Aardgasrijder Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Naast af en toe een klein rubriekje in een lokale krant of een artikel over de nieuwe regels m.b.t. CNG en sportwagens zie ik bitter weinig "reclame" voor CNG. Ligt het aan mij? Ben ik zoals zo vaak helemaal verkeerd met mijn inzicht? Of heb ik eens een keertje gelijk? Oh ja... ik merk ook op dat de website van NGVA.be al meer dan 4 maanden geen nieuwsupdate meer heeft gehad. Jammer. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Lage Emissie Zone Geplaatst: 28 mei 2017 Geplaatst: 28 mei 2017 Ik denk dat CNG nog voor velen onbekend terrein is, aan veel keuringsstations kom je dit te weten doordat ze hun draaiboek niet beheersen. Wanneer er geen forum is op een website dan wordt het gissen of er nog interesse is. Hier heb je een levendig forum met vele blije gebruikers van CNG, het beste alternatief voor diesel op dit moment (en dit gaat wellicht voor de komende 30 jaar zo blijven want elektrische wagens hebben met die batterij een serieuze handicap, de oliesjeiks lachen zich een bult om het kleine rijbereik dat die wagens maar halen). VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Er komen nochtans auto's die de 500 km gaan halen, maar ben ook geen voorstander. Te duur en wat als de batterijen na x aantal jaar kapot gaan buiten de garantie. Lijkt me ook een kostelijk plaatje. En ja ik vind ook dat er weinig over gesproken wordt in de media, en ook door de dealers zelf wordt het niet gepromoot. Het zou al een verschil zijn moest er bij de dealer promotiemateriaal in de toonzaal staan/hangen.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 4 uren geleden, Darmgasrijder zei: Er komen nochtans auto's die de 500 km gaan halen, maar ben ook geen voorstander. Te duur en wat als de batterijen na x aantal jaar kapot gaan buiten de garantie. Lijkt me ook een kostelijk plaatje. En ja ik vind ook dat er weinig over gesproken wordt in de media, en ook door de dealers zelf wordt het niet gepromoot. Het zou al een verschil zijn moest er bij de dealer promotiemateriaal in de toonzaal staan/hangen. Tesla verkoopt elektrische wagens die zelfs een groter rijbereik hebben dan die 500 km, de vraag blijft natuurlijk hoelang het duurt voordat die batterijen degraderen en veel minder energie kunnen leveren om die afstand te overbruggen. Bij vragen over de betrouwbaarheid van een elektrische wagen: contacteer de heer Bart Tommelein: die weet je in geuren en kleuren te vertellen waarom hij zijn elektrische Tesla-wagen weggedaan heeft. Wie in de techniek zit heeft meer kaas gegeten dan een minister die even de boel gaat regelen.. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 Ga ik niet doen, heb toch geen geld voor een Tesla ? 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 1 uur geleden, Darmgasrijder zei: Ga ik niet doen, heb toch geen geld voor een Tesla ? Overgeprijsd, je moet eens onder de motorkap kijken wat daar maar onder ligt. Elektromotoren zijn superieur tegenover fossiele verbrandingsmotoren maar het concept van dit te gaan voeden via een batterij deugt niet! VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Populair bericht GiGi Geplaatst: 29 mei 2017 Populair bericht Geplaatst: 29 mei 2017 Misschien zal voor vele CNG rijders die lid zijn van dit forum hun volgende wagen mogelijk een elektrische zijn. Waarom? Wel ze kunnen nu sparen op de brandstofkosten en de taksen en al dat geld opzij leggen voor de aankoop van hun elektrische wagen 1 2 AUDI A3 Sportback g-tron
Lage Emissie Zone Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 41 minuten geleden, GiGi zei: Misschien zal voor vele CNG rijders die lid zijn van dit forum hun volgende wagen mogelijk een elektrische zijn. Waarom? Wel ze kunnen nu sparen op de brandstofkosten en de taksen en al dat geld opzij leggen voor de aankoop van hun elektrische wagen Iedereen weet dan dat de prijs betaalbaar moet zijn voor de modale burger. Als ik zie met wat voor kleine wagens veel mensen rondrijden dan moet de prijs van de wagen naar beneden zodat iedereen met een klein wagentje toch al iets moois als de VW Caddy Maxi of een Audi kan aanschaffen. Mercedes heeft genoeg te doen en ik ben benieuwd of ze hun prijzen zo hoog gaan blijven houden. Tesla is alleszins overdreven duur. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 29 mei 2017 Geplaatst: 29 mei 2017 1 uur geleden, littlebugger25 zei: Hier hebben ze de cng toch ontdekt ! Ik lees "De aankoopprijs voor de vier wagens bedraagt 69.720,65 euro (incl. btw en ombouw) en voor het slow filling station 11.888 euro (incl. btw). Voor de investering is er wel een tussenkomst van Infrax, licht Frieda Brepoels toe. Deze premie bedraagt 6000 euro." Het eerste punt is de ombouw. Op de foto zie ik vier politiewagens van het merk Fiat. Ik weet echter niet welk Fiat-model dat is, maar ik veronderstel toch dat die af-fabriek met CNG-tanks geleverd worden. Het tweede punt is het slow filling station. Dat was helemaal niet nodig! De gemeente Bilzen was immers op de hoogte van het feit dat er twee CNG-pompen geïnstalleerd zouden worden op het splinternieuwe dats24-tankstation dat gelegen is op het grondgebied van Bilzen. Ditzelfde aardgastankstation is trouwens ook zeer dichtbij de gemeente Hoeselt gelegen. Ik denk dat het voor de politie van Hoeselt overigens maar twee kilometer rijden is tot aan dat dats24-station. De gemeente Riemst ligt verder weg maar de politie van Riemst moet niet overdreven veel kilometers afleggen om CNG te gaan tanken aan het dats24-tankstation van Tongeren. Dat zal ongeveer vier kilometer rijden zijn vanaf het politiekantoor. Blijkbaar moeten de gemeenten altijd geld kunnen uitgeven aan bepaalde firma's, uiteraard in het belang van die firma's en dit meestal ten koste van hun bevolking! 1 2 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
wimdc Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 19 uren geleden, muscles zei: Ombouw is naar politieauto. Heeft niks met CNG te maken.
muscles Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 @wimdc Je hebt 100% gelijk! Je mag 1 plaats naar voren schuiven 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 30 mei 2017 Geplaatst: 30 mei 2017 19 uren geleden, muscles zei: Ik lees "De aankoopprijs voor de vier wagens bedraagt 69.720,65 euro (incl. btw en ombouw) en voor het slow filling station 11.888 euro (incl. btw). Voor de investering is er wel een tussenkomst van Infrax, licht Frieda Brepoels toe. Deze premie bedraagt 6000 euro." Het eerste punt is de ombouw. Op de foto zie ik vier politiewagens van het merk Fiat. Ik weet echter niet welk Fiat-model dat is, maar ik veronderstel toch dat die af-fabriek met CNG-tanks geleverd worden. Het tweede punt is het slow filling station. Dat was helemaal niet nodig! De gemeente Bilzen was immers op de hoogte van het feit dat er twee CNG-pompen geïnstalleerd zouden worden op het splinternieuwe dats24-tankstation dat gelegen is op het grondgebied van Bilzen. Ditzelfde aardgastankstation is trouwens ook zeer dichtbij de gemeente Hoeselt gelegen. Ik denk dat het voor de politie van Hoeselt overigens maar twee kilometer rijden is tot aan dat dats24-station. De gemeente Riemst ligt verder weg maar de politie van Riemst moet niet overdreven veel kilometers afleggen om CNG te gaan tanken aan het dats24-tankstation van Tongeren. Dat zal ongeveer vier kilometer rijden zijn vanaf het politiekantoor. Blijkbaar moeten de gemeenten altijd geld kunnen uitgeven aan bepaalde firma's, uiteraard in het belang van die firma's en dit meestal ten koste van hun bevolking! ik denk dat je het filling station met 4 wagens nog relatief snel recupereert, en misschien met een visie op de toekomst al gedacht om meer CNG-wagens te kopen. Ik kan het enkel aanmoedigen. Dan kunnen er weer anderen gaan tanken aan de DAT24 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Populair bericht muscles Geplaatst: 31 mei 2017 Populair bericht Geplaatst: 31 mei 2017 Daarstraks heb ik op MNM nog reclame gehoord over op aardgas rijden. Het was de stem van Derdeyn van Wittekerke. Hij ging naar een garage met zijn auto. En daar verkochten ze alleen maar CNG-wagens. En kortbij was er een Dats-tankstation om CNG te tanken. 3 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JJR Geplaatst: 1 juni 2017 Geplaatst: 1 juni 2017 Dats24 is inderdaad weer een offensief begonnen op de radiozenders. Hopelijk met wat resultaat. Hun tankinstallaties moeten opgebracht hebben tegen de tijd dat we niet meer fossiel mogen rijden. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Lage Emissie Zone Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 4 uren geleden, JJR zei: Dats24 is inderdaad weer een offensief begonnen op de radiozenders. Hopelijk met wat resultaat. Hun tankinstallaties moeten opgebracht hebben tegen de tijd dat we niet meer fossiel mogen rijden. Trump is uit het klimaatakkoord gestapt dus de kans bestaat nu dat het fossiele tijdperk terug leven wordt ingeblazen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 2 juni 2017 Geplaatst: 2 juni 2017 8 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Trump is uit het klimaatakkoord gestapt dus de kans bestaat nu dat het fossiele tijdperk terug leven wordt ingeblazen. Er zijn al teveel investeringen gebeurd in de duurzame industrie om die nu plotseling stil te leggen. Dat zijn ze trouwens ook niet van plan. Zelfs in de V.S. niet. Verder denken milieugroepen en veel politici dat ook zonder de deelname van Trump wereldwijd de strijd tegen de opwarming van de aarde zal doorgaan. Ook in de VS. "De groei van de duurzame industrie heeft zo'n vaart genomen. Die trein is niet meer te stoppen, ook niet in de VS", voorspelt Greenpeace. De organisatie wijst erop dat het Amerikaanse bedrijfsleven los van Washington zal blijven inzetten op duurzame groei. Hetzelfde geldt voor afzonderlijke Amerikaanse steden en voor staten als Californië en New York. Als Trump de Amerikaanse deelname aan het klimaatakkoord opzegt, betekent dit ook niet dat hij er direct van verlost is. Volgens deskundigen duurt het formele proces van terugtrekking zeker drie tot vier jaar en daarmee ongeveer de hele periode van de huidige ambtstermijn van Trump. De impact van Trump moet dus niet worden overschat. Dat vinden ook Joeri Thijs van Greenpeace en professor Ronnie Belmans van EnergyVille. "Mocht dit drie jaar geleden zijn gebeurd, was het een ramp. Dan had de houding van de Verenigde Staten een sneeuwbaleffect veroorzaakt in onder meer India, China en Brazilië", zegt Thijs. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/3171390/2017/05/31/Wat-is-het-klimaatverdrag-zonder-de-VS.dhtml 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aardgasrijder Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Geplaatst: 8 juni 2017 Het is trouwens al 4.5 maand geleden dat ngva.be nog eens een update plaatste op hun website, dat vind ik echt wel overdreven lang om iets te melden. Nieuws: http://www.ngva.be/nl/nieuws?article=47NGVA Europe publiceert een nieuwe studie waarin aardgas als ideale oplossing wordt gewaardeerd voor de decarbonisatie in transport. De studie “Greenhouse gas intensity of natural gas” toont aan dat aardgas, in het kader van een Well-to-Wheel analyse, de uitstoot van broeikasgassen komende van personenwagens met 23% verlaagt ten opzichte van benzinewagens en tot 7% ten opzichte van dieselwagens. Wat betreft het wegtransport verlaagt CNG de uitstoot met 16% en LNG tot 15% tegenover diesel. In de sector van het maritieme transport kent men eveneens een winst van 21% wanneer men de traditionele zware oliebrandstoffen vervangt door LNG. Heeft men toegang tot hernieuwbaar gas dan zijn de resultaten nog belangrijker: door aardgas en 20% hernieuwbaar gas te vermengen verlaagt men de uitstoot van broeikasgassen met 40% ten opzichte van brandstoffen op basis van olie. Lees hier het volledige persartikel. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Aardgasrijder Geplaatst: 10 juni 2017 Auteur Geplaatst: 10 juni 2017 Gisteren toch nog een artikel gevonden op HLN. http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-beveren/schoolbus-op-aardgas-a3177468/ BEVEREN 08/06/2017 - 03u46 Schoolbus op aardgas De gemeenteraad heeft het licht op groen gezet voor de aankoop van een nieuwe schoolbus voor het Gemeentelijk Technisch Instituut. Vorig jaar al werd de procedure hiervoor opgestart, maar die werd weer stopgezet omdat men een schoolbus op CNG wou aankopen in plaats van diesel. Via Eandis kunnen gemeentebesturen kiezen uit meerdere modellen van duurzame voertuigen (CNG, elektrisch en hybride). De leveringstermijn voor een bus op CNG is ongeveer twaalf maanden. Het gaat om een investering van 148.225 euro. De bus is in de eerste plaats bedoeld voor het GTI maar indien ze vrij is kan ze ook door andere scholen gereserveerd worden. (PKM) 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
JoBé Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 Gisteren in AUTO-Editione 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen