Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Simkaart voor mobiel internet/WiFi in de auto

Darmgasrijder

Aanbevolen berichten

Wie heeft er een simkaart aangeschaft om mobiel internet of WiFi in de auto te hebben?

Welke operator, prijs heb je gekozen en wat krijg je ervoor?

Als ik hier niks beters tegenkom denk ik dat ik voor een mobile vikings herlaadkaart ga van 15€ waarvoor je 4GB krijgt (en belminuten en sms, maar daar heb je niets aan natuurlijk) Ze hebben ook een data only, maar deze kost 12€ en dan heb je maar 1 of 2 GB en enkel geldig in Belgie, ook na de afschaffing van roamingkosten. 

De reden dat ik voor een extra sim kies, is dat ik dan niet iedere keer bij het instappen van de auto een hotspot moet aanmaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Darmgasrijder zei:

Wie heeft er een simkaart aangeschaft om mobiel internet of WiFi in de auto te hebben?

Welke operator, prijs heb je gekