Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Waterstoftankstations en waterstofvoertuigen

Aanbevolen berichten

Op 5/2/2020 om 17:53, EricG zei:

We zullen zien, maar ik denk dat als je met groen opgewekte waterstof wilt rijden, je niet ver zal komen. Ik lees ook veel"alsen".

Laat dat nu net het probleem zijn, er ontbreekt veel aan politieke wil, zeker met partijen aan de macht die totaal niet geinteresseerd zijn in groene energie.

Was het niet de bedoeling om die kerncentrales te sluiten? Of hangt de pvda zijn wagentje nu al aan de rechtse partijen, die de kerncentrales liefst nog wat langer willen openhouden,

Dat zou dan een van de eerste keren zijn dat er een PVDA standpunt is waar ik me in kan vinden B|

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 7 maanden later...

Siemens Mobility en Deutsche Bahn zijn begonnen met de ontwikkeling van treinen op waterstof en een tankstation dat in 2024 zal worden uitgeprobeerd, met het oog op de vervanging van dieselmotoren op het Duitse lokale spoorwegnet. De Duitse spoorwegmaatschappij heeft 40% van haar 33.000 kilometer lange netwerk, waarop zij 1.300 diesellocomotieven met fossiele brandstoffen rijdt, niet geëlektrificeerd. Het prototype, te bouwen door Siemens, is gebaseerd op de elektrische treinwagon Mireo Plus, die zal worden uitgerust met brandstofcellen om waterstof en zuurstof om te zetten in elektriciteit aan boord.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 26/11/2020 om 07:07, Taaner zei:

Siemens Mobility en Deutsche Bahn zijn begonnen met de ontwikkeling van treinen op waterstof en een tankstation dat in 2024 zal worden uitgeprobeerd, met het oog op de vervanging van dieselmotoren op het Duitse lokale spoorwegnet.

Alstom staat al verder op dat gebied met de waterstoftrein Coradia iLint, die reeds door Duitsland goedgekeurd is, en nu ook door Oostenrijk. Bron: Global Railway Review

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Toyota levert de nieuwe Mirai inclusief eigen waterstoftankstation.

Maar enkel op een bedrijventerrein en (voorlopig ?) enkel in Nederland.

50 minuten om "vol" te tanken, een soort "slowfill" dus voor waterstof.

Een samenwerking tussen Toyota Nederland (Louwman & Parqui) en Resato International uit Assen. Deze Nederlandse gerenommeerde leverancier van slimme hogedrukoplossingen heeft een kleinschalig vulpunt met de aanduiding FOS700 ontwikkeld, bedoeld als kostenefficiënte oplossing voor het tanken van waterstof met 700 bar op eigen grond. Hiermee kan de Toyota Mirai tijdens de werkdag op eigen terrein (mits voldaan wordt aan lokale eisen) in gemiddeld 50 minuten volgetankt worden.

Verder lezen :

https://www.autointernationaal.nl/2021/03/toyota-levert-nieuwe-mirai-inclusief-eigen-waterstoftankstation/

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...