Jeroen Geplaatst: 26 juni 2017 Delen Geplaatst: 26 juni 2017 Dag Allen, Sinds vorige week donderdag ben ik trotse eigenaar van een Octavia Combi Facelift manueel. Uiteraard de 1.4 Tsi G-Tech :-). Stiekem had ik al heel wat gelezen op dit forum, maar nu ik de wagen effectief heb leek het me het perfecte moment om ook aan te melden. Je kan me zien passeren regio Kortrijk. Groeten, Jeroen 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 26 juni 2017 Delen Geplaatst: 26 juni 2017 Welkom Dat is de regio van @David als ik me niet vergis. Heb je speciale opties op je wagen? Hoe ben je bij de keuze CNG gekomen? (altijd leuk om te lezen) Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Jeroen Geplaatst: 26 juni 2017 Auteur Populair bericht Delen Geplaatst: 26 juni 2017 Thanks! Dit forum en de vele blogposts hebben me alleszins al veel geholpen. Wel recent hebben ze een cafetariaplan bij ons op het werk ingevoerd. Ziezo wou ik een ecologisch alternatief. Dit simpelweg omdat ik niet echt meer geloof in het systeem firmawagen. Vroeg of laat zullen ze in één van onze regeringen wel beslissen om daar serieus in te snoeien. Alle dieselmodellen vallen gezien hun hoge fijn stofuitstoot dus al af. Van de meer ecologischere keuzes is de keus dan vrij snel op CNG gevallen. Waarom? - Vol elektrisch = Zeer laag bereik, dus niet mogelijk om verdere reizen mee te maken. Plus hier zie ik echt al de noodzaak om ook te investeren in zonnepanelen. - (plug-in) Hybrid = Nog een lager bereik (ecologisch gezien) + veel kofferruimteverlies voor weinig winst. - CNG = Geen supergroot bereik, maar toch evenredig aan een vol elektrisch. Maar groot voordeel tegenover elektrisch is dat het tanken snel gaat en er in vergelijking met elektrische laadpunten veel CNG tankstations zijn. Zoals al gezegd was de keuze CNG dus vrij snel gemaakt. Binnen de keuzes die ik toen nog had (Golf, Octavia, Citigo) ben ik voor de Octavia Combi Ambition Quartz Grey gegaan (ik ben 1 m 95 citigo was dus zeker no go :-) ). Deze was gewoon prijs-kwaliteitverhouding de beste :-). Opties die ik heb genomen zijn: - GPS Pack - Look Pack - Comfort Pack - Adaptive CC (initieel ging ik deze niet nemen, maar na een testrit was ik volledig verkocht) - Afneembare trekhaak De Adaptive CC is wel wennen. Soms remt hij af op momenten waar je het totaal niet verwacht. Bijvoorbeeld als een voorligger afslaat op de autostrade zou de CC mee durven afremmen terwijl dit totaal niet nodig is. En ja de lelijke sticker hangt er bij mij op, al is die wat verknipt tot de essentie :-). 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hvc$cng Geplaatst: 26 juni 2017 Delen Geplaatst: 26 juni 2017 ben blij er iemand bij te hebben regio Kortrijk, ikzelf in Bissegem en reeds meer dan een jaar heel tevreden met "Octavie" CNG! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastanker Geplaatst: 27 juni 2017 Delen Geplaatst: 27 juni 2017 Hier ook Kortrijk. Octavia combi sinds januari 2016. Nog geen moment spijt van gehad! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
David Geplaatst: 6 juli 2017 Delen Geplaatst: 6 juli 2017 @Jeroen, gefeliciteerd met je aankoop alvast. Blij te vernemen dat de community groeit. Nu, Kortrijk is wel groot, reikt zelfs tot in Kooigem. Er zijn zeker nog talloze andere cng-rijders dan hier op het forum. Een beetje je ogen open houden en je herkent na een tijdje de cng-wagens uit de buurt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen