Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Levering Audi A4 / A5 g-tron

Peter G

Aanbevolen berichten

Omdat ik vermoed dat de levering van de A4 en A5 's de komende maanden nog wat voeten in de aarde gaat hebben, even een specifiek topic aangemaakt.

ik bestelde eind januari een A4 met als leveringsdatum 30 juni. Half mei de Mechelse dealer opgebeld met als feedback: levering is nog niet bevestigd maar nog steeds gepland tussen 15 juni en 15 juli, productie nog niet opgestart. Half juni nog eens checken.

To be continued!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Peter G, er loopt al een onderwerp hierover, over de A3 G-tron.

Er circuleren heel veel geruchten, maar er is geen officiële communicatie over de effectieve reden van de late leveringen:

De meest voor de hand liggende reden lijkt mij de verandering van materiaal in de wagen (bv. ander soort tanks) en dat de homologatie hierdoor serieuze vertraging heeft opgelopen, echter kan ik nergens een officiële communicatie terugvinden.

Enkel speculaties van leden op dit forum of erdgasfahrer-forum.de

aangepast door muscles
erdgasfahrer.de is een niet-bestaande site. De correcte URL is http://erdgasfahrer-forum.de/

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peter G

Wanneer de productie nog niet is opgestart, wat gaan die werknemers dan doen? Zijn ze daar aan het staken misschien?

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Lage Emissie Zone zei:

@Peter G

Wanneer de productie nog niet is opgestart, wat gaan die werknemers dan doen? Zijn ze daar aan het staken misschien?

Ik denk niet dat het zo werkt. De CNG-tanks voor de Audi-modellen worden hoogstwaarschijnlijk niet bij Audi zelf gemaakt.

Als men het over productie heeft wil men wsl zeggen dat Audi's op CNG momenteel niet gemaakt worden maar wel Audi"s op andere brandstoffen.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw op dit forum en wacht zelf ook op nieuws over de A5 g-tron die ik in januari bestelde. Het gebrek aan een degelijke communicatie is zeer frustrerend. We zijn ondertussen 4 maanden verder en totaal geen zicht op tijdstip van levering. Iemand anders nog nieuws ontvangen over A4/A5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

IN dezelfde situatie. Mijn dealer zegt dat voor nu, leveringsdatum is juli 2017.

De co2-coëfficiënt was in april gewijzigd, dus zorg ervoor dat je bestelling je auto niet in een andere fiscale aftrekbaarheid plaatst. Normaal moet je dealer je in kennis hebben gesteld, indien van toepassing, en voor je een oplossing bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1.6.2017 om 08:56, Lage Emissie Zone zei:

CNG-wagens gaan gewoon op dezelfde productielijn als al de andere wagens. Als er geen CNG's gemaakt worden, worden die gewoon vervangen door de andere types (en die mensen moeten dan een klein beetje minder lang wachten op hun wagen).

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Knack als Vroom.be schrijven in de trend van "De A4 Avant en A5 Sportback g-tron kunnen vanaf augustus worden besteld en vanaf oktober worden geleverd." Dat zal dus de communicatie naar de persmensen geweest zijn. Benieuwd wanneer, en wat, de klanten te horen zullen krijgen.

http://www.vroom.be/nl/autotest/test-audi-a4-avant-a5-sportback-g-tron

• Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar een website als Vroom.be zou dit telkens moeten vermelden zonder zomaar klakkeloos de gegevens van de fabrikant over te nemen.

Nu staat het artikel vol anomaliën. Zwak staaltje van journalistiek waar ik mij steeds meer en meer aan erger, als het artikel maar geschreven en gepubliceerd is, de rest is tegenwoordig bijzaak.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Lange_666 zei:

Klopt maar een website als Vroom.be zou dit telkens moeten vermelden zonder zomaar klakkeloos de gegevens van de fabrikant over te nemen.

Nu staat het artikel vol anomaliën. Zwak staaltje van journalistiek waar ik mij steeds meer en meer aan erger, als het artikel maar geschreven en gepubliceerd is, de rest is tegenwoordig bijzaak.

Misschien kan je moderator worden bij Vroom.be en aardgasrijder.be promoten en natuurlijk ook de CNG passie van velen 9_9

• Verward 1

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, GiGi zei:

Misschien kan je moderator worden bij Vroom.be en aardgasrijder.be promoten en natuurlijk ook de CNG passie van velen 9_9

Je kan hen toch ook simpelweg contacteren met een link naar het desbetreffende artikel: http://www.vroom.be/nl/contact

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14.6.2017 om 06:32, Lange_666 zei:

3,8Kg/100km verbruik volgens het artikel... en dan zijn we weer bij L-gas dat vernoemd wordt. No way dat je dit haalt, zelfs niet met een lichte voet (ik haal met mijn Octavia 4,5Kg/100km op L-gas en dit met heel lichte voet).

Ik vind het spijtig dat elke constructeur zoiets vertelt.

Ook bij Fiat is het schermen met een laag CNG-verbruik.

Maar ze gaan voorbij aan het feit dat een deel van België enkel L-gas kan tanken.

Voor de gein zou ik eens mijn dealer hierover moeten aanspreken dat ik bijlange na niet de cijfers haal die Fiat / Lancia opgeeft... xD

(en als ik dan al eens H-gas kan tanken, is de daaropvolgende rit op de snelweg.... CC op 120 GPS... helpt dus ook niet om eens de fabriekscijfers te benaderen... :( )   

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

IIk ben hier nieuw op het forum.

Mijn partner moest vorige maand een nieuwe leaseauto kiezen en ze had gekozen voor een Audi A4 avant g-tron omdat ze dit een beetje promoten op het bedrijf en ook omwille van het lagere VAA.

De bestelling is reeds een maand doorgegeven aan de leasemaatschappij en vond dat het lang duurde voor ze iets hoorde over de definitieve bestelling en leveringstermijn.

Gisteren heeft ze dit even nagevraagd en ze kreeg het antwoord dat ze de wagen nog altijd niet kunnen bestellen.

Blijkbaar kan de dealer hem niet bestellen, maar bij de invoerder zeggen dat ze hem wel kunnen bestellen. Wat voor een onduidelijk antwoord is dit van de leasemaatschappij?

Wij verstaan er niets meer van. Wat is dat toch allemaal met die g-trons?

Is er iemand die in dezelfde situatie zit? Ik dacht dat ze al terug bestelbaar waren.

Wanneer komt er nu toch eens duidelijkheid over productie en levertermijnen van de A4 avant-A5g-toon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de A5 g-tron met een manuele versnellingsbak opnieuw bestelbaar. Op de S tronic (automaat) is het nog even wachten. Er komt dus een beetje schot in de zaak (mag wel na zoveel maanden zonder vooruitgang) al denk ik niet dat iemand zijn A4 of A5 g-tron voor midden september zal ontvangen. Ik hoop alvast op oktober...  dan kan ik hem evengoed inschrijven in januari (exact een jaar nadat ik hem eerst besteld had) ;)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...