* op de officiële brandstofprijs aan. Bovendien trakteren wij u op een slim gadget als u op 9 november komt tanken tussen 8:30 u. en 19:30 u. Ook de week erna blijft u deze stevige korting van 20 cent/liter* genieten, nog t.e.m. 15 november. Rij dus zeker langs!

* Korting geldig op de officiële brandstofprijzen van diesel en benzine, niet cumuleerbaar met andere kortingen.

Er staat echter niks bij van CNG !!!

Ik heb ondertussen de Dats 24-pagina gevonden van dit nieuwe tankstation.

Bron: Dats 24

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spijtig dat er nu nog geen sprake is van CNG 🤔

Op de site van Dats 24 staat wel degelijk dat in Hechtel ook CNG beschikbaar zou zijn.

• Ieper (nieuw + CNG): november 2018
  • Hechtel-Eksel (nieuw + CNG): november 2018
  • Lochristi (CNG): november 2018
  • Thuin (CNG): december 2018
  • Sint-Truiden 2 (nieuw + CNG): december 2018
  • Basècles (CNG): december 2018
  • Knokke (nieuw + CNG): december 2018
  • Seraing (CNG): najaar 2018

Op de foto die ik verleden week heb gepost kan  je de blauwe zuil van het cng-gedeelte zien.

Anyway, spijtig dat ik er vrijdag niet bij kan zijn.

Moet dan een dagje naar (dag)hospitaal voor een facetdenervatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
39 minuten geleden, Lucky zei:

Spijtig dat er nu nog geen sprake is van CNG 🤔

Op de site van Dats 24 staat wel degelijk dat in Hechtel ook CNG beschikbaar zou zijn.

Ja, maar dat is bij benadering. Hoogstwaarschijnlijk is dat weer hetzelfde zoals destijds in Maasmechelen. Daar stond ook alles al, maar duurde het toch nog een maand of langer eer je CNG kon tanken. Ik denk dat er nog keuringen van de CNG-installatie moeten plaatsvinden. Laat ons hopen dat dit geen maand meer duurt.

Deze middag heb ik overigens gezien dat de CNG-installatie in Sint-Truiden ook al aangekomen is, en op zijn plaats staat. Echter nog altijd geen dak en geen pompen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgend bericht zojuist via Facebook gevonden:

Bij Imog Moen ( Zwevegem) stond een nieuw CNG tankstation gepland om rond deze periode te openen, maar ik kreeg helaas volgend mailtje op mijn vraag:

"Momenteel loopt de omgevingsvergunningsaanvraag maar die loopt veel minder vlot dan voorzien, al enkele keren (omwille van administratieve redenen) moeten herstarten…

Normaal is termijn nu 100 dagen en als vergunning dan ok is dan is levertermijn/uitvoering nog een zestal maand dus… nog wel even…"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren ergens zien passeren dat Hechtel pas op vrijdag 9 nov officieel zal open gaan.

En ze beloven een fikse korting gedurende de eerste week en een leuk gadget voor de eersten!

Dus ik vrees dat ze dat in Houthalen goed gaan voelen, misschien de moment om ook wat aan hunne prijs te sleutelen!!

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, Aardgasrijder zei:
Volgend bericht zojuist via Facebook gevonden:

Bij Imog Moen ( Zwevegem) stond een nieuw CNG tankstation gepland om rond deze periode te openen, maar ik kreeg helaas volgend mailtje op mijn vraag:

"Momenteel loopt de omgevingsvergunningsaanvraag maar die loopt veel minder vlot dan voorzien, al enkele keren (omwille van administratieve redenen) moeten herstarten…

Normaal is termijn nu 100 dagen en als vergunning dan ok is dan is levertermijn/uitvoering nog een zestal maand dus… nog wel even…"

Als alles normaal verloopt en er niks meer tussen komt, en ik goed kan tellen, wordt dat ongeveer 17 augustus 2019. Dat is nog effekes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Gsa_danny zei:

Gisteren ergens zien passeren dat Hechtel pas op vrijdag 9 nov officieel zal open gaan.

