Log in om dit te volgen  
muscles

Problemen met KESSY

Recommended Posts

muscles    307

Vandaag ben ik voor de tweede maal naar de keuring in Heers geweest voor mijn geremde (dubbelas) aanhangwagen. Alhoewel de remmen degelijk afgesteld waren, opnieuw een rode kaart. Dan wederom naar mijn buurman, die expert is op dat vlak, en weer afstellen. Een derde keer naar de keuring, en dit keer wel goedgekeurd. Ik heb het zelf gezien. Dit keer werkte de linkerachterrem van de tweede as wel (de tweede keer niet).

Ik kwam thuis, de auto met vier knipperlichten op, op de weg laten staan, motor stilgelegd. Aanhangwagen met de hand binnengeduwd, en dan auto achterwaarts binnengereden. Dat moet zo rond 15u30 geweest zijn.

Om 17u10 wou ik wegrijden naar de fitness. Ik heb KESSY. D.w.z. mijn Octavia bevat geen sleutelopeningen. Je moet gewoon de sleutel op zak hebben of in je sporttas en als je aan de deurklink komt, opent die automatisch. Om te sluiten hou je je duim ter hoogte van de sensor van je deurklink, en de wagen sluit af. Om de wagen te starten maak je gebruik van de start/stop-knop.

Nu werkte KESSY niet meer. Er staan ook nog drie drukknoppen op de sleutel: om de deur te sluiten, om de koffer te openen en te sluiten, en om de deur te openen. Niks werkt nog.

Ik had dit in april al aan de hand maar heb toen de reservesleutel in de plaats genomen. Nu zit ik dus met twee KESSY-sleutels die niet meer werken.

Morgenvoormiddag bel ik naar Skoda Assistance.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307
35 minuten geleden, Brembos zei:

Mijn Golf zonder Kessy heeft ook geen zichtbare sleutelopeningen. Die zitten verborgen achter dat afdekplaatje van de deurklink. Je kan de auto dan normaal openen ingeval van lege sleutelbatterij.

https://www.motor-talk.de/bilder/abdeckkappe-tuerschloss-fahrertuer-ist-abgebrochen-g49160263/tuerschnalle-i205278660.html

Ik zal dat morgen eens goed bekijken op mijn wagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Brembos    99

Hoe je dat klepje best verwijdert staat in je instructieboekje denk ik. Kan ook zijn dat de batterij van je sleutel leeg is. Ik heb de mijne ook al moeten vervangen na slechts 2 jaar. Ik kreeg wel een melding daarvan op de boordcomputer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307

Mijn auto wordt pas 2 jaar op 2 september aanstaande!

Het instructieboekje ligt in mijn auto :$

Maar ik denk inderdaad dat de batterij van mijn twee sleutels leeg is. Ik heb daarvan echter geen melding gekregen op de boordcomputer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307
7 minuten geleden, Brembos zei:

voila :-)

Merci :D En de video om de sleutelbatterij te verwisselen heb ik ook al gevonden:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307
7 minuten geleden, Brembos zei:

https://www.motor-talk.de/forum/meldung-schluesselbatterie-wechseln-nach-11-monaten-t5246798.html

Auto's met Kessy hebben blijkbaar een hoger batterijverbruik en je krijgt niet altijd een melding op je BC.

Dat is wel heel vlug: na 11 maanden. De auto is dan immers nog geen jaar oud zoals die persoon terecht opmerkt. Ik mag dus eigenlijk nog niet klagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Technologische vooruitgang voor het gemak is in veel gevallen achteruitgang. Snufjes zijn leuk maar laten je snel in de steek bij defecten of lege voedingen ( batterij ). De eenvoud van vroeger is nog steeds het betrouwbaarste, denk maar aan de tijd van de auto zonder boordcomputer.  Nadeel was dan wel dat je iedere deur afzonderlijk moest afsluiten ( bij lege auto batterij ).

Ik ben in ieder geval blij in jouw plaats wanneer je dit vervelende probleem dat je nu ondervindt krijgt opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307

Ja, het is nu opgelost. Merci.

Als je eenmaal gewend bent aan die technologische snufjes, dan kan je er nog moeilijk zonder.

Een boordcomputer is gemakkelijk omdat daar zowel de navigatie als de radio, USB-media, en andere zaken in één toestel zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, muscles zei:

Ja, het is nu opgelost. Merci.

Als je eenmaal gewend bent aan die technologische snufjes, dan kan je er nog moeilijk zonder.

Een boordcomputer is gemakkelijk omdat daar zowel de navigatie als de radio, USB-media, en andere zaken in één toestel zitten.

Bedoel je de navigatie die als GPS kan gebruikt worden of de navigatie waarmee iedere zwartwerker kan gepakt worden? :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307
1 uur terug, Lage Emissie Zone zei:

Bedoel je de navigatie die als GPS kan gebruikt worden of de navigatie waarmee iedere zwartwerker kan gepakt worden? :ph34r:

Als GPS.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Combo    8

Deze sleutel is constant in werking, hij zendt altijd een signaal uit dus hij gebruikt altijd energie.

Hoe ik dat weet, ik heb vorige week toevallig nog een programma op dt.tv gezien en daar hebben ze een test gedaan met deze zogenoemde keyless sleutels. Het komt erop neer dat je de deuren evengoed open kunt laten staan. Hoe doen ze dat nu : er wordt een softwareprogramma op de laptop gezet, is op internet reeds te vinden, laptop gaat in een tas, de persoon gaat bvb achter u staan aan de kassa van supermarkt, vermits de sleutel uitzendt, ontvangt het programma de code, een ander programma versterkt alles en zendt alles aan een ander persoon buiten die met een ontvanger zit, hij stapt in en rijdt ermee weg.

Ze hebben dit zo gedaan met iemand die niets vermoedde. Dit was een kwestie van seconden, enig pluspunt is dat dit niet voor de gelegenheidsdief is maar voor de professionals die op bestelling werken. Ja, ja de vooruitgang.

• Vind ik leuk 1
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
muscles    307

@Combo Ze moeten dan de eigenaar van de wagen schaduwen vanaf dat die persoon zijn auto afgesloten en achtergelaten heeft want anders weten ze niet welke persoon ze moeten volgen en welke auto bij hem/haar hoort.

Maar mijn auto is al niet meer interessant genoeg. Er staan immers al teveel kilometers op voor een auto die begin september nog maar twee jaar oud wordt.

Ik denk trouwens dat ze veel meer interesse hebben (en "bestellingen" hebben) voor de VW Golf 7 en al de andere VW-modellen, en de Audi' s.

Maar alleszins, bedankt voor de tip. Ik zal er aan denken bij de aankoop van mijn nieuwe wagen binnen enkele jaren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Log in om dit te volgen