Ga naar inhoud
Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Aardgasrijder

Stilte in de media

Recommended Posts

Ik heb de Mobilhome vorige maand volgegooid in Nederland @ 1.359, en eind deze maand doe ik dat nog eens 🙂  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Hbvl van woensdag.

Ik vind de cijfers tegenvallen... 

🤔 ik had meer gehoopt...

Dat heeft vooral te maken met het feit dat veel klanten lang hebben wachten - en sommigen wachten misschien nog altijd - op hun nieuwe aardgaswagen die ze op of tijdens het autosalon besteld hebben. Ook heel dat WLTP-gedoe speelt een grote rol bij het aantal inschrijvingen van CNG-wagens voor dit jaar.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat wel opvalt : meer CNG'ers verkocht dan 100% elektrische (EV's).

De voorbije jaren was het altijd (?) andersom.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Iemand toegang tot het volledige artikel?

:)

Gratis verder lezen, dat kan!

E-mailadres

We sturen je verder géén mails
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minuten geleden, Koen C zei:

:)

Gratis verder lezen, dat kan!

E-mailadres

We sturen je verder géén mails

Met deze: iedereen die het volledige artikel wilt lezen kan Koen contacteren.

En aardgas moet goedkoper worden of de volledige regering maakt zich compleet belachelijk waarbij een comeback van diesel voertuigen komt.

Of misschien is dit de bedoeling.

In ieder geval: aardgas is een technologie met toekomst perspectieven die niet mag geboycot worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

en een fictieve telefoonnummer invullen , anders bellen ze u binnenkort voor een abonnement....

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Met deze: iedereen die het volledige artikel wilt lezen kan Koen contacteren.

😂  Nee, toch niet 😁

't Was een tip voor jou  :)

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het gelezen. Kwam erop neer dat er achter elke lobby een firma met eigen belang zat.

Zal eens kijken of ik er een pdf van kan draaien.

aangepast door pluxy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12/10/2018 om 21:13, muscles zei:

Ook heel dat WLTP-gedoe speelt een grote rol bij het aantal inschrijvingen van CNG-wagens voor dit jaar.

Niet helemaal mee eens, dat effect beginnen we nu pas echt te zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12/10/2018 om 15:34, paulDS zei:

Zéér beknopt berichtje over CNG, ook met enkele halve waarheden of onwaarheden, maar de algemene boodschap is toch positief :

https://gocar.be/nl/autonieuws/advies/5-mythes-over-cng-ontkracht

En deze dan, van dezelfde auteur ... 🙄

Een van de enige nadelen van CNG (aardgas onder druk) is het gebrek aan geschikte tankstations. Om die reden heeft een energieleverancier een oplossing bedacht waardoor mensen hun wagen voortaan thuis kunnen volgooien.

https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/cng-tanken-kan-nu-ook-thuis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Niet helemaal mee eens, dat effect beginnen we nu pas echt te zien...

Dat die nu pas gaan ingeschreven worden, dat is een feit.

Maar ik bedoelde dat die auto's op CNG er niet staan bij de eerste 9 maanden van dit jaar omwille van WLTP omdat ze niet geleverd geweest zijn. De autofabrieken zal namelijk al een tijdje bezig met WLTP.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Pitpoint_BE zei:

Een van de enige nadelen van CNG (aardgas onder druk) is het gebrek aan geschikte tankstations.

Dat is hoogstwaarschijnlijk zo iemand die zelf niet met CNG rijdt en ergens iets gelezen heeft van weinig CNG-tankstations. In het Vlaams landsgedeelte moeten we niet klagen en de blinde vlekken worden weldra opgevuld. Hier en daar zijn er inderdaad nog plaatsen zoals de omgeving van Herselt - Heist-op-den-Berg en Kalmthout - Essen, en Ravels - Dessel - Kasterlee.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 minuten geleden, muscles zei:

Dat die nu pas gaan ingeschreven worden, dat is een feit.

Maar ik bedoelde dat die auto's op CNG er niet staan bij de eerste 9 maanden van dit jaar omwille van WLTP omdat ze niet geleverd geweest zijn. De autofabrieken zal namelijk al een tijdje bezig met WLTP.

De stop op bestellingen gaat al een tijdje mee, maar tot voor een week of twee werden er nog steeds voertuigen uitgeleverd en ingeschreven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, muscles zei:

In het Vlaams landsgedeelte moeten we niet klagen

Zéno is een energieleverancier die alléén in Wallonië actief is. Dit verklaart misschien waarom ze dit initiatief nemen : In Wallonië zijn er effectief veel minder CNG tankstations dan in Vlaanderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uren geleden, muscles zei:

Dat is hoogstwaarschijnlijk zo iemand die zelf niet met CNG rijdt en ergens iets gelezen heeft van weinig CNG-tankstations. In het Vlaams landsgedeelte moeten we niet klagen en de blinde vlekken worden weldra opgevuld. Hier en daar zijn er inderdaad nog plaatsen zoals de omgeving van Herselt - Heist-op-den-Berg en Kalmthout - Essen, en Ravels - Dessel - Kasterlee.

Dat is waar ik ook bang voor had, te weinig.. maar die blinde vlekken zullen vroeg of laat inderdaad wel opgevuld worden. Puur een kwestie van plannen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Lage Emissie Zone zei:

De verkiezingen zijn achter de rug, dezelfde zakkenvullers zijn aan de macht, rara... binnenkort nieuwe prijsstijgingen aan de pomp ! ?

Op de niveaus die nu gekozen zijn hebben ze niks te zeggen over accijnzen he 😉 Helaas wel over LEZ's, en het feit dat de groen redelijk wat stemmen hebben gekregen doet mij vrezen dat er nog heel wat LEZ's zullen opgezet worden 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen