Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Gedaan met fraude aardgaswagens (sportwagens)

Dr Nick

Aanbevolen berichten

Op 2017-5-24 om 08:13, Dr Nick zei:

@muscles ik heb niets bijgeleerd in dit artikel, maar was zoals JJR misschien niet correct in mijn verwoording. Biogas/aardgas is een sterker broeikasgas als co2. 

Dit klopt, mijn aardgaswagen geeft een witte rookuitstoot en bij mijn oude diesel met katalysator zie je alleen warme lucht.

Het gaat de overheid niet om vervuilende wagens maar om de leeftijd van de wagen, iedere nieuwe wagen die verkocht wordt is kassa kassa voor de staat. Als Tommelein de elektrische wagen er door gaat duwen, mij goed maar hij moet dan goed opletten met de machtige olie sjeiken die hun fossiele brandstoffen willen blijven verkopen.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎/‎05‎/‎2017 om 21:41, Lage Emissie Zone zei:

Dit klopt, mijn aardgaswagen geeft een witte rookuitstoot en bij mijn oude diesel met katalysator zie je alleen warme lucht.

Het gaat de overheid niet om vervuilende wagens maar om de leeftijd van de wagen, iedere nieuwe wagen die verkocht wordt is kassa kassa voor de staat. Als Tommelein de elektrische wagen er door gaat duwen, mij goed maar hij moet dan goed opletten met de machtige olie sjeiken die hun fossiele brandstoffen willen blijven verkopen.

die witte rookuitstoot is waterdamp...ook een broeikasgas trouwens ;) 

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je helemaal gelijk in, mijn reactie was iets te kort door de bocht, echter sloeg deze enkel op sportwagens, dit had ik beter moeten verduidelijken.

Ik vind het wel vreemd dat Volvo geen bescheidenere motor voorziet zoals ze bij andere merken doen.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het standaard als fraude gaat aanschouwd worden. Maar ze willen zo de rotte appels er tussen uit krijgen.

Iemand die met 245pk wil rijden zal dus ook tax en inschrijving moeten betalen. Uiteindelijk rij je dan nog goedkoper door de betere brandstofprijs. Dus het is niet dat je geen voordeel meer hebt.

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 fiscale PK voor mijn 2 liter Volvo V60 Bifuel (215 pk). Oef, met de hakken over de sloot.

Mijn verbruik is wel maar +/- 5,5 Kg op 100, dat is wel iets anders dan het verbruik van een V8 met 400 pk.

Bovendien zou het best kunnen dat de nieuwe 245 pk 4 cylinder nog zuiniger is.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...