Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Stilte in de media

Aardgasrijder
 Delen

Aanbevolen berichten

Volgend artikel zal vandaag en morgen verschijnen op verschillende autowebsites.
https://www.aardgasrijder.be/persartikel-stand-van-zaken-cng-welke-mogelijkheden-voor-de-consument-vandaag/

1104787415_SUVvergelijkingkost.thumb.jpg.9f56b8f19a8719ea1e324e512ea2ade6.jpg

grafiek uitstoot carbone 4.jpg

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de regering er niet actief in mee stapt.... 

ik stond op het punt om een A5 G TRON aan te schaffen.. de overname van mijn A3 GTron bleek telkenmale moeilijk omdat de dealers zich vragen stellen hoe de markt zal reageren op de nieuwe taksen opgelegd door de regering.

dit deed me afzien van de aankoop;

ik redeneerde...de regering (en Europa) blijft inzetten op hybride en electrisch....als ik nu een nieuwe g tron koop, hoe zal het beleid er binnen een paar jaar uitzien (weer minder waarde van de g tron) ? Daarom nog effe de kat uit de boom kijken en verder blijven rijden met mijn A3 G Tron (nog in zeer goede staat, weinig km, goedkoop in verbruik, geen taksen....)

ook de 7l benzinetank van de A5 deed me nadenken...stel dat CNG wordt uitgerangeerd of meer getaxeerd...dan loont het de moeite niet om enkel op benzine te rijden met een dergelijk kleine tank...

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...
  • 5 maanden later...

Mijn grootste vrees is dat de CNG tankstations, omwille van dalende afname (rijden op benzine is interessanter), niet meer rendabel zullen blijken, niet meer onderhouden zullen worden, en zullen sluiten. Het is duidelijk dat er geen of niet voldoende CNG-rijders zullen bijkomen. 

• Vind ik leuk 1
  • Triest 2

1095188_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Aardgasrijder zei:

mijn volgende wagen wordt een elektrische.”

Let dan goed op dat je een silicium batterij aanboord hebt en GEEN lithium batterij.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten een max CNG prijs rekenen, functie van de E5 98o max prijs, zoals bvb 140%.

Met benzine prijs aan 2,00 EUR/L is er geen zin om CNG duurder dan 2,80 EUR/kg te verkopen. Sinds Augustus rijd ik alleen maar op benzine, ik kan met kleine aftanden... 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, CNGLEKKERGOEDKOOP zei:

Ondertussen is de gasprijs terug op 240 euro per mwh en nog steeds vraagt dats bijna 6 euro voor H gas. Grootste leugenaars en dieven die er zijn, pure monopolie 

"We ReAgErEn NiEt TrAaG oP pRiJsDaLiNgEn"

**Kuch** bij 240 euro per MWh is de prijs met 40 cent marge en 21% btw 3.8 euro per kg. Ze vragen maar slechts 2 euro boven op die prijs 😭😂🤣

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/8/2022 om 22:28, JEGO zei:

"We ReAgErEn NiEt TrAaG oP pRiJsDaLiNgEn"

**Kuch** bij 240 euro per MWh is de prijs met 40 cent marge en 21% btw 3.8 euro per kg. Ze vragen maar slechts 2 euro boven op die prijs 😭😂🤣

Gewoon boycotten die handel !!!

Voor LPG tank ik altijd bij Q8, en voor Super 98 ook, behalve vandaag omdat ik wist dat Hendrickx op de Sint-Truidersteenweg 149 in Herk-de-Stad slechts 1,831 per liter vraagt: de goedkoopste van de omgeving. Op 6 september a.s. wordt dat tankstation echter overgedragen op Gabriëls en of het dan nog zo goedkoop zal zijn valt af te wachten.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...