KATTY Geplaatst: 17 juli 2017 Delen Geplaatst: 17 juli 2017 Wij denken er aan een nieuwe of 2de hands CNG wagen te kopen. Het viel ons op dat er veel van deze wagens te koop staan productiejaar 2014 met relatief weinig KM. Is er enige reden waarom juist wagens van dat bouwjaar nu zoveel te koop staan en waarom ze dikwijls te koop staan met ongeveer 50000KM op de teller? Alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 17 juli 2017 Delen Geplaatst: 17 juli 2017 Kan je enkele voorbeelden geven? Via 2dehands.be ? Vaak zie je de VW Touran van 3 jaar aangeboden worden, dit zijn zeer vaak wagens uit Duitsland die dienden als directiewagen. Als je een 2dehands overweegt kan je best op bv. www.mobile.de kijken voor een zeer groot aanbod 2dehands CNG-wagens, de keuze is groot en de prijzen zijn een stuk voordeliger als in België. Invoeren is vrij eenvoudig. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 17 juli 2017 Delen Geplaatst: 17 juli 2017 14 minuten geleden, KATTY zei: productiejaar 2014 Het kan misschien ook zijn dat het juist de bedoeling is dat de wagens een tijd voor de 4-jaarlijkse gastank keuring worden verkocht. Kosten gespaard voor de verkoper, onvoorziene kosten voor de koper binnen het jaar... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KATTY Geplaatst: 17 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 17 juli 2017 het was effectief op 2de hands.be. Zijn er nog andere kosten in vergelijking met een dieselwagen? Meer onderhoud van iets nodig dat met CNG te maken heeft? En klopt het dat je de BIV-taks niet hoeft te betalen? Maar wel als je je wagen na 2020 verkoopt ... Zijn er ook merken meer gespecialiseerd in CNG? Wij vinden Volvo, VW en Seat wel leuk. Maar net zoals in de de traditionele brandstoffen is er een groot prijsverschil... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 18 juli 2017 Delen Geplaatst: 18 juli 2017 12 uren geleden, KATTY zei: het was effectief op 2de hands.be. Zijn er nog andere kosten in vergelijking met een dieselwagen? Meer onderhoud van iets nodig dat met CNG te maken heeft? En klopt het dat je de BIV-taks niet hoeft te betalen? Maar wel als je je wagen na 2020 verkoopt ... Zijn er ook merken meer gespecialiseerd in CNG? Wij vinden Volvo, VW en Seat wel leuk. Maar net zoals in de de traditionele brandstoffen is er een groot prijsverschil... Het kostenplaatje kan je hier lezen: Geen taks betalen en geen inschrijvingskosten tot 1 januari 2021 klopt. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 18 juli 2017 Delen Geplaatst: 18 juli 2017 De onze gaat ook weg ( na een vab-keuring), we hebben gezinsuitbreiding en net grote kosten (deels in garantie) laten doen .. zo snel verkopen is wel een verlies van meer gelden dan als je wacht tot hij 6 jaar of ouder is .... maar toch succes met je aankoop als je er eentje vindt ... . Als ie 4 jaar is, komt er idd een extra keuring van 250 euro bij maar gezien je geen biv en wegentaks betaalt en nog lagere prijzen voor cng zelf hebt komt dit toch nog voordelig uit. (Een nieuwe auto met cng kost ook 2000 euro meer, fabriek af he.) Er zijn nog niet zo veel cng-wagens en de laatste versies hebben ook meer andere/meer opties t.o.v. hun voorgangers... . Alles evolueert, ook het cng-verhaal :). ..... . Het is maar wat je wil, een jonge occasie of een nieuwe wagen waar de laatste altijd duurder uitkomt. ( je rijdt buiten en je bent al 21% kwijt ..en ieder jaar schrijven ze 20 a 25% af van de dan geldende prijs. ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 18 juli 2017 Delen Geplaatst: 18 juli 2017 12 uren geleden, KATTY zei: Zijn er nog andere kosten in vergelijking met een dieselwagen? Onderhoud is gelijkaardig als bij een benzinewagen : - bougies (2, 3 of 4) om de 15.000 of 20.000 of 30.000 km (afhankelijk wat de constructeur voorschrijft) - motorolie : bij Fiat is die iets duurder dan de 'gewone' motorolie. Bij VW spreken ze van een bepaalde specificatie. Maar motorolie is bij een officiële garage altijd redelijk duur.... - geen gloeibougies die kapot kunnen gaan = enkel bij een diesel - geen DPF (roetfilter) die verstopt kan geraken = enkel bij een diesel - geen stinkende handen bij het tanken 12 uren geleden, KATTY zei: Meer onderhoud van iets nodig dat met CNG te maken heeft? Nee, volledig hetzelfde als een benzine qua onderhoud. Wel : iedere 4 jaar keuring van de gastanks bij een erkende firma (is meestal niet de garage / dealer) aan zo'n 50 € per gastank. Na 8 jaar moeten er (wettelijk verplicht) een paar leidingen vervangen worden. Na 20 jaar moeten (wettelijk verplicht) de gastanks vervangen worden. Technische Keuring vraagt ook nog wat extra euro's bij de keuring na 4 jaar en verder. 12 uren geleden, KATTY zei: En klopt het dat je de BIV-taks niet hoeft te betalen? Maar wel als je je wagen na 2020 verkoopt ... Zoals LEZ al schreef : tot einde 2020 betaal je geen BIV. De nieuwe eigenaar vanaf 2021 betaalt wel BIV. BIV is maar eenmalig (Belasting op In Verkeer-stelling) bij inschrijven van de wagen. De jaarlijkse wegentaks betaal je ook niet tot einde 2020. Vanaf 2021 weer wel, maar "algemeen gesteld" bedraagt die voor een CNG- / benzine-auto "meestal" minder dan voor een diesel. Diesel is einde verhaal als het van de politici afhangt : - Lage Emissie Zones (LEZ) zijn strenger voor diesels dan voor benzine-auto's. - LEZ worden in de toekomst strenger en strenger - LEZ komen in meer steden (nu : enkel Antwerpen, toekomst Gent, Brussel) - Buitenland : in sommige steden worden diesels (zelfs moderne) geweerd op bepaalde uren van de dag. 12 uren geleden, KATTY zei: Zijn er ook merken meer gespecialiseerd in CNG? Zie : https://www.aardgasrijder.be/aanbieders-cng-wagens/ Niet 100 % up-to-date maar toch bijna. (hint-hint aan @Aardgasrijder ) - Lancia is alleen nog maar 2ehands verkrijgbaar in België (wel nieuw indien import uit Italië) - Opel Astra is nu ook verkrijgbaar op CNG Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen