Ga naar inhoud

Recommended Posts

Ik kreeg afgelopen vrijdag een brochure van Audi in de brievenbus, vermoedelijk omdat ik ergens in hun bestand sta toen ik enkele jaren geleden interesse had in een Audi A5...

Vol enthousiasme keek ik in de brochure, hij was immers flashy, een groot stuur op de voorkant met hun nieuwe virtuele cockpit.
Mijn enthousiasme verdween echter zeer zeer snel... NERGENS, maar dan ook NERGENS staat er een letter over CNG.

Wel over DIESEL, maar wederom geen CNG.

Ik weet niet hoe dit mogelijk is. Plaats desnoods 1 schamel stukje over CNG in die brochure en een prijsberekening erbij, maar neen, wederom enkel DIESEL.

Voor mij is dit het signaal dat D'Ieteren NIET wil geloven in een toekomst voor CNG, geen reclame zal ook niet meer verkopen opleveren voor CNG.

Je moet er dus echt achter vragen, zoals ik destijds heb gedaan bij de aankoop van mijn nieuwe wagen. In Duitsland worden er WEL advertenties geplaatst en zie je wel reclame voor aardgas. Wederom een gemiste kans.

Zie hier de screenshots van de brochure:

20170609_200202 (Kopie).jpg

20170609_200210 (Kopie).jpg

20170609_200217 (Kopie).jpg

20170609_200223 (Kopie).jpg

20170609_200228 (Kopie).jpg

• Triest 4

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Brembos zei:

D'Ieteren heeft inderdaad totaal geen interesse in CNG. Speciale reeksen (oa. Golf Launch Edition) worden enkel voor benzine/diesel aangeboden, bij hun advertenties voor de nieuwe Golf worden enkel het verbruik van benzine/diesel vermeld. Onbegrijpelijk dat ze het enige model waar ze het verschil kunnen maken met de concurrentie zo stiefmoederlijk behandelen. Waarschijnlijk is er te weinig aan verdiend. Ik herinner me nog dat ik een jaar of 3 geleden een kijkje ging nemen naar de nieuwe TGI in hun contactcenter in Kortenberg. Zij konden deze niet echt aanbevelen vertelden ze me omdat je al na 250 km moest gaan tanken. Ondertussen al meermaals de 400 km gehaald met H+ gas.

ik ben helemaal akkoord,   daarom heb ik ook gekozen voor een EU Golf.

Van het weekend nog een keer de 400km overschreden met een volle tank H+ gas van Total in hoboken.

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad spijtig dat ze er niet vol voor gaan.

Ik zat te hopen dat er misschien toch een transporter op CNG zou komen maar dat zit er niet in denk ik.:(

Ben al eens op zoek gegaan en in NL vind je ze nochtans op de 2de handsmarkt. De hamvraag is natuurlijk of je deze dan ook in B ingeschreven krijgt.

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar bericht
Delen op andere sites

je kan ook altijd eens mailen naar D'Ieteren zelf met de vraag waarom dat dit is?

Je kan ze natuurlijk ook doorverwijzen naar deze site/forum om er wat meer over te weten te komen :)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

't ja misschien wel....

Ik ben er zelf nog nie helemaal uit wat de volgende gaat worden ne lichte vracht (is zeker)

maar ofwel nen transporter ofwel ne caddy met aanhangwagen...

Ik moet nog wat pro's en contra's op een rij zetten. Maar zolang ik rijinstructeur ben voor zoonlief gaat er nog niks anders aangeschaft worden.;)

in het geval met aanhangwagen zou het ook nog wel een Vitara kunnen worden

aangepast door Bij

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stelde hen 2 jaren geleden de vraag waarom ze weinig publiciteit maakten voor hun CNG wagens en kreeg volgend antwoord :

Wij volgen volledig uw redenering wat CNG betreft; het probleem is echter dat er tot nu toe helaas slechts een beperkt aantal tankstations is die aardgas aanbieden waardoor er helaas geen optimale dekking kan gegarandeerd worden in het hele land. Anders zouden wij uiteraard meer promotie maken voor de modellen uit ons gamma op aardgas.

• Verward 1
  • Triest 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

D' Ieteren kijkt dus weeral bij voorkeur naar Wallonië? Dáár zijn er inderdaad te weinig CNG stations, in Vlaanderen begint het redelijk de goede kant op te gaan hiermee.

Nochtans halen ze véél meer omzet in vlaanderen, daar ben ik wel zeker van.

Tja, Brusselse burgerij en Vlaams geld, het bekende Belgische verhaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is bij elk merk zo dat het enkel inzet op de wagens waar ze het meeste aan verdienen. Voor zover ik weet is het Fiat dat net iets meer reclame maakte voor cng, maar bij hun 50e verjaardagseditie op de 500 is er eveneens geen reclame voor cng meer bij.

Er zijn nog altijd merken zonder cng he.. (psa groep) Het heeft vooral te maken met de prijs en de opbrengst. Vroeger verdiende een constructeur veel geld op een nieuwe auto, nu is dat nog maar een peulschil en moeten ze het hebben van hun service naderhand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, Ivivke zei:

Vroeger verdiende een constructeur veel geld op een nieuwe auto, nu is dat nog maar een peulschil en moeten ze het hebben van hun service naderhand.

Welke Service ?

Stelen van de armen en doorgeven aan de rijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12-6-2017 om 21:53, muscles zei:

Ja maar pas op hee, iedere keer als er een woordvoerder van D"Ieteren een interview geeft op TV, dan hoor ik steeds een beetje Frans doorkomen. Allee, ik bedoel: ge hoort dat hij geen Vlaming is.

Nochtans denk ik toch dat er ook Vlamingen werken bij D'Ieteren.

Tof hoor... die Vlamingen die er werken zullen niet met CNG rijden maar met een dikke leasewagens op benzine of diesel. Het zal ze worst wezen al die inspanningen van Tommelein :P

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden, GiGi zei:

Tof hoor... die Vlamingen die er werken zullen niet met CNG rijden maar met een dikke leasewagens op benzine of diesel. Het zal ze worst wezen al die inspanningen van Tommelein :P

Dan geven die van Dats24 toch een beter voorbeeld maar dat is dan natuurlijk ook in hun eigen voordeel. Ze verkopen immers CNG.

Hetzelfde is eigenlijk waar voor D"Ieteren. Hoe meer reclame ze maken voor hun aardgaswagens hoe beter die zullen verkopen. En ik kan moeilijk geloven dat zij minder zouden verdienen aan een CNG-wagen dan aan een dieselauto. De aankoopprijs is iimmers ongeveer hetzelfde.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat d'Ieteren niet veel reclame doet omdat zijn netwerk niet klaar is en niet genoeg opgeleid voor het onderhoud van CNG-wagens. Ze willen niet zo snel groeien op dit domein, zo simpel als dat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, de infrastructuur van die nieuwste ultramoderne garages volgens D'Ieteren standaard is zelfs niet conform om aan aardgaswagens te mogen werken.

(Trouwens hetzelfde geldt voor elektrische wagens).

Wat wil je dan? 

In plaats van hun verantwoordelijkheid op te nemen en deze infrastructuur op hun kosten aan te passen laat D'Ieteren ook zijn eigen dealers in de steek hiermee.

Ze maken gewoon een kurkdroge kosten/baten analyse.

Tot nu toe is er bij mijn weten maar één VAG garage die een goedkeuringsnummer heeft voor CNG.

Die bevindt zich in West-Vlaanderen en heeft een klassiek garagegebouw.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is wel zo dat de dealers deze infrastructuur allemaal zelf dienen te betalen. ( en sommige merken hebben alles echt alleen van zichzelf zoals computers ed ... )

Ze moeten ook een minimum aantal voertuigen blijven verkopen ed om een merk te mogen verkopen.( geweten van een 'merkgarage' )

Dus blijft het normaal dat ze zelf voor de grote kopersgroep gaan ipv zich te profileren op 1 'klein' deelgebied. Het zou de fabrikant 'sieren' mochten ze dit mee willen omdraaien, maar ze weten zelf nog niet helemaal waar naartoe want de klanten zijn soms 'moeilijk' he ;) . Niet iedereen denkt zoals de meesten op dit forum 'buiten de box'.

DATS24 ( en vermoedelijk de andere aanbieders ook ) maakt nog steeds een verlies op hun cng stations hoor ... het is maar dat iedereen dat even begrijpt.

Ze willen mee trekker zijn van verandering, maar dat kost tijd en geld ...   .

gr,

Ive

Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden, Ivivke zei:

DATS24 ( en vermoedelijk de andere aanbieders ook ) maakt nog steeds een verlies op hun cng stations hoor ... het is maar dat iedereen dat even begrijpt.

Ze willen mee trekker zijn van verandering, maar dat kost tijd en geld ...   .

gr,

Ive

Waarom denk je dat ze op verlies draaien, een bedrijf kan het zich niet permitteren om verlieslatend te zijn want dan gaan ze failliet, tenzij er diverse bedrijven zijn onder 1 mantel waarbij het verlies gecompenseerd wordt.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...