Ga naar inhoud
cngtom

bouw van nieuwe CNG-tankstations

Recommended Posts

Ter info, werken aan CNG-tankstation Gabriëls Merelbeke vermoedelijk gestart gezien grote bouwput te zien is naast de aanwezige pompen.

Mvg

FabianD

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb gisterenvoormiddag een tweede antwoord van Pitpoint gekregen betreffende de inplanting van een CNG-tankstation in mijn regio Sint-Truiden, Borgloon, Heers, Wellen, Alken (Ik heb het daarjuist pas gelezen op Facebook).

Antwoord-Pitpoint-van-2018-03-09de.png

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

euroShell-klanten kunnen voortaan CO2-uitstoot compenseren

8 Maart 2018

Shell lanceert in België een duurzame service waarmee houders van een Shell tankkaart, de CO2-uitstoot van hun wagenpark kunnen compenseren. Accenture BeLux maakt als eerste klant gebruik van deze nieuwe dienst. De service is gekoppeld aan de Shell Card en werkt in drie stappen. Allereerst geeft Shell haar klanten inzicht in hun CO2-emissies. Vervolgens wordt gekeken hoe de uitstoot gereduceerd kan worden, bijvoorbeeld door verandering van rijgedrag. Tot slot berekent Shell na elke tankbeurt de CO2-uitstoot en compenseert deze namens de klant via een CO2-compensatieproject waarbij zij betrokken is.
“Door de sterke bevolkingsgroei zal de vraag naar energie de komende jaren alleen maar stijgen. Een van de uitdagingen om aan deze verhoogde vraag te voldoen, zal zijn om de luchtkwaliteit te verbeteren. Shell heeft een belangrijke rol te vervullen in de energietransitie, namelijk meer en schonere energie voorzien om onze behoeften te waarborgen en tegelijkertijd de uitstoot van CO2 en fijne deeltjes verminderen”, zegt Laurent Charlot, Commercieel Directeur bij Belgian Shell. “Shell investeert voortdurend in nieuwe alternatieven om haar klanten in staat te stellen hun ecologische voetafdruk te verkleinen. Door klanten te helpen zo efficiënt mogelijk brandstof te verbruiken, door alternatieve energiebronnen aan te bieden en nu ook door klanten de gelegenheid te geven om hun CO2-uitstoot te compenseren.”

Als voorbeeld van alternatieve energiebronnen noemt Laurent Charlot LNG (Liquified Natural Gas - vloeibaar gemaakt aardgas) ter vervanging van reguliere diesel voor vrachtwagens en schepen. “LNG is schoner dan diesel, produceert minder zwavel, fijne deeltjes, stikstofoxiden, verlaagt de geluidsoverlast en helpt de CO2-uitstoot te verminderen. Shell werkt aan een Europees netwerk van LNG-stations. Het eerste Belgische Shell LNG-tankstation zal in 2018 openen te Herstal.  Een ander voorbeeld is het elektrisch opladen van auto’s. Zo werkt Shell samen met Ionity aan een netwerk van snellaadpalen op haar tankstations in Europa. Daarnaast nam Shell recent NewMotion over, één van Europa’s grootste aanbieders van elektrische oplaadpunten thuis en op het werk.”

Lees verder op Service Station Magazine.

Foto: Pixabay

gas-station-1161870_1920.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan hier de op stapel staande projecten van CNG-tankstations nog es herhalen maar dit keer alfabetisch per deelgemeente. Zie ook mijn antwoord van vandaag in het onderwerp "Cng in de buurt van Sint-Truiden".

Bron: NGVA.be en G&V

1) Pitpoint Aalter, 9880 Aalter

2) Pitpoint Anderlecht, 1070 Anderlecht

3) ENoRa Arlon, PAE de Schoppach

4) DATS 24 Beyne-Heusay, Grand’ Route 246, 4610 Beyne-Heusay

5) DATS 24 Deinze, Gentstraat 208, 9800 Deinze

6) ENoRa, Diegem (Bron: https://www.g-v.be/nl/tankstations)

7) Pitpoint Eindhout, Hezemeer 1, 2430 Eindhout

8) DATS 24 Erpe-Mere, 9420 Erpe-Mere

9) ENoRa Fleurus, Ch. De Charleroi 651, 6200 Fleurus
10) Genappe

11) ENoRa Gent, Rooigemlaan 2, 9000 Gent

12) GPS Gent -Zeehaven, Mai Zetterlingstraat 4, 9042 Gent : ZEER GROOT VRAAGTEKEN ?
13) DATS 24 Harelbeke, 8530 Harelbeke
14) DATS 24 Herstal, Boulevard Zenobe Gramme 17, 4040 Herstal

15) DATS 24 Heverlee, Groenveldstraat 71, 3001 Heverlee

16) GPS Ingooigem, Heirbaan 57, 8570 Ingooigem : ZEER GROOT VRAAGTEKEN ?

17) Pitpoint Kortrijk, Brugsesteenweg 228, 8500 Kortrijk

18) Romac Fuels Houdeng, Rue du Bois de la Hutte, 7100 La Louvière

19) Pitpoint Liège, Rue des Vennes 347, 4020 Liège

20) DATS 24 Lochristi, Antwerpsesteenweg 44, 9080 Lochristi

21) Lot (Laekebeek-site CG)

22) Pitpoint Charleroi - Loverval, Route de Philippeville 54, 6280 Loverval

23) ENoRa Marche-en-Famenne, PAE d’Aye, 6900 Marche-en-Famenne

24) Gabriëls, Merelbeke

25) ENoRa Neufchateau, PAE d'Ardenne Logistics

26) Pitpoint Auderghem, 1160 Oudergem

27) ENoRa Péruwelz, Rue Neuve Chaussée, 7600 Péruwelz

28) DATS 24 BASÈCLES, Rue de Tournai 157, 7972 Quevaucamps

29) GPS Roeselare, Ieperstraat 489, 8800 Roeselare : ZEER GROOT VRAAGTEKEN ?

30) DATS 24 Seraing, 4100 Seraing

31) DATS 24 SINT-TRUIDEN, Tiensesteenweg 266, 3800 Sint-Truiden
32) ENoRa Soignies, Chaussée de Braine 2, 7060 Soignies
33) Pitpoint Wavre, 1300 Wavre

34) DATS 24 Wetteren, Brusselsesteenweg 252, 9230 Wetteren

35) ASOIL Wilsele, Kolonel Begaultlaan 83, 3012 Wilsele : ZEER GROOT VRAAGTEKEN ?

ENORA-projecten-van-2018.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb nagevraagd bij Engie/Electrabel wanneer deze open gaat maar ze doen niet eens de moeite om te reageren. Klantvriendelijk zijn ze daar helemaal niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Brembos zei:

Heb nagevraagd bij Engie/Electrabel wanneer deze open gaat maar ze doen niet eens de moeite om te reageren. Klantvriendelijk zijn ze daar helemaal niet.

Hoeveel dagen is het geleden dat je hen een email gestuurd hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4/1/2018 om 23:22, Aardgasrijder zei:

Maar liefst 4 #CNG-vulpunten bij #Gabriels #Merelbeke, waarvan 2 met TK17 vulpistool en 2 met TK16 draaihendel. 1,02 euro/kg hoogcalorisch #aardgas

En wat is het verschil/voordeel tussen deze twee varianten? Tot op heden heb ik nog geen CNG wagen en heb bijgevolg dus ook nog nooit CNG getankt, laat staan zo’n pomp gezien...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 4/2/2018 om 12:49, DeNbEiRe_84 zei:

En wat is het verschil/voordeel tussen deze twee varianten? Tot op heden heb ik nog geen CNG wagen en heb bijgevolg dus ook nog nooit CNG getankt, laat staan zo’n pomp gezien...

Het linkerpistool is voor auto's, het rechterpistool voor vrachtwagens want die opening is te groot voor cng-auto's.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, Groengas zei:

PitPoint heeft van de week een station geopend in Aalter:

Iemand van PitPoint is hier op het forum sinds kort lid geworden en heeft ons dat dinsdag 3 april reeds laten weten:

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 april 2018

CNG in Genappe en binnenkort ook in 12 andere stations!

De opening van het volledig nieuwe DATS 24-station in Genappe is het startschot van de uitbreiding van het CNG-netwerk van DATS 24 in 2018. DATS 24 zal namelijk 13 nieuwe CNG-stations openen.

Komende lente en zomer worden er CNG-pompen geïnstalleerd in de bestaande DATS 24-stations van Seraing, Beyne-Heusay, Deinze en Heverlee. In de herfst volgen ook Basècles en Wetteren.

In de herfst zullen er splinternieuwe DATS 24-stations met een CNG-pomp geopend worden in Erpe-Mere, Sint-Truiden, Ieper, Wommelgem, Hechtel-Eksel en Knokke.

Bron: Dats 24

Hierboven dan eindelijk het aangekondigde nieuws van Dats 24 betreffende de opening van verschillende nieuwe CNG-tankstations. 

En speciaal voor @Koen C heb ik Sint-Truiden in het vetjes en in het rood aangeduid 😉 😀

Aankondiging-Dats24-CNG-stations-2018-04-16de.png

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dju toch, normaal zou Maarten Van Houdenhove (Colruyt)mij op de hoogte stellen wanneer ze gingen communiceren, ik ga hem aan zijn oren moeten trekken :D

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen