Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Ik ben geflitst !

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

Geen idee hoe het is kunnen gebeuren, maar ik ben vorige week geflitst in Wilsele toen ik naar ecoracechallenge ging.

Aangezien ik mij keurig aan de snelheidslimieten hou ben ik enorm NEGATIEF verrast.

Ik ben geflitst geworden op de Aarschotsesteenweg KM-paal 52.7 tegen 66km/u (gecorrigeerd 60 km/u), ik reed dus rond de 70.
Blijkaar moet ik een bord niet hebben gezien, want ik herinner me dat de snelheid daar 70 was (behalve dan de bebouwde kom).

De toegestane snelheid waar ik werd geflitst is er 50, maar ik kan via google maps nergens die verdomde km-paal terugvinden, kan iemand me hier helpen? Want ik ben pissed dat dit me is overkomen.

Ook heb ik speciaal gelet op mijn GPS, waar ook de snelheden vermeld staan, ik doe dit wel vaker, zeker als ik ergens kom waar ik niet bekend ben.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan naar de plaatselijke politie gaan en het daar uitleggen, je zal dan wellicht een document moeten invullen van betwisting en dan moet de tegenpartij bewijzen dat jij een overtreding hebt gemaakt. Ik vind het in ieder geval rot dat jou dit is overkomen en het komt doordat de politie teveel macht krijgt door de huidige regering: overal komen er camera s bij voor traject controles, ze gaan een biometrisch paspoort invoeren, etc. Als we bij de volgende verkiezingen ons kiesgedrag niet wijzigen dan hebben we niets meer te vertellen, vrijheden gaan we verliezen als deze trend zich blijft doorzetten.

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het niet betwisten hoor, ik heb vermoedelijk gewoon een verkeersbord gemist :(

Als je reglementair rijdt is dat zuur, als je vaak te snel rijdt, dan zoek je dit zelf natuurlijk.

Mijn vrouw heeft het ook al eens meegemaakt en zij rijdt echt NOOIT bewust te hard

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd zo nu en dan wel eens te hard, niet vaak maar het gebeurt. Toen ik pas mijn vorige auto had wou ik em is ff laten gaan op een recht stuk waar het makkelijk kon zonder gevaar en hoppa direct rijbewijs voor 2 weken kwijt en een boete die gelukkig nog meeviel. Tot nu toe denk ik max 5 keer geflitst op 13 jaar waarvan iedere keer buiten voorgaand geval niet expres te hard gereden te hebben. Paar maanden geleden op heenweg naar Renesse geflitst, was ff niet naar de km teller aan het kijken en prijs, reed iets meer dan 90 waar 80 de snelheid was, wist dat de paal ( uit ervaring want in het donker ziet ge hem niet) er stond dus snel op de rem maar geen flits gezien, maar dacht al wel dat het een infrarood was en t was ook zo. Door m'n snelle reactie snelheid kunnen beperken tot 88 km/u na correctie 84 geloof ik en 40€ boete. 

Vooral de palen die heel precies zijn zijn klote waardoor je voor 1,2 of 3 km/u al een boete krijgt, en hier in Belgie is het minimum al drek 50€ (geloof ik) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens geflitst aan een vaste camera op de aarschotsesteenweg (hoe dom kan je dan wel niet zijn) !!! Ik heb ze op die baan allemaal zien staan, daarom dat het zo sneu is... :(

Ik heb heel google maps afgeschuimd op die baan om te kijken waar ik dat bord heb gemist maar ik kan die km-paal niet vinden

• Vind ik leuk 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Darmgasrijder zei:

en hier in Belgie is het minimum al drek 50€ (geloof ik) 

Sinds 1 mei zijn ze wat verhoogd.

Maar ten opzichte van Nederland valt het nog mee.  Daar zijn de boetes voor te snel rijden minstens 100 €.

Op hun snelwegen, met steeds wisselende toegelaten maximum snelheden, is het steeds uitkijken.

Tenzij je tegen 100 km/u blijft rijden - en niet de teogelaten 130.

Hogere verkeersboetes

De tarieven voor de onmiddellijke inning van verkeersboetes stijgen op 1 mei met 5 pct. Zo verhoogt de onmiddellijke inning voor een overtreding van de eerste graad van 55 naar 58 euro. Ook voor snelheidsovertredingen is er een verhoging: van 50 naar 53 euro voor de eerste 10 km/uur boven de toegelaten maximumsnelheid. Per extra kilometer per uur komt daar nog eens 6 euro in plaats van 5 euro bij, en binnen de bebouwde kom en in zone 30 11 in plaats van 10 euro. Wie positief blaast, betaalt voortaan 105 euro, of 179 euro voor wie meer dan 0,22 mg/liter blaast. Er waren vijf uitvoeringsbesluiten nodig om die verhoging rond te krijgen, als gevolg van de bevoegdheden die de gewesten kregen bij de zesde staatshervorming. Op polinfo.be is een handig overzicht te vinden van de nieuwe tarieven.

http://www.demorgen.be/economie/dit-verandert-er-op-1-mei-b0c788c2/

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Darmgasrijder zei:

Paar maanden geleden op heenweg naar Renesse geflitst,

Vanaf 1 mei 2017 gelden de nieuwe tarieven.

23 minuten geleden, Darmgasrijder zei:

geloof ik en 40€ boete.

Ik vrees dat je 50 € hebt overgeschreden naar hen...  :) 

Bankuittreksels nakijken ? xD

aangepast door Koen C

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Darmgasrijder Renesse ligt in Nederland ? O.o

Dan klopt de prijs die je hebt betaald volgens de lijst van @stefanmiler.

Ik denk dat we naast elkaar aan het praten waren ....

De prijzen vallen dan toch nog mee in Nederland o.O

Mijn (dure) boete in Nederland van meer dan 100 €, was op de snelweg waar je maar 100 km/u mocht, terwijl ik rustig aan het doorrijden was tegen zo'n 115 à 120 km/u.

1 (één) bord niet gezien... >:( 

Vrachtwagen ? Invoegend druk verkeer ? Afgeleid door de omgeving ?

Ik weet het niet hoe het kwam.

Op het hele voorafgaande stuk snelweg mocht je de ene keer 120 km/u, dan 130 km/u en dan weer maar 120 km/u. 

Ik dacht dat ik veilig zat met 120 km/u.  Niet dus.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Koen C zei:

Op het hele voorafgaande stuk snelweg mocht je de ene keer 120 km/u, dan 130 km/u en dan weer maar 120 km/u. 

Doet me denken aan het stuk autostrade in Frankrijk vanaf de Luxemburgse grens tot Metz.

80, 100, 90, 110, 80, 110, 90, enz... en bijna aan ieder bord ne flitser...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...