Ga naar inhoud
CNGarni

Garage Rietje voor CNG

Recommended Posts

Garage Rietje in Kapellen voor CNG: a go or a no-go? :)

Goede punten/zwakke punten, vriendelijkheid, eerlijkheid, etc. Ik ben in alles geïnteresseerd als je er (CNG)-ervaringen mee hebt!

Ook flexibiliteit interesseert me erg (bv dat je niet eerst een afspraak moet maken om een klein/banaal probleem te laten vaststellen wat je al gezegd had, zodat je op de dag van volgende afspraak te horen krijgt "X is kapot" (wat ik toch zei?) + we gaan het moeten bestellen, dan een nieuwe afspraak moeten maken voor de herstelling zelf, etc.).

Een voorbeeld van flexibiliteit/goede service is voor mij bv: "mijn ruitenwissers werken niet meer, kan ik zo snel mogelijk even langskomen om het probleem te tonen?" "oh ja, kom maar langs wanneer het u past, dan kijken we er snel even naar" "Oh, er was een kleine storing, maar we hebben het meteen even gefixt" :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga daar ook voor het onderhoud van mijn Golf TGI. De fabrieksgarantie van 4 jaar werd probleemloos toegepast voor het vervangen van mijn xenon koplampen (vochtprobleempje).Ze hebben meer kennis over CNG dan de doorsnee VW dealer en doen ook het onderhoud van de CNG vloot van de stad Antwerpen. Een van hun vervangwagens is trouwens CNG Golf.Ik heb nog geen onverwachte problemen gehad dus ik weet ook niet hoe ze daarmee omgaan. Prijsniveau is , zoals bij alle VW dealers , aan de zeer hoge kant. 150 euro om een paar liter normale (geen Longlife) olie + filter te vervangen is toch wel duur. Voor remmen en dergelijke ga ik wel bij Midas. Net zo goed en dat voor de helft van de VW prijs. Pollenfilters , ruitenwissers enz bestel ik op internet en vervang ik zelf. Ik heb de auto overigens niet bij hen gekocht maar zelf ingevoerd vanuit Duitsland.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2017-5-26 om 10:57, CNGarni zei:

Bedankt @Brembos voor de info!

Ik bedoelde bedankt @Aardgasgoeroe !:D :P

aangepast door CNGarni

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Brembos Je geeft aan dat deze garage aan de dure kant is, maar elders op het forum wordt deze steeds aangehaald als zijnde (vrij) goedkoop. Als je er dan ook nog die goede service en bekwaamheid bij krijgt... Go Rietje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste onderhoud 45.000 km was inderdaad vrij goedkoop voor een officiële dealer. Over service, vriendelijkheid, afhandeling garantie  en bekwaamheid mag ik zeker niet klagen. Alleen spijtig dat hun nieuwe wagens zoveel duurder zijn dan bij mijn Duitse dealer. De volgende nieuwe wordt dus weer een import.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet enorm tevreden van de verkoop hier. Wij gingen eind maart horen voor een Octavia Combi G-tec. Zoals algemeen geweten liepen levertermijnen op tot tien maanden. Wij maken de verkoper duidelijk dat we helaas vrij snel een nieuwe wagen nodig hebben.

Hij stelt voor de testwagen te kopen als jong occasie, omdat we daarbij de verkoop binnen de twee weken kunnen afronden. Dat vonden wij wel interessant en de wagen was nog eens goedkoper en grotendeels beter uitgerust dan onze configuratie, dus na een testrit we zeggen toe. Diezelfde week luidt het opeens dat de wagen geleased is en dat ze de lease niet mogen opzeggen voor 11 juli '18. De wagen moet contractueel tot dan beschikbaar zijn als testwagen. Maar hij ging ervoor zorgen dat dat vervroegd ging worden.

Twee weken later moest hij zijn belofte wéér inslikken, dus de wagen zou echt pas op 11 juli geleverd kunnen worden.

Bon, na lang twijfelen toch toegezegd, wegens gebrek aan een beter alternatief. Verkoopcontract getekend. Twee weken geleden een mail gekregen dat de wagen toch beschikbaar was en rond 15 juni uitgeleverd wordt. Alles in gang gezet bij de verzekering en de wagen betaald, afspraak gemaakt op 15 juni om de wagen af te halen.

Gisteren wederom een mail gekregen dat het toch moeilijk is om de lease vervroegd te beëindigen en dat de afgesproken leverdag van 15 juni toch niet haalbaar was. Dus het is weer onduidelijk wanneer ik de wagen nu geleverd krijg.

Soit, ik neem het niet zo enorm nauw, ik ben blij dat men moeite doet om de wagen sneller uit te leveren. Maar men moet toch opletten met beloftes te maken die men niet kan waarmaken.

• Verward 1
  • Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Update:

Blijkbaar heeft de verkoper van de leasingmaatschappij (D'Ieteren) effectief het groene licht gekregen om . Hij heeft de wagen laten keuren, reinigen en polijsten en de nummerplaten van de leasing teruggestuurd naar D'Ieteren. Zij moesten dan enkel nog het tweede deel van het inschrijvingsbewijs terugsturen om de keuring af te ronden.

Blijkt nu dat iemand bij D'Ieteren voet bij stuk houdt en het tweede deel van dat inschrijvingsbewijs niet wil doorsturen, noch de platen van de leasing wil terugsturen naar de garage (op die manier hadden we misschien een week op twee op de platen van de garage kunnen rijden). Dus nu staat die wagen zonder platen te blinken in de garage. Wij moeten wachten en bij Rietje staat 'm eigenlijk in de weg. Nu kan niemand 'm gebruiken tot de oorspronkelijk afgesproken afleverdatum (11 juli).

Rietje is nu aan het uitzoeken hoe ze mij kunnen compenseren voor de verlengde wachttijd. We zullen nog maar wat geduld uitoefenen, zeker?

• Triest 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen