Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
cngtom

bouw van nieuwe CNG-tankstations

Recommended Posts

• Hahaha 2

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Zoals jullie al her en der hebben kunnen lezen is de regio Lommel, een blinde vlek op de CNG kaart. Gezien ik uit de regio kom, ben ik wat op onderzoek uit.

Ik heb eens geïnformeerd bij het bestuur in Lommel en kwam te weten dat er wel een vergunning is verleend. Ik heb wat rondgestuurd naar de mogelijke aanbieders. Maar krijg vooral pro forma antwoorden of geen reactie. Hebben jullie een idee waar ik meer informatie kan vinden over dergelijke (omgevings)vergunning?

@sm4rty de komst/inplanting van een CNG-station wordt pas gecommuniceerd wanneer alle vergunningen rond zijn en er ook een aanbieder gevonden is. Het is een hele administratieve procedure waarbij je goedkeuring nodig hebt van gemeente en provincie. Er dient rekening gehouden te worden met het VLAREM-decreet, enzovoort.

Ik kan je met grote zekerheid zeggen dat in de regio Lommel / Noord Limburg een CNG-station zal komen ;) en dit op redelijke termijn, echter komt er ook politiek bij kijken, wat al eens de boel doet vertragen :(

Zodra er witte rook verschijnt, dan zal dit officieel gecommuniceerd worden. 

Je kan op de gemeenteraden als inwoner aanwezig zijn, vaak kan je via de website van de gemeente de lopende agenda raadplegen en/of zelfs beslissingen raadplegen.

De Stad Antwerpen heeft heel veel verslagen openbaar staan, daar kan je het volledige milieudossier van Total Hoboken met de hele aanvraagprocedure en beslissingen raadplegen.

Er bestaat echter geen centrale website waar je vergunningsaanvragen voor bv. CNG kan opvragen.

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

15 uren geleden, Stef zei:

Ik heb zelfs opgevangen dat Sint-Truiden op de planning staat bij Dats, ik zal duimen dat de geruchten juist zijn.:D

1 april is nog veraf.... :D

(laat Muscles maar heel België rondtrekken om te gaan CNG tanken -> dan kan hij ons op de hoogte houden van problemen met een station / nieuwe stations uittesten / etc.  Iemand moet het toch doen ??? -_-

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

22 minuten geleden, muscles zei:

want ik kan jou waarschuwingspunten geven

Is dat zoiets als de Total punten of Q8 punten ?

Kan je ook dubbele punten verdienen ?  Of mee doen aan wedstrijden  ?

Wat kan je er mee kopen in de shop van aardgasrijder ?

:D

• Hahaha 2

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Na een informatievraag bij Gabriëls ontving ik volgend antwoord van Kristof Gabriëls:

Wij zijn momenteel een CNG-station aan het bouwen in Merelbeke, dit zal binnen enkele weken opengaan.

Pas als we wat ervaring hebben met de werking van deze site en als we een beter zicht hebben op de toekomst van CNG en het potentieel zullen we bekijken of we hierin verder investeren.  De moeilijkheden zijn dat het om een heel zware investering gaat, één pomp voor CNG is vele malen duurder dan een volledig klassiek tankstation.  Anderzijds zijn er zowel een heel zware gas- als een zware elektriciteitsaansluiting nodig voor zo’n tankinstallatie.

• Bedankt 2

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

En ook een antwoord van Q8:

Momenteel is er een station met CNG in Zedelgem maar verder in de buurt niet helaas. Wij zijn wel volop met een project bezig om onze CNG locaties uit te breiden en zullen uw vraag dan ook zeker hier in meenemen. Omdat dit project de nodige aanvragen en vergunningen vereist, is het wel een werk van lange adem en kunnen wij dus niet garanderen dat dit in de eerste maanden zal gevestigd worden.

• Bedankt 1

Ik heb zo ook een gelijkaardig antwoord gekregen van Q8 i.v.m. een vraag over een CNG-installatie in Sint-Truiden (antwoord van 11 oktober 2017):

Beste Meneer, Bedankt voor uw interesse in Q8. We zullen uw voorkeur zeker doorgeven aan de personen die bezig zijn met de uitbereiding van CNG-installaties op onze stations. Jammer genoeg kunnen we niet met zekerheid zeggen dat dit effectief in orde gaat komen, aangezien er ook een heel deel vergunningen en attesten nodig zijn van de gemeentes en steden & dat we daardoor vaak geen installatie kunnen plaatsen op stations. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd & u kan steeds onze website en Facebookpagina in het oog houden voor meer nieuws over CNG in de toekomst. Voor verdere vragen blijven wij steeds ter beschikking. Met vriendelijke groeten, Q8 Fuel Team.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Ben al blij dat ze het nu “project” noemen. Ze kunnen natuurlijk niet naast het feit dat DATS24 aan een serieuze opmars bezig is op de Belgische markt.

• Vind ik leuk 2

42 minuten geleden, Wimpies zei:

Openbaar onderzoek uitbreiding DATS24  met CNG pomp Antwerpse Steenweg Lochristi lopende

Bron? :D

Op 2/27/2018 om 11:21, Aardgasrijder zei:

Bron? :D

Website gemeente Lochristi onder bekendmakingen en openbare onderzoeken (rubriek wonen & bouwen).

• Vind ik leuk 1

Op 2/21/2018 om 17:57, Stef zei:

Ik heb zelfs opgevangen dat Sint-Truiden op de planning staat bij Dats, ik zal duimen dat de geruchten juist zijn.:D

De aanvraag voor een CNG-installatie is officieel door DATS 24 ingediend bij de provincie Limburg voor inplanting op de Luikersteenweg 267 in Sint-Truiden. Het adres van het huidige Dats-tankstation is Tiensesteenweg 266. Dus dan is het nog korter bij voor mij. In NOTA_MOTIVERING (pdf) kan je dat zien.

https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek#beslissingprojectdetail/projectuuid=rvtabARkSrC3aTfzMEPInQ

Aanvraag-CNG-Dats24-Sint-Truiden.png

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

1 uur terug, muscles zei:

De aanvraag voor een CNG-installatie is officieel door DATS 24 ingediend bij de provincie Limburg voor inplanting op de Luikersteenweg 267 in Sint-Truiden. Het adres van het huidige Dats-tankstation is Tiensesteenweg 266. Dus dan is het nog korter bij voor mij. In NOTA_MOTIVERING (pdf) kan je dat zien.

https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek#beslissingprojectdetail/projectuuid=rvtabARkSrC3aTfzMEPInQ

Aanvraag-CNG-Dats24-Sint-Truiden.png

Ferm nieuws! Nog wat geduld en de CNG rijders in zuid-west Limburg zullen in de nabije toekomst hun flessen kunnen bijvullen. Je ziet geduldig afwachten en blijven aandringen blijkt toch effectief te zijn ?

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

DATS herentals mag ook zenne:ph34r::ph34r:

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

3 uren geleden, pluxy zei:

DATS herentals mag ook zenne:ph34r::ph34r:

Daar zijn twee Q8 Easy-tankstations en ene Lukoil. Dus Q8 en Pitpoint aanschrijven, en regelmatig herhalen. Aandringen.

• Vind ik leuk 2