Ga naar inhoud

Recommended Posts

Vandaag ben ik na lange tijd nog eens gestopt bij Bruno in Winterslag (Q8 Houthalen was iets te ver van de snelweg wegens slapende kinderen op de achterbank en dan moest ik te ver omrijden).

De prijs is er momenteel 1.04 € / kg voor H-gas.

Er is in tussentijd een 'pistool' geïnstalleerd ipv een draaikoppeling, dus hetzelfde systeem als bij Dats.

De druk van het station was goed, ik kreeg mijn tank netjes gevuld, ik had nog een rijbereik van 20 km en kreeg er bijna 16 kg ingepompt, dit was een jaartje geleden anders, toen was de druk lager in het station.

Enkele sfeerfoto's bij pomp 10 B|

Er staat een tellertje dat het aantal kg gas telt en een drukmeter (zie laatste foto's)

Ter info, deze installatie werd geplaatst door Drivesystems.

20170721_215706.jpg

20170721_215710.jpg

20170721_215728.jpg

20170721_215814.jpg

20170721_215849.jpg

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Polulairste reacties

Ik vind het echt wel spijtig dat je eerst de CNG moet leeg rijden alvorens je op benzine kan gaan. Het was beter ook omgekeerd geweest (keuzemogelijkheid tussen CNG of Benzine), dan kon je benzin

ja, geen enkel probleem

Geplaatste afbeeldingen

Omdat deze niet bij het DATS-imperium hoort ;)

Tja de prijs valt goed mee, is 5 cent duurder dan Dats per kg, dat scheelt me dus 75 cent op een volle tank, daar kan ik mee leven.

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Lange_666 zei:

Als de Dats'ers lezen dat je ermee kan leven houdt niks hen tegen om ook 5c extra te vragen.

Dats wilt concurrentieel blijven dus ze kunnen wel iets uit hun mouw toveren :D

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uren geleden, Lange_666 zei:

Als de Dats'ers lezen dat je ermee kan leven houdt niks hen tegen om ook 5c extra te vragen.

Ik kan er mee leven dat ik voor gemak gekozen heb in Genk ipv Houthalen of Bree.

Dat dit gemak me 75 cent extra kost kan ik mee leven (tov Bree).

Ik had ook kunnen omrijden om te tanken in Houthalen tegen een veel gunstigere prijs!

Of te wachten tot in Bree waar ik tegen 0.99 had kunnen tanken, maar dan had ik even op benzine moeten rijden.

Soms weegt het gemak niet op tegen de geringe meerprijs ^_^

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Aardgasrijder zei:

maar dan had ik even op benzine moeten rijden.

Soms weegt het gemak niet op tegen de geringe meerprijs ^_^

Ik vind het echt wel spijtig dat je eerst de CNG moet leeg rijden alvorens je op benzine kan gaan.

Het was beter ook omgekeerd geweest (keuzemogelijkheid tussen CNG of Benzine), dan kon je benzine die te lang in de tank aanwezig was oprijden en vervangen door verse

benzine. Misschien bestaat dit truukje op de 1 of andere manier en heeft de garage hier kennis van?

In mijn boekje van de wagen staat dat je de benzine om de 6 maand moet oprijden maar er staat nergens vermeld hoe dit kan.. of denken ze echt dat je wilt stilvallen nadat de laatste druppel benzine op is en je al lege CNG tanks hebt.

aangepast door Lage Emissie Zone
Aanvulling
  • Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

het tankpistool is toch al eventjes vervangen, maar ik ga er zelf ook niet meer zo vaak.

De drukmeter heeft er altijd gestaan zover ik weet, en heeft er altijd net iets meer dan 200bar ingepompt.

Als de prijs daar beter zou meevallen, dan ging ik daar ook terug tanken.

hetgeen ik daar wel altijd had was dat er veel mensen achter me stonden voor de LPG pomp, en die begonnen dan bijna altijd info te vragen.

Dat heb ik dus niet in HH waar de CNG volledig apart staat.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf ben ik nog maar 1 keer bij Bruno gaan tanken (na een bezoekje aan de expo in C-Mine van "The World of Charles and Ray Eames" :x ).

De broodjes die ze bij Bruno verkopen zijn zeer lekker !  :P 

Een reden meer om daar te gaan tanken (als je honger hebt).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vooral verontrust over de sigarettenpeuken die ik bij de tank zie liggen. 

Bruno Winterslag ligt verder van de snelweg dan Q8 Houthalen.

Zo'n drukmeter vind ik wel iets hebben. Dan kan je je toch ergens op baseren. Ik kan in Houthalen nooit mijn 37 kg tanken. Mijn rijbereik blijft wel 650 km of meer. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, JJR zei:

Ik kan in Houthalen nooit mijn 37 kg tanken. Mijn rijbereik blijft wel 650 km of meer. 

Kan jij meer tanken dan 33,29 kg? Dit was het maximum dat Total Kallo kon geven op 37 kg tijdens zomerweer in de schaduw.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lage Emissie Zone gisterenavond om 23u30 kon ik (in twee beurten) 34,78 kg tanken. Ik weet dat warme dagen niet toe laten om vol te tanken,  maar zo warm was het vannacht nu ook weer niet. Bij DATS24 kon ik deze winter zelfs 39 kg tanken. Sinds ik in Zonhoven tank kom ik niet boven de 35 Kg. Maar mijn rijbereik lijkt hetzelfde te blijven. Met de extra zomerpunten was ik gisteren ook nog zeker 5 euro goedkoper geteld  bij DATS24. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, JJR zei:

Ik ben vooral verontrust over de sigarettenpeuken die ik bij de tank zie liggen. 

Oh >:( , en wat dan te denken van een aantal (buitenlandse) truckchauffeurs die losse gasflessen vullen met LPG ?  (pomp er vlak naast)

Waar op het einde van de vulling, het LPG ontsnapt en snel-snel de draaiknop van de fles moet worden dichtgedraaid...

Na elke vulling gaat de copain dan betalen en wordt de volgende gasfles gevuld...

Binnen (betaalloket) had men het niet gezien dat die zo bezig waren....  jaja, dat zal wel :(

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-7-2017 om 08:39, Lage Emissie Zone zei:

Dats wilt concurrentieel blijven dus ze kunnen wel iets uit hun mouw toveren :D

Als je ziet dat DATS bijna het monopolie heeft (naar % aantal CNG stations toe) en gezien de spreiding van de stations hoeven ze met de concurrentie bijna nergens rekening te houden op dit moment.

aangepast door Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 maand later...

@Dr Nick kan dat? Ik dacht dat je altijd naar binnen moest? Dit is ook de reden waarom ik er niet zo vaak ga, omdat je dan je wagen moet sluiten, naar binnen lopen, dan vaak 1-2-3 minuten of langer dient te wachten, want er staan dan klanten met drank voor  je. (bv. in de avonduren als vele jonge gastjes 1 blikje red bull gaan kopen om stoer te doen... 9_9)

• Hahaha 1

Link naar bericht
Delen op andere sites

tuurlijk, als je naar zo'n BC-paal gaat aan de pomp er langs, dan vraagt hij eerst welke brandstof, en als ik me goed herinner staat CNG op pagina 2...

In het begin ging ik ook altijd naar binnen, maar heb dat afgeleerd doordat ze me bleven lastig vallen met klantenkaarten en van die dingen waar ik uiteindelijk niets aan bleek te hebben omdat ik niet genoeg ineens afnam....

• Bedankt 1

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 maanden later...
18 minuten geleden, JJR zei:

Nu Houthalen zijn H-gas niet meer verkoopt aan de prijs van het L-gas bij DATS24 ben ik nog eens in Hasselt gaan tanken. Vlak bij de deur, niet meer moeten plannen wanneer ik nog eens in HH passeer,... maar inderdaad, @muscles, maar 28kg kunnen tanken terwijl ik er 31 à 32 had verwacht. (Tankinhoud 37kg en nog een reserve voor 90km volgens de BC).

Gisteren had ik naar Bruno in Genk willen rijden, maar toen ik in de auto zat richting Borgloon, ben ik maar doorgereden naar Tongeren en heb ik daar getankt.

Het is zo'n ambetante weg van Borgloon naar Kortessem - Diepenbeek - Genk Noord. Het is wel een min of meer rechte weg naar Genk en het is voor mij even ver als tot HH maar 's avonds is het veel rustiger naar Tongeren en terug.

Ja, wat betreft Hasselt: ik heb het al zo vaak gezegd. Daar ben je nooit 100% zeker dat je vol kan tanken. Daarom ga ik daar al lang niet meer tanken.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎4‎/‎09‎/‎2018 om 20:50, muscles zei:

Gisteren had ik naar Bruno in Genk willen rijden, maar toen ik in de auto zat richting Borgloon, ben ik maar doorgereden naar Tongeren en heb ik daar getankt.

Het is zo'n ambetante weg van Borgloon naar Kortessem - Diepenbeek - Genk Noord. Het is wel een min of meer rechte weg naar Genk en het is voor mij even ver als tot HH maar 's avonds is het veel rustiger naar Tongeren en terug.

Ja, wat betreft Hasselt: ik heb het al zo vaak gezegd. Daar ben je nooit 100% zeker dat je vol kan tanken. Daarom ga ik daar al lang niet meer tanken.

ik doe nu wegens een cursus hetzelfde traject dagelijks (ongeveer) en tank nu toch in Winterslag bij de Esso, 1.04 ipv 1.13€/kg, vind ik wel even de moeite

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...