Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Recommended Posts

Op 16 juli vertrokken richting Deauville.  Poging om gas bij te vullen in Le Havre helaas mislukt wegens geen druk :( Vijf dagen later (21/7) hangt er een lakoniek berichtje dat Engie Cofely aan het wachten is op wisselstukken... :$ Prijs in Le Havre voor GNV (CNG) is 1,26€/kg.   570km op SP95 moeten rijden...  Allez Macron, un petit coup de pouce pour le gaz naturel :)

y4mLQtjVnbYoQ4ynQEbkFukuiowkf4Pe9VLMkYvD

• Hahaha 1
  • Triest 1

Audi A3 g-tron 2016  760540_5.png760540_35.png

51.000km - Max. CNG vulling: 16.78kg (Total Kallo) - Max. rijbereik CNG: 437km (Total Kallo)

Geen leuke situatie die jij hebt meegemaakt ik hoop dat je een goede vakantie hebt. 

En het oude spreekwoord is steeds van toepassing na de reis: Oost West, Thuis BEST :D

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Ik kreeg net nog een bericht dat Le Havre inderdaad defect is (dd 24/07/2017)

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

LOL, ik snap echt waarom iedereen zoveel moeite doet om wat CNG te tanken in Frankrijk. Rij verdomme een beetje op benzine en geniet van jullie verlof ipv jezelf te bekommeren om een luttele gram CO2 minder. Dat doe je de andere 50 weken van het jaar al. Wachten op een technieker... mijn gedacht.

Edited by Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Op 23-7-2017 om 18:13, tonton zei:

Aardgas als autobrandstof is niet gekend in Frankrijk.

zijn er al mensen die hun ecovignet gekocht hebben voor frankrijk? (crit'air) https://www.certificat-air.gouv.fr/

moet je eens kijken welke mogelijkheden je hebt als je de brandstof voor je wagen wilt kiezen.

ze kennen het wel, en nog veel meer dan dat

wow, dat is pas up to date....

hoeveel van die toestanden kennen enkel maar diesel, benzine, lpg, hybride. En daarbuiten niets ...

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Bij het aanvragen voor je cng-wagen moet je opletten dat je goed naar beneden scrolt en wel degelijk kiest voor benzine + CNG en niet gewoon  voor de "gaz naturel" die van boven staat

• Vind ik leuk 1

2 uren geleden, David zei:

Bij het aanvragen voor je cng-wagen moet je opletten dat je goed naar beneden scrolt en wel degelijk kiest voor benzine + CNG en niet gewoon  voor de "gaz naturel" die van boven staat

Beste David

Ik ben niet zeker dat je steeds moet kiezen voor benzine en CNG bij de aanvraag voor CNG-wagen. Ik denk dat je moet kiezen voor hetgeen vermeld is op het kentekenbewijs rubriek P.3.

In mijn geval staat er "Aardgas (CNG)". Niettegenstaande ik een benzinetank(je) heb van 12 liter. Ik kan wel niet kiezen op welke brandstof ik ga rijden en dat dit essentieel is voor het onderscheid tussen "CNG" of "CNG - benzine". Bij de aanvraag van mijn ecovignet heb ik dus aardgas aangeduid en heb zonder problemen mijn ecovignet "cat. 1" ontvangen.

Ah, dit is nieuw voor mij.

Van mijn octavia staat er wel degelijk benzine + CNG  bij de brandstofrubriek op het kentekenbewijs. ik kan nochtans ook niet kiezen tussen de brandstof.

Het zal dus de grootte van de brandstoftank zijn die mee bepaalt als hij officieel een bifuel dan wel een pure CNG-wagen is (octavia = volwaardige benzinetank)

Het was mij bij mijn aanvraag ook opgevallen dat de emissienorm op mijn kentekenbewijs euro 6b is. Nog geen idee waarvoor die b staat.

Hier geraak ik ook niet helemaal wijs uit....

http://www.traxio.be/media/35596/euro-5b-en-6b-categorie-m-en-n-nl.pdf

emissienorm „Euro 6b” = Euro 6- emissievoorschriften, inclusief herziene meetprocedure voor deeltjes, deeltjesaantalnormen (voorlopige waarden voor PI-voertuigen) en emissietest bij lage temperaturen van flexfuelvoertuigen met biobrandstof

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Ik heb benzine + CNG ingegeven en heb ook vignet n° 1 gekregen. Ik heb niet gekeken op mijn papieren alhoewel ik 37kg CNG heb en 13L benzine.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Weet er iemand of het vulstation in Le Havre terug operationeel is? dit is eigenlijk een cruciaal station voor de mensen die o.a. hun reis plannen in Normandië.
is de uitbater nog steeds Engie Cofely?
alvast bedankt!

1 uur terug, Shovelred zei:

Weet er iemand of het vulstation in Le Havre terug operationeel is? dit is eigenlijk een cruciaal station voor de mensen die o.a. hun reis plannen in Normandië.
is de uitbater nog steeds Engie Cofely?
alvast bedankt!

Volgens de gegevens op Gibgas blijkt dit station operationeel te zijn:

http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_76600_Le Havre_Rue Jules Delamare_87

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Op 4/4/2018 om 09:33, muscles zei:

Volgens de gegevens op Gibgas blijkt dit station operationeel te zijn:

http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail F_76600_Le Havre_Rue Jules Delamare_87

mja, als je op gas24 kijkt dan neemt hij het station niet meer op in de planner. ook dat van Rouen (opening januari 2018 volgens de website) neemt hij niet op in de planner.

http://www.gas24.de/erdgas-tankstellen/cngnet/route.php?ortf=antwerpen&ortt=isigny+sur+mer&ortv=le+havre&Route=Zoeken

Als ik Le Havre ingeef bij de Tankstellen, dan zie ik inderdaad dat het rode icoontje van "buiten dienst" bij dit station staat. Voor Rouen kan ie zelfs niks vinden: "Keine Tankstellen gefunden!"

2018-04-05de-Le_Havre_buiten_dienst.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Le Havre zou open moeten zijn: 

image.thumb.png.be5d29f3e2e1bdaccdc03ddd36d30e6f.png

http://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/le-havre-76600-34/ 

Voor Rouen is de situatie niet zo duidelijk, er zou een station open zijn maar enkel toegankelijk met een speciale badge

image.thumb.png.088698a9e66682853bf0691052cd58a5.png

In mei zou er een paar honderd meter verder een echt openbaar Total station openen: https://gnv-mobilite.total.com/station-total-sotteville-les-rouen 

Edited by Gastanker
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

voor Le Havre kreeg ik dit bericht:

Dear Mr FAES,

Our station in Le Havre is operational. It is located at the following address: 87 Rue Jules Delamare.

Best regards,

Nenad NIKOLIĆ
Clients Affairs Responsible

Commercial Management
GNVERT

• Vind ik leuk 2