En ze beloven een fikse korting gedurende de eerste week en een leuk gadget voor de eersten!

Dus ik vrees dat ze dat in Houthalen goed gaan voelen, misschien de moment om ook wat aan hunne prijs te sleutelen!!

De korting van 20 eurocent per liter is enkel geldig op de officiële brandstofprijzen van diesel en benzine !!!

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7/11/2018 om 10:26, muscles zei:

Als alles normaal verloopt en er niks meer tussen komt, en ik goed kan tellen, wordt dat ongeveer 17 augustus 2019. Dat is nog effekes.

Laat ons hopen, eindelijk een cng station op slechts 3km van mijn deur :)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie op de stationzoeker van Dats24 dat in Hechtel nu ook CNG is toegevoegd bij voorzieningen.

Verleden week stond dit er nog niet bij vermeld.

Ik veronderstel dat je dan vanaf nu ook CNG kan tanken daar.

Spijtig genoeg kan ik momenteel niet met de auto rijden om eens te verifiëren.

Link naar dats locator: https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator/!ut/p/z1/hY67EoIwEEW_xSKl7k5AQTrGNzqWKmmcEFAZ82A0ivr1IlrYiNvt3jN3DzDYANP8mu-5zY3mstpj1tv6OKDUn-Nyspx5GHqR0_WiIZ24CCtgwEqhAnE5W6Pawmib3ezrelNSn4Mqg_hgbREQJFiWZSdPVEcYRbAGCBYnkxJMueX2XmQE6wpdVyiZLYzgMoNYS1jXMvhjQgTW7Br9A9avn98IvhFnOnb71EGffoAGh0Idk8du0Y1GYesJ7RreXg!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/#/7439

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er een weekendje Centerparcs Erperheide opzitten en ben op 9/11/2018 en 12/11/2018 voorbij het station in Hechtel gereden.

Er waren op die momenten wagens aan het tanken, maar enkel aan de benzine- en dieselpompen. De blauwe CNG-pomp stond er al, maar er hing nog geen slang en vulpistool aan. Ook was de prijsaanduiding op de LED-zuil nog niet voorzien van ‘CNG’.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lucky zei:

Ik zie op de stationzoeker van Dats24 dat in Hechtel nu ook CNG is toegevoegd bij voorzieningen.

Verleden week stond dit er nog niet bij vermeld.

Ik veronderstel dat je dan vanaf nu ook CNG kan tanken daar.

Spijtig genoeg kan ik momenteel niet met de auto rijden om eens te verifiëren.

Link naar dats locator: https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator/!ut/p/z1/hY67EoIwEEW_xSKl7k5AQTrGNzqWKmmcEFAZ82A0ivr1IlrYiNvt3jN3DzDYANP8mu-5zY3mstpj1tv6OKDUn-Nyspx5GHqR0_WiIZ24CCtgwEqhAnE5W6Pawmib3ezrelNSn4Mqg_hgbREQJFiWZSdPVEcYRbAGCBYnkxJMueX2XmQE6wpdVyiZLYzgMoNYS1jXMvhjQgTW7Br9A9avn98IvhFnOnb71EGffoAGh0Idk8du0Y1GYesJ7RreXg!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/#/7439

Ik heb zo de indruk dat gij een beetje achterloopt met het lezen van de recente berichten die in dit topic geplaatst zijn. Kijk maar naar mijn bericht hierover op 6 november jongstleden:

https://www.aardgasrijder.be/forum/topic/67-bouw-van-nieuwe-cng-tankstations/?do=findComment&comment=20401

Overigens is de site van Dats 24 ook geüpdatet naar kortere URLs. Dit is de normale, korte URL van het station in Hechtel-Eksel:

https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/nl/b2c/locator#/7439

En nee, zolang er geen CNG-prijs bij staat, verkoopt men er nog geen CNG. Spijtig genoeg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen