Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen
Martin

Reis naar het zuiden van Frankrijk via Metz, Dijon, Lyon en Montélimar

Recommended Posts

Vertrokken op zaterdag 29 juli en volgende stations aangedaan:

- Thionville, Boucle du Ferroniier, station met betaalautomaat maar pomp werkte niet

- Metz, Rue Général Franiatte, betaalautomaat en pompstation werkte goed, hooguit 10 km van de autostrade

- Dijon, Chemin des Lentillières, ligt in een buitenwijk van Dijon, betaalautomaat en pomp ok, ongeveer 10 km van de autostrade

- Lyon, Villeurbanne, werkt prima met betaalkaart en goed bereikbaar

Maandag 31 juli pompstation in Montpellier gebruikt, Rue Leon Trotski.  Goede ervaring, ligt ook in een buitenwijk van de stad. Betaalkaart ok.

Zaterdag 5 augustus op de terugweg station van Châteauneuf-de-Galaure aangedaan (op het platteland tussen Valence en Vienne) maar CNG-pomp is ontmanteld.  Bestaat dus niet meer!  Grote ontgoocheling want het is minstens een half uur omrijden. 

@Martin Hoe kom jij eigenlijk aan Châteauneuf-de-Galaure? Heb jij dat online gevonden?

Ik heb Châteauneuf-de-Galaure ingegeven zowel op de Gibgas als op de Gas-Tankstellen-site. Beiden hebben niks gevonden.

Je hebt dan ook nog Erdgas Tankstellen in Frankreich (Erdgasfahrer-forum) pagina 20

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Ik heb me gebaseerd op een kaart die vermeld was op de website van aardgasrijder.   Zie screenshot hieronder. 

image.thumb.png.c2fbed298f39a39d1803c24d4851887a.png

Dit is een officiële map van Frankrijk via https://www.gaz-mobilite.fr/pages/maps/gnv_station_map.php

https://www.gaz-mobilite.fr/

Wel jammer dat dit uiteraard voorvalt :(

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

1 uur geleden, Martin zei:

Ik heb me gebaseerd op een kaart die vermeld was op de website van aardgasrijder.   Zie screenshot hieronder. 

Ikzelf heb mij nog nooit gebaseerd op kaarten van deze website aardgasrijder punt be, om eerlijk te zijn. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat ik al snel kennis gemaakt hebt met de Gibgas-site plus het feit dat die Gibgas-site een routenplanner heeft. Dat is vooral gemakkelijk als je een heel lange reis onderneemt, zoals ik naar Hongarije.

Maar ik controleer ook altijd het Erdgasfahrer-forum omdat daar veel meer gebruikers op zitten en alles goed bijhouden.

Langs de andere kant heb ik dankzij dit forum van Aardgasrijder weeral een kortere route gevonden door het feit dat onze beheerder hier begon te discussiëren over de benzine- en dieselprijs in Oostenrijk. Op die TankBillig.in site staan namelijk ook de CNG-prijzen, en zo heb ik Gleisdorf (bij Graz) gevonden. Maar in dit topic gaat het over het zuiden van Frankrijk en zal ik hier stoppen met uitweiden.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Ik gebruik zelf de app van gibgas en consulteer ook andere fora bij langere trips.

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Op ‎6‎/‎08‎/‎2017 om 20:27, Aardgasrijder zei:

Dit is een officiële map van Frankrijk via https://www.gaz-mobilite.fr/pages/maps/gnv_station_map.php

https://www.gaz-mobilite.fr/

Wel jammer dat dit uiteraard voorvalt :(

www.gaz.mobilité.fr verwaardigt zich wel niet te antwoorden op een e-mailtje met vraag om inlichtingen o.a.  betreffende aardgasstations die aangekondigd worden als projecten met opening in  2017 (Combs la Ville), in juli 2017 (2e station in Limoges - wordt nu wel al vermeld als operationeel op de website van gibgas).

Op de website van mobilité fr wordt het "project" Agen vermeld met datum van verwezenlijking midden 2019, terwijl op meerdere websites (o.a. gibas) Agen gewoon als operationeel wordt vermeld. Professioneel is dit toch niet. We vertrekken binnenkort naar Spanje, via een route waar de kans het grootst is om te kunnen tanken in operationele, werkende aardgasstations. Ik heb onlangs ook de gibgas app gedownload en ik moet het muscles nageven : het ziet er up-to-date uit. Niettemin vrees ik dat er ons opnieuw spannende tankavonturen te wachten staan (zie mijn bericht aangaande mijn tankbelevenissen in 2016).

• Vind ik leuk 1

Gibgas is inderdaad een zeer goede app en goede website (met routeplanner).

Ik hou zelf daar alle prijzen van Limburg bij :)