greg Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 beste, mijn Dolblo word verwacht eind maart , graag had ik mensen gehoord die ervaring hebben met het echte verbruik deze wagen? groetjes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 @greg van welke regio ben je? Dit is altijd handig als we verbruiken gaan neerzetten op H-gas of L-gas Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
greg Geplaatst: 24 februari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2016 2 minuten geleden, Aardgasrijder zei: @greg van welke regio ben je? Dit is altijd handig als we verbruiken gaan neerzetten op H-gas of L-gas regio ieper , dus op Hgas maar zou graag het verbruik horen van mensen die er mee rijden , dat is nog altijd beter dan cijfer op het internet Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoskeBoe Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 Greg, ik rij zelf niet met de Doblo, maar ken wel iemand vanuit mijn omgeving die ermee rijdt, als ik me niet vergis sinds afgelopen zomer. Hij heeft de 1.4 L met 120 Pk en gaf me te kennen een verbruik te hebben net onder de 6 kg, zijn vorige Doblo diesel verbruikte 7-7.5 liter kan ik me herinneren. Ik zal hem vragen lid te worden zodat jullie cijfermateriaal kunnen uitwisselen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 kijk anders ook even op Spritmonitor.de. Daar staan ook best veel CNG voertuigen op met hun verbruik. Je kan ook een selectie op H en L-gas maken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoskeBoe Geplaatst: 24 februari 2016 Delen Geplaatst: 24 februari 2016 Spritmonitor geeft inderdaad een beeld, maar je kent niet alle omstandigheden, zelf gebruik ik het ook. Voor de Doblo op CNG: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/133-Doblo.html?fueltype=4&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2 De topicstarter wenst echter graag reacties van mensen die ermee rijden, het verbruik is ook afhankelijk van rijstijl, lading,... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
greg Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2016 hey, sedert verleden week dinsdag rijden we met de doblo en zijn er heel blij mee. wat me wel verontrust is dat het verbruik veel hoger ligt dan verwacht . (momenteel op 7.2kg/100km is H-gas). fiat schrijft wel voor dat de 1ste 3000km het verbruik hoger kan liggen ? heeft iemand hier ervaring mee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bob Geplaatst: 16 april 2016 Delen Geplaatst: 16 april 2016 Op 23-2-2016 om 14:41, JoskeBoe zei: Spritmonitor geeft inderdaad een beeld, maar je kent niet alle omstandigheden, zelf gebruik ik het ook. Voor de Doblo op CNG: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/16-Fiat/133-Doblo.html?fueltype=4&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2 De topicstarter wenst echter graag reacties van mensen die ermee rijden, het verbruik is ook afhankelijk van rijstijl, lading,... Ik wou me registreren maar toen ik de blauwe tekst op blauwe achtergrond zag heb ik afgehaakt , Een van de betere leesbare forums is deze hier. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Val Geplaatst: 17 mei 2016 Delen Geplaatst: 17 mei 2016 Heb mijn doblo nu bijna een maand . De teller staat vandaag net op 900 km , ik heb daar 4x voor moeten tanken wat toch wel veel is vind ik . Het verbruik valt eigenlijk wel mee 57 kg H-gas wat ongeveer neerkomt op 6 a 6,5 l per 100 km .Het enige nadeel de kleine tank ( 16kg) , ik heb wel geluk dat ik een Dats pomp heb op 1 km . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Combo Geplaatst: 20 mei 2016 Delen Geplaatst: 20 mei 2016 Hoi val ik rij met een opel combo, je vraagt je af wat ik hier te zoeken heb, maar dit is eigelijk voor 95%een doplo,zelfde motor en techniek ik kan de verbruik allen maar beamen,hij zit bij 6,3kg,maar er is mischien wel hoop dat de verbruik naar beneden kan.ik heb in een tread over tunning bij vw een link naar een garage gezien ergens in wilebroek(ik greeg die link hier niet op-----computers--- ) en die zijn bezig met de ontwikeling voor nieuwe software spezifiek voor deze motor, wel gemerkt het is geen tunning,we zullen zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht johan cng Geplaatst: 19 augustus 2016 Populair bericht Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 Heb mijn Doblo nu 2,5 jaar, hij rijdt feilloos, 75.000 km op de teller, bijna uitsluitend op cng gereden. Het verbruik is wisselend, En hangt naar verluidt af van de samenstelling van het gas. Recent reed ik in Duitsland en Denemarken 350km non-stop met 1 volle tank, in eigen land haal ik non-stop 280km... Bij gebruik hoofdzakelijk in stadsverkeer haal ik nog amper 200 - 220 km. Nieuwe modellen met grotere tanks zijn een absolute must vind ik. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 19 augustus 2016 Delen Geplaatst: 19 augustus 2016 Op 17-5-2016 om 23:38, Val zei: Heb mijn doblo... Het enige nadeel de kleine tank ( 16kg) , ik heb wel geluk dat ik een Dats pomp heb op 1 km . Heb zelf ook een doblo met 16 kg tanks en ik krijg er in optimale omstandigheden en enkel bij dats vossenschijn tot 18 kg in. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kristiaan Geplaatst: 20 augustus 2016 Delen Geplaatst: 20 augustus 2016 Op 20-5-2016 om 21:50, Combo zei: Hoi val ... een opel combo,...., maar dit is eigelijk voor 95%een doplo,zelfde motor en techniek ............. Klopt! Zijn we ook naar gaan kijken alvorens de tweede Doblo te kopen, maar Fiat deed een extra inspaning op de overname van onze oude Doblo, het verschil met de combo kwam op meer dan 2000 euro uit. Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kris Geplaatst: 31 januari 2017 Delen Geplaatst: 31 januari 2017 Op 24-2-2016 om 13:10, greg zei: beste, mijn Dolblo word verwacht eind maart , graag had ik mensen gehoord die ervaring hebben met het echte verbruik deze wagen? groetjes Beste, ben je tevreden van de Fiat Doblo? ik denk er aan eventueel een CNG maxi te kopen. Wat is zijn verbruik? en actieradius? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
greg Geplaatst: 2 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2017 hey, Rij ondertussen bijna een jaar met doblo en heb ong 330000km kan je dus al enkele info geven. over het verbruik is het zo dat ik nu ong. op 6.5kg/100km zit wat de actieradius op zo'n 240 km komt . dit hangt echter sterk af van waar je tankt (druk aan station) , tank ik bij dats24 dan kan ik max 16kg tanken , tank ik bij GOW ieper dan kan ik er gerust 18.5kg tanken , wat een verschil is van zo'n 40km per tankbeurt. ik was bij de ongelukkige waarvan na 8000km er al een probleem was met de kleppen van CNG tanks , waardoor ik wagen enkele dagen kwijt was en gelukkig nog in garantie want schijnt anders een duur grapje te zijn. ondertussen dus 25000km verder en geen problemen meer gehad. laat ons hopen dat het zo blijft want er zijn inderdaad meldingen van mensen die dit al meerdere keren hebben meegemaakt. ben globaal gezien wel tevreden over deze wagen. wat ik nog wil meegeven is dat CNG enkel interessant is als je kan tanken in de buurt . als je er 10km voor moet omrijden is het in mijn ogen financieel niet interessanter. mvg. greg. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 2 februari 2017 Delen Geplaatst: 2 februari 2017 Ik was verbaasd over de afgelegde Kms op 1 jaar. De som van 8000 en 25000 bracht wel opheldering. Fijn dat je tevreden bent over je wagen . 2 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
greg Geplaatst: 2 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2017 oeps inderdaad had wel wat veel geweest :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 2 februari 2017 Delen Geplaatst: 2 februari 2017 21 uren geleden, greg zei: wat ik nog wil meegeven is dat CNG enkel interessant is als je kan tanken in de buurt . als je er 10km voor moet omrijden is het in mijn ogen financieel niet interessanter. Daar ben ik het dus niet mee eens. Alles hangt af van de cng-prijs die je moet betalen. Als ik 32 km moet rijden om tamelijk goedkoop te tanken, dan rij ik graag het dats24-station in hasselt voorbij dat ten eerste stukken duurder is, en ten tweede ligt het toch ook zo'n 27 km van mij thuis vandaan. Het heeft ook te maken met wat je zoal doet op een dag. Ik bedoel daarmee: ik ga naar de fitness die op 16 km van bij mij thuis ligt, en nadien rij ik door naar de cng-pomp. Dus leg ik slechts 16 km af. Als ik terugkeer is het uiteraard 30 km (2 km op benzine) tot thuis. Maar de prijs maakt alles goed. Het heeft ook te maken met het feit of je je wagen gebruikt voor het werk, en op weg naar of van het werk een CNG-tankstation passeert, of een CNG-tankstation is eventueel enkele kilometers verderop van je werk. Maar als het prijsverschil te miniem is dan is omrijden uiteraard financieel niet interessant. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
greg Geplaatst: 3 februari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2017 tja de streek rond Ieper kost de CNG ongeveer overal 1€ , wat ik bedoel als je wilt overschakelen van diesel naar CNG en je doet dit enkel vanuit financieel voordeel en je moet meer dan 10km omrijden het zeker niet goedkoper is. ik rij met beide en toch al enkele malen uitgerekend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 3 februari 2017 Delen Geplaatst: 3 februari 2017 't Hangt er ook van af van welke diesel je overschakelt hé. Van een kleine diesel naar een doorsnee CNG (5L => 5kg) zal idd. niet veel verschil maken als je per tankbeurt (2x zo veel bij gas) telkens 20-30km moet rijden. Maar mijn bankrekening weet intussen wel wat je uitspaart als je van een 10L-diesel naar een nèt geen 5kg CNG overstapt (en niks moet omrijden) En dan hebben we het nog niet over de besparing van BIV & wegentaks t.e.m. 2020 + helft goedkoper onderhoud ... 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen