Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Singles Day 2018
littlebugger25

Stationair toerental skoda octavia?

Recommended Posts

@littlebugger25 heb je een tijd geleden contact gehad met de invoerder over dit probleem? Was dit bij D'Ieteren? Vandaag garage gebeld dat er een oplossing zou zijn (hopelijk), maar zou graag zelf eens willen informeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JurgenP neen dat moest ik eigenlijk doen maar door omstandigheden heb ik dat niet gedaan. En nu kreeg ik gisteren van mijn dealer een telefoontje dat er een oplossing voor handen is !

Anders kan je zelf of je VW garage eens bellen naar Skoda Intercars in Bilzen en er achter horen. Daar zijn ze echt niet te beroerd om je verder te helpen . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

OK. Update. mijn garage gebeld naar technische dienst. En inderdaad voor Skoda is er een update, voor Volkswagen nog niet, blijkt anders te zijn dan Skoda. En Volkswagen heeft nog helemaal niks vrijgegeven.

Dus nog even wachten en dan zelf maar eens horen bij D'ieteren.

• Vind ik leuk 1
  • Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update : rij nu al 2 dagen rond met de nieuwe software en kan nog niet echt iets zeggen kwa verschil. Wel viel me op dat hij gisteren onder toeren wou gaan en dat dit gecorrigeerd werd. 

Maar dit is iets waar ik eigenlijk pas binnen 2 weken echt iets van kan zeggen denk ik persoonlijk.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@littlebugger25Ondertussen al wat verbetering opgemerkt met de nieuwe software? Hier is het nog steeds wachten. Blijkbaar omdat er voor skoda een update beschikbaar is voor eenzelfde probleem als VW, wil dat nog niet zeggen dat deze op vw kan toegepast worden. En moest dit wel zo zijn, dan alsnog moet VW de update vrijgeven. Dus zit nog steeds te wachten >:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JurgenP De auto heeft het eigenlijk niet meer gedaan. (Hout vast houden)?. Een maal dacht ik nu valt hem stil maar werd het netjes opgevangen. Ik vind het jammer voor je dat VW niet de skoda oplossing kan of wil gebruiken. Misschien eens naar D'ieteren mailen en daar horen? Is er een effectieve werkaanvraag gedaan aan de fabriek voor dit probleem? Ik weet dat de dealer me toen een mailing liet zien waarin de Hoofdzetel van Skoda het probleem erkende en dat er in de Fabriek door de technische dienst naar een oplossing werd gezocht. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paar weken geleden nog in de garage geweest, en ze hadden nog steeds geen nieuws over een update voor VW. Vandaag naar D'Ieteren gebeld , ik moest een mail sturen met alle gegevens in. Gingen ze het nakijken.

Afhankelijk van hun antwoord gaan ze een mail terug krijgen dat ik over 2000 km op onderhoud moet, en als er tegen dan geen update is, de auto terug bij D'Ieteren zal staan, totdat ze het probleem hebben opgelost.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorige week maandag was het eindelijk zover. Een update beschikbaar. Dus ikke woensdag naar garage. Update gedaan. Auto voelde precies wat vinniger aan. Noodlot op zaterdag : 't is nie waar he, valt em terug stil. Dus juist nog maar eens contact met garage gehad. En over een 1300km staat hij te erps-kwerps (D'Ieteren), kunnen ze hun daar amuseren met den otto.

• Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is hier intussen al een oplossing voor? Mijn seat leon tgi is precies in hetzelfde bedje ziek: starten bij warme motor en de kans is heel groot dat het toerental begint te schommelen waarna de motor afslaat en ik de melding krijg: handmatig starten. Binnen 1000km gaat de wagen op onderhoud, eens zien of ze het kunnen oplossen dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelfde voorgehad met een Golf 2 1,3 benzine en een Polo 1.2 benzine (laatste na een onderhoud in de garage). Beiden nooit opgelost geraakt.

Zelfde gezien bij een Citroën C5 diesel. Persoon had zowat alles al vervangen, no joy.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik het hier al eens geschreven heb.

Schommelen van toerental na het starten heb ik ook al ooit gehad bij mijn vorige benzine wagen (Lancia Y 1.2) (of dacht je iets anders ? :) ).

Daar was het de "stappenmotor" en / of de "toerentalsensor" die het niet goed deed.

Hoe, wat en waar die zitten : geen idee... dat weet een goede garagist.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is volgens mij gewoon iets wat niet 100% juist zit . Na de update van de motorsoftware is er geen probleem meer, enkel draait hij nu bij het starten iets hoger lees 1200 toeren voor een 20 tal seconden en dan gaat hij liggen rond de 900 toeren.

En in mijn ogen is het verbruik gestegen waar ik vroeger 370 km haalde met een tank is dat nu nog max 340 km. Maar ja ik heb 2 collega's met dezelfde octavia beide cng beide stationwagen en dsg bak en de ene haalt max 300 a 310 km uit een tank en de andere rond de 360 a 380 km .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, littlebugger25 zei:

Het is volgens mij gewoon iets wat niet 100% juist zit . Na de update van de motorsoftware is er geen probleem meer, enkel draait hij nu bij het starten iets hoger lees 1200 toeren voor een 20 tal seconden en dan gaat hij liggen rond de 900 toeren.

En in mijn ogen is het verbruik gestegen waar ik vroeger 370 km haalde met een tank is dat nu nog max 340 km. Maar ja ik heb 2 collega's met dezelfde octavia beide cng beide stationwagen en dsg bak en de ene haalt max 300 a 310 km uit een tank en de andere rond de 360 a 380 km .

daar zal rijstijl wel meer mee te maken hebben dan die software.

het toerental dat in het begin hoger ligt is de choke van vroeger, heeft elke benzine/CNG wagen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen