Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Lage Emissie Zone

Review: CNG tankstation Total Kallo

Recommended Posts

24 minuten geleden, muscles zei:

@Lage Emissie Zone Is die witte "kast" met het TOTAL-logo dan niet de betaalterminal? Waar bevindt de betaalterminal zich dan?

Neen, het is niet de witte kast :D Ergens achteraan is een onopvallende (zelfs kleine) zwarte betaalterminal.

Een betalingsbewijs lotje heb ik ook niet kunnen afdrukken. Als ik er nog eens kom en niemand is mij voor dan moet ik maar eens een filmpje maken. Ik moet wel er bij vermelden dat het dicht in de buurt van die witte kast zit. Ik had nog nooit CNG getankt trouwens :$

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Neen, het is niet de witte kast :D Ergens achteraan is een onopvallende (zelfs kleine) zwarte betaalterminal.

Een betalingsbewijs lotje heb ik ook niet kunnen afdrukken. Als ik er nog eens kom en niemand is mij voor dan moet ik maar eens een filmpje maken. Ik moet wel er bij vermelden dat het dicht in de buurt van die witte kast zit. Ik had nog nooit CNG getankt trouwens :$

Ha, dat was jouw eerste keer.

Overigens noemen we dat wel een pistool, een tankpistool. Dat is bijna hetzelfde als een normaal tankpistool voor diesel en benzine, en dat je bij alle Dats24-CNG-tankstations terugvindt. Misschien bedoel je met pistool de TK16 dat men vooral in Duitsland tegenkomt bij onder meer de ARAL-stations. Je kan het zien op 1:37.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De boordcomputer heeft rare kuren, sinds vandaag is het wijzertje van de benzine 1 streepje gezakt, ik heb de vorige maal dan toch op benzine gereden, onderweg naar het tankstation. Spijtig is dat het rijbereik van de BC maar om de 10km wordt geschat en niet om de 5km.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vandaag ook in Kallo gestopt, helaas ga ik niet veel merken van het H+gas, ik heb namelijk met de caravan gereden, ik zag wel dat het verbruik een stuk lager was dan de 100km voorheen toen ik op H-gas reed.

Mijn gemiddelde verbruik is gezakt van 6.7 kg naar 6.1 kg toen ik thuis aankwam (caravan 1300 kg achter de wagen en veel moeten wringen om de caravan te verslepen, ze zat muurvast). Er kwam zelfs damp vanonder de wagen ter hoogte van de achterste wielen :D

Prijs was vandaag 30/07/17   0.95 € / kg en lag kort naast de autosnelweg, ik passeerde er toen ik vanuit Zeeland kwam.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uren geleden, Aardgasrijder zei:

caravan 1300 kg achter de wagen en veel moeten wringen om de caravan te verslepen, ze zat muurvast). Er kwam zelfs damp vanonder de wagen ter hoogte van de achterste wielen :D

Wil je daarmee zeggen dat de wielen / remmen geblokkeerd waren van de caravan ? :S

Misschien eens een bezoek brengen aan een caravanbedrijf of aanhangerbedrijf die iets van oploopremmen kennen ?  :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Koen C het had goed geregend en ik slipte door met mijn wielen, makkelijk 10 cm diep :D

4 stoere duitsers zijn me te hulp geschoten en er is veel duw en trekwerk aan te pas gekomen.
De caravan stond er al  4 maanden, onderhoud is sowieso gepland B|

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

en er is veel duw en trekwerk aan te pas gekomen

Hopelijk zijn er nu geen beschadigingen / lekkages ter hoogte van de handvaten van de caravan.

Die dienen enkel om te duwen.  Niet trekken !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update: ik heb vandaag mijn aardgastanks leeg gereden en mijn bevinding staat in mijn aangepaste handtekening.

Ik heb ook ondervonden dat als de BC een lange tijd 20km als rijbereik voor benzine aangaf, deze een enkele keer 15km als rijbereik aangaf dus de BC kan om de 5km rekenen en niet slechts om de 10km zoals ik aanvankelijk dacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/10/2017 om 18:01, Lage Emissie Zone zei:

Update: ik heb vandaag mijn aardgastanks leeg gereden en mijn bevinding staat in mijn aangepaste handtekening.

Ik heb ook ondervonden dat als de BC een lange tijd 20 km als rijbereik voor benzine aangaf, deze een enkele keer 15 km als rijbereik aangaf dus de BC kan om de 5 km rekenen en niet slechts om de 10km zoals ik aanvankelijk dacht.

Gisteren ook gemerkt dat de BC eens het rijbereik van benzine onder de 30 km zakt hij per 5 km aangeeft. Dit is echter niet het geval bij de CNG, die blijft per 10 km tellen. Wanneer de gastank 0 km aangeeft en overschakelt naar benzine gebeurt het toch dat hij nogmaals naar aardgas overschakelt voor enkele kilometers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, Koen63 zei:

Gisteren ook gemerkt dat de BC eens het rijbereik van benzine onder de 30 km zakt hij per 5 km aangeeft. Dit is echter niet het geval bij de CNG, die blijft per 10 km tellen. Wanneer de gastank 0 km aangeeft en overschakelt naar benzine gebeurt het toch dat hij nogmaals naar aardgas overschakelt voor enkele kilometers.

Ja, dat is normaal. Dat had ik deze morgen ook. Ik was ter hoogte van Borgloon op weg naar Tongeren en op kilometerstand 376 schakelde ie over op benzine. Op het T-Forum in Tongeren ben ik gestopt (motor stilgelegd), gaan winkelen, en toen ik de auto weer startte, toen reed ie opnieuw op aardgas voor een paar kilometers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op 13 september jongstleden meer CNG in de tanks gekregen, rechtstreeks getankt: 35,72 kg van de 37 kg.

Deze keer heb ik pomp 2 gebruikt, de eerste keer was het pomp 1.

Ook was het vrij druk, een passagiersvoertuig en een vrachtwagen waren ook aan het tanken, we waren dus al met zijn 3.

Ik heb de indruk dat steeds meer mensen CNG ontdekken.

23r7jup.jpg

kf4i80.jpg

2mhixkw.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondertussen heeft Dats al de volgende verhoging achter de rug. Total loopt wat dat betreft nog achter dus...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 26-12-2017 om 11:50, Lange_666 zei:

Ondertussen heeft Dats al de volgende verhoging achter de rug. Total loopt wat dat betreft nog achter dus...

Total heeft een concurrentievoordeel met hun prijzen, als ze deze prijzen aanhouden dan keren hun klanten terug en dat is slim gezien van Total.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan enkel op CNG want de rest van hun aanbod is pokkeduur, zo goed als altijd op maximumprijs.

En CNG is maar een héél kleine markt en eerlijk gezegd zie ik die voorlopig niet veel groter worden, te weinig promotie, te weinig keuze bij de merken.

Trouwens, van die 2 stations op H+ CNG zullen ze niet rijk worden.

En hun shops zijn ook al niet aan mij besteed...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen