Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Lage Emissie Zone

Review: CNG tankstation Total Kallo

Recommended Posts

15 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Neen, maar dit had ik echter wel enkele maanden geleden verwacht wegens een toegenomen prijs van LNG, de prijsverhoging is er toen niet gekomen, maar was wel terecht geweest destijds.

Ik veronderstel wel dat Kallo zijn prijs zal verhogen, de prijs van LNG is de laatste maanden hoger dan voorheen.

vorige week nog 0.97 eurokes /kg 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hier een foto van een pitpoint Esso station geplaatst ( Beveren ) waar je gewoon H-gas kan tanken:

CNG_Beveren_Waas.jpg

De compressor is niet zo zwaar dan deze in Kallo.

Mijn boordcomputer heeft trouwens problemen, daar kom ik later op terug.

Wanneer mijn aardgastank volledig was leeggereden en ik meer dan 25 kilometer op benzine had gereden; reed de wagen een hele tijd terug op aardgas na de wagen te herstarten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na CNG te tanken had ik beduidend minder kilo's dan de 37 kg die er normaal ingaat.

De installatie stopte na 35,90 kg aardgas in mijn tanks te hebben gekregen:

11082018.jpg

Ik heb het altijd gezegd: de boordcomputer klopt langs geen kanten, dat zie je hier:

CNG_tankbeurt_van_0_naar_36kg.jpg

Na 10 km te hebben gereden is het verbruik wel gezakt van 1030 naar 1020 km.

Of zou Total Kallo een betere kwaliteit H-PLUS gas leveren ???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga mijn handtekening korter maken.

Opdat de informatie niet verloren zou gaan plaats ik deze hier nog voor de ( toekomstige ) bezoekers:

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

1- Gevulde CNG tanks af fabriek: rijbereik: 584 km op H-gas nadat BC 0 km aangaf (verbruik: 5,7 kg/100 km).

2- Tankbeurt pomp 1 ; Total Kallo, 33,29 kg op H+gas, op 710 km kreeg ik een audiovisuele melding; overschakeling naar benzine  (verbruik: 4,7 kg/ 100 km).

3- Tankbeurt pomp 2 ; Total Kallo 35,72 kg op H+gas (verbruik:  5,3 kg/ 100 km), de winter is gedeeltelijk getrotseerd bij deze tankbeurt = meerverbruik (Rijbereik was 667 km en 10 kg op aardgas resterend).

4- Tankbeurt pomp 2 ; Total Kallo 37,56 kg op H+gas (winter - lente periode 26/12/2017 tot 02/04/2018) verbruik: 4,9 kg/100 km. rijbereik was 769 km )

5- Tankbeurt pomp 2 ; Total Kallo 38,10 kg op H+gas ( lente - zomer periode 02/04/2018 tot 11/08/2018 ) verbruik: 4,7kg/100 km. rijbereik was 813 km )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, pluxy zei:

Heb wel het gevoel dat er in Kallo beter gas is ofwel veel meer druk is. 

De vorige keer heb ik meer dan 38 kg aardgas in de tanks gekregen, rijbereik op de BC was toen 860 km ( CNG alleen )

Deze keer kreeg ik er bijna ( amper ) 36 kg in en de BC geeft een rijbereik van 1030 km ( CNG alleen ).

Boordcomputer flipt of er is iets veranderd 🙂🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lage Emissie Zone : staar je toch niet blind op de boordcomputer.

Zover ik zelf ervaring heb gehad met zo'n boordcomputer (Skoda Roomster benzine) en wat ik hier al gelezen heb op het forum, is het geen "exacte wetenschap".  Maar een goede indicatie van je rijbereik dat (regelmatig) wordt bijgesteld afhankelijk van de rijstijl op dàt moment en het soort gas dat je tankt.

Opmerking : elke tankbeurt kan de "kwaliteit" van het gas anders zijn.  Zie maar naar de maandelijkse weergave van de "energie inhoud" van het gas bij Dats.  Het L-gas varieert van week tot week.

Wat betreft het plots terug op gas rijden : dat heb ik ook al gehad. 

'In de loop van de namiddag op benzine overgeschakeld en 's morgens terug enkele kilometers (niet veel) op gas.

Het lijkt alsof het beetje resterend gas 'kouder' is geworden en terug beschikbaar is.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idem hier.

Ik moest tank leeg rijden voor de garage en hierbij heeft hij elke keer op cng gestart en kort gereden.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11/8/2018 om 09:02, Lage Emissie Zone zei:

Na CNG te tanken had ik beduidend minder kilo's dan de 37 kg die er normaal ingaat.

De installatie stopte na 35,90 kg aardgas in mijn tanks te hebben gekregen:

11082018.jpg

Ik heb het altijd gezegd: de boordcomputer klopt langs geen kanten, dat zie je hier:

CNG_tankbeurt_van_0_naar_36kg.jpg

Na 10 km te hebben gereden is het verbruik wel gezakt van 1030 naar 1020 km.

Of zou Total Kallo een betere kwaliteit H-PLUS gas leveren ???

Total levert geen betere kwaliteit, het is de boordcomputer die slecht geprogrammeerd is.

Om een voorbeeld te geven, hij gaf mij een rijbereik van 110 km aan op aardgas. Na effectief 53 km te hebben gereden gaf hij een resterend rijbereik op 20 km.

Uiteindelijk ben ik maar gaan tanken. Ik heb 813,6 km afgelegd op CNG met 10 kg resterend (volgens de onbetrouwbare boordcomputer) dus mijn maximumbereik is 820 km.

Helaas heb ik het record van de 900 km niet kunnen bereiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Total levert geen betere kwaliteit, het is de boordcomputer die slecht geprogrammeerd is.

Om een voorbeeld te geven, hij gaf mij een rijbereik van 110 km aan op aardgas. Na effectief 53 km te hebben gereden gaf hij een resterend rijbereik op 20 km.

Uiteindelijk ben ik maar gaan tanken. Ik heb 813,6 km afgelegd op CNG met 10 kg resterend (volgens de onbetrouwbare boordcomputer) dus mijn maximumbereik is 820 km.

misschien even aankaarten bij het volgende onderhoud. Als ze dan een update kunnen uitvoeren, zou het kunnen dat het weg is

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

LEZ, jij hebt een hersenkronkel waar ik kop noch staart aan kan krijgen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag nog eens tot hier gekomen om de tanks te vullen.

1. Rustig, sta hier tot nu toe altijd alleen.

2. Wel kouder dan in de Antwerpse Kempen.

3. Prijs is beter dan bij ons en 

4. H+ gas

5. En voor mij : je hebt hier de hendel met draaiknop, dewelke een soft koppeling/ontkoppeling toelaat.

6. Compressor pompt er genoeg in , vandaag 27kg.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, pluxy zei:

Vandaag nog eens tot hier gekomen om de tanks te vullen.

1. Rustig, sta hier tot nu toe altijd alleen.

Volgens gegevens van de installateur ter plekke, gaat het verkochte volume per maand goed omhoog 😉

Ik sta doorgaans ook alleen aan de pomp bij Dats Bree, het is op piekmomenten van de dag dat ik al eens een collega CNG'er tegenkom...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb onlangs aan Total Kallo gevraagd wat hun CNG/LNG calorische waarde is.

Gingen het er intern over hebben (of ze het mochten vrijgeven zeker) en mij hopelijk meedelen.

Vanwaar komt dit gas eigenlijk?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gingen het er intern over hebben (of ze het mochten vrijgeven zeker) en mij hopelijk meedelen.

Vanwaar komt dit gas eigenlijk?

Van de VS dacht ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat van Total Hoboken staat ergens hier op 't forum, 12 en een chick als ik me goed herinner.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen