Ga naar inhoud

Recommended Posts

cng-pistool.jpg.4a6fcbd1ab1cae4146ad849bcce913d6.jpgVandaag nog eens gaan tanken in Winterslag, ik kreeg er 17.5 kg ingepompt. Iets minder dan gehoopt.

Ik schrok plots wel toen ik had afgekoppeld, ik hoorde een sissend geluid van ontsnappend gas...

Dit was niet te horen bij mijn vulnippel, maar kwam van het pistool, ter hoogte waar de retourslang van de druk zit (zie rode cirkel).

Na 30 seconden was dit sissend geluid gedaan.

Iemand dit al eens voor gehad?

Update: zonet telefoon gehad, blijkt inderdaad de retourleiding te zijn waar de overdruk in zit. Wordt vandaag nog gefixt !

Het betreft enkel het aandraaien van een schroefje, dus geen lek in de leiding, vermoedelijk door het vele aan- en afkoppelen.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Wie reageerde het vaakst in dit onderwerp?

Polulairste reacties

Ik vind het echt wel spijtig dat je eerst de CNG moet leeg rijden alvorens je op benzine kan gaan. Het was beter ook omgekeerd geweest (keuzemogelijkheid tussen CNG of Benzine), dan kon je benzin

ja, geen enkel probleem

Geplaatste afbeeldingen

@Sertitude Neen is niet nodig, is enkel het bovenste schroefje dat wat speling heeft gekregen door het vele aan- en afkoppelen.
Niets dramatisch en het is echt heel weinig gas dat er uit kwam... ik hoorde het toen ik het pistool in de beugel hing. Voorheen hoorde ik niets, wat ook logisch is. Het betreft de retourslang die noodzakelijk is voor het kunnen loskoppelen aan je auto ;)

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dat sissend geluid altijd wanneer ik de LPG-slang losschroef van de aansluiting van mijn auto. Dit gebeurt zowel bij CNG- als bij LPG-tanken in open lucht.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weken later...

image.thumb.png.6700a185628076a1771613132605d5c1.png

Prijs is nog steeds 0,92 € / kg.
Ik zag net dat ik iets meer dan 2 jaar geleden ook een foto had gemaakt en dat er toen 70.000 kg gas getankt was.
Nu staat de teller op 203800, ofwel 133800 kg meer.

Op 25 maanden tijd werd hier 133800 kg getankt, ofwel gemiddeld maandelijks 5352 kg :x

Ongeveer 178 kg per dag als ik het deel door 30 dagen per maand.

• Vind ik leuk 1

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎20‎/‎10‎/‎2020 om 10:13, Aardgasrijder zei:

Ongeveer 178 kg per dag als ik het deel door 30 dagen per maand.

Zo ne vette is dat toch niet. 178 kg /dag aan wat... laat ons 15kg per beurt nemen... is net geen 12 tankbeurten per dag!

Als er bij Total Hoboken 1x een vrachtwagen van Evergreen en 1x een grote depannage truck van het ernaast gelegen Depannage 2000 komt gas slurpen dan is die 178 kg er al door.  

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

8 dagen later weer gaan tanken en nu stond er 205550 kg op de teller. 1750 kg meer als 8 dagen eerder.

Gemiddeld 218.75 kg per dag wordt er getankt.

Zelf kreeg ik 18,5 kg in mijn 20 kg tanks.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...