Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Aardgasrijder

Bruno Winterslag (Esso)

Recommended Posts

Op 6/9/2018 om 17:43, Dr Nick zei:

ik doe nu wegens een cursus hetzelfde traject dagelijks (ongeveer) en tank nu toch in Winterslag bij de Esso, 1.04 ipv 1.13€/kg, vind ik wel even de moeite

Toen ik na de middag in de fitness gedaan had, ben ik dan toch maar naar Winterslag gereden, en heb ik daar 14,54 kg CNG getankt. Ik vraag me echter wel af of jij daar al meer dan 15 kg hebt kunnen tanken. Er was namelijk nog een CNG-rijder daar, aan de andere CNG-pomp en die kon altijd maar 21 kg tanken in zijn nieuwe Opel Zafira.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, muscles zei:

Toen ik na de middag in de fitness gedaan had, ben ik dan toch maar naar Winterslag gereden, en heb ik daar 14,54 kg CNG getankt. Ik vraag me echter wel af of jij daar al meer dan 15 kg hebt kunnen tanken. Er was namelijk nog een CNG-rijder daar, aan de andere CNG-pomp en die kon altijd maar 21 kg tanken in zijn nieuwe Opel Zafira.

ondanks dat de manometer daar 210bar aangeeft, ben ik idd nog nooit tot de hoeveelheden van andere pomps geraakt. Maar het scheelt me niet zo gek in km's maar wel in prijs, dus vind ik het niet erg. Het scheelt zich iig nooit 50km, ik denk 20-30km max

• Bedankt 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben er enkele dagen geleden nog gaan tanken en kreeg er net 15 kg in.

Prijs is overigens 1.04 € , daarom ben ik daar nog eens gepasseerd ?

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de meter kon ik ook zien dat er sinds de opening 69666 kg cng werd verkocht ?

20180912_190935.jpg

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

zeer vriendelijke mensen daar bij Bruno in Genk, heb er een tankkaart, werkt heel goed.

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Sertitude zei:

zeer vriendelijke mensen daar bij Bruno in Genk, heb er een tankkaart, werkt heel goed.

Dat klopt allemaal. Ik heb er ook een tankkaart.

Maar eens je bij Dats 24 in Tongeren getankt hebt, dan spreek je wel anders. Want ik maak veel meer kilometers met het H-gas van Tongeren dan met dat van Winterslag.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn vorige tankbeurt viel ook wat tegen, maar ik kan moeilijk vergelijken omdat ik met het dakkoffer gereden heb tegen hoge snelheden op de autosnelweg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, muscles zei:

Dat klopt allemaal. Ik heb er ook een tankkaart.

Maar eens je bij Dats 24 in Tongeren getankt hebt, dan spreek je wel anders. Want ik maak veel meer kilometers met het H-gas van Tongeren dan met dat van Winterslag.

hier denk ik dat er nog andere factoren meespelen. Tongeren heeft altijd beter gas gehad naar mijn mening, en het is niet zozeer de vuldruk die voor die extra km's zorgt. Bewijs heb ik hier wel niet voor

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Dr Nick zei:

hier denk ik dat er nog andere factoren meespelen. Tongeren heeft altijd beter gas gehad naar mijn mening, en het is niet zozeer de vuldruk die voor die extra km's zorgt. Bewijs heb ik hier wel niet voor

Iemand die daar ook getankt heeft, heeft mij toen verteld dat het H-gas van Tongeren en omgeving afkomstig is van Rusland.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20/9/2018 om 18:06, EricG zei:

Dat zal zeker niet waar zijn, België heeft geen Russisch gas.

https://www.killmybill.be/nl/aardgas-in-belgie/

'Het gas dat naar België vervoerd wordt, kan door twee soorten buizen passeren. Enerzijds zijn er de landpijpleidingen die gas transporteren vanuit Rusland en Nederland.'

Komt van jouw site

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

vandaag 16.48kg kunnen tanken daar. Tanks waren wel leeg, en dat heb ik anders nooit. 

Maar er stond weeral iemand voor de pomp geparkeerd, toen ik na 5à10 min uitstapte om die mens met zijne taxi even aan te spreken om op de parking te gaan staan, kwam hij 'toevallig' net naar buiten, met zo'n huppelpasje van: "kijk, ik haast mij....NIET"

dat is jammer genoeg wel een vaak voorkomend probleem daar, mensen die zich voor de pompen parkeren om een tas koffie te gaan drinken, en dat terwijl er echt wel voldoende parking is. Moeten ze dan die parking ook nog overdekt maken voor die mensen? Wat is hun excuus dan in de zomer als het droog is?

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch top zo'n vulgraad. Gisteren nog een bij den Total in Hoboken geweest, tanks helemaal leeg, reed al 55km op benzine, temp 3°: 15,4 kg.

Voorheen zou er daar +/- 17kg ingegaan zijn. Scheelt toch 12-13% in rijbereik.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Dr Nick zei:

Wat is hun excuus dan in de zomer als het droog is?

Te warm in de volle zon ? :D 

Maar ik begrijp je ongenoegen. 

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden, Kris81 zei:

Prijs gestegen naar 1.070 €/Kg , dat is duurder dan Dats toch ?

Ja, dat klopt. Maar in een recent verleden was de CNG-prijs bij BRUNO immers altijd hoger dan bij DATS 24.

2019-04-12de-cng-prijs-hasselt.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...