Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Mijn persoonlijke visie over de wagen van de toekomst


Lage Emissie Zone

Aanbevolen berichten

Overheden vinden alles uit om geld te genereren.

Op gebied van het wagenpark waar diesels en benzinemotoren moeten verdwijnen en aardgasmotoren een alternatief vormen wilt men elektrische wagens en wagens op waterstof door onze strot drukken maar wat dacht je van wagens die op perslucht kunnen rijden?

 

 

Het probleem is hoe je lucht gaat verkopen..

  • Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal geen probleem zijn. "Pers"lucht moet eerst bij elkaar geperst worden en daar heb je weer een energiebron voor nodig.

Dat er geen emissie is is weer een mooi verkoopspraatje. Er is geen emissie als de auto werkt op perslucht, er is wel emissie als de 1.2 liter benzine motor aan boord (1:37 in de video) zijn werk moet doen. Op 2:34 in de video wordt gezegd dat de op lucht aangedreven wagen geen benzine of een andere brandstof gebruikt. Dit klopt enkel als men op perslucht rijdt (net zoals een hybride geen brandstof verbruikt als hij zuiver elektrisch rijdt).

De auto is trouwens bedoeld om te rijden op benzine voor snel- en andere wegen en op perslucht in de stad (2:07 in de video). Rest nog de vraag hoe ver je kan bollen op je persluchtvoorraad...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het concept van op lucht te rijden is wel heel goed, je zou 200 mijl kunnen bollen maar met extra cilinders aan boord kan de actieradius hoger worden. In India heeft men de wagen op perslucht in een testfase gebracht.

 

  • Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook al ooit bekeken, en in het filmpje halen ze de hekelpunten wel aan: ijsaanzetting, of uitdroging van lucht die de energiewaarde naar onder haalt. Daarbij, zo'n motor zou een hels kabaal maken, maar dat laten ze ook niet horen (denk aan een ratelsleutel ofzo die op perslucht werkt, maar die werken op 8 bar, deze motoren zouden veel hogere drukken hanteren)

 

mooi in theorie, in praktijk nog iets heel anders. Dan kunnen ze zich beter toeleggen op het produceren van biogas.

  • Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dr Nick zei:

mooi in theorie, in praktijk nog iets heel anders. Dan kunnen ze zich beter toeleggen op het produceren van biogas.

Nu staat hij bijlange niet op punt dat is waar, het is dan ook een toekomstvisie die wij wellicht niet meer zullen meemaken.

Met de huidige technologie zijn de wagens op gas de beste keuze (naar mijn mening), CNG is trouwens veiliger dan Benzine bij een frontale aanrijding, er zijn daar testen over gedaan.

  • Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 7/26/2017 om 15:53, Lage Emissie Zone zei:

Nu staat hij bijlange niet op punt dat is waar, het is dan ook een toekomstvisie die wij wellicht niet meer zullen meemaken.

Met de huidige technologie zijn de wagens op gas de beste keuze (naar mijn mening), CNG is trouwens veiliger dan Benzine bij een frontale aanrijding, er zijn daar testen over gedaan.

Maar nu ben je ook dingen aan het vertellen die maar gedeeltelijk juist zijn. Voor zover als ik weet zijn de meeste CNG-wagens van de huidige generatie immers ook voorzien van een benzinetank, waar een bepaalde hoeveelheid benzine in zit. Meestal zit daar uiteraard niet zoveel benzine in als in een wagen die enkel en alleen op benzine rijdt.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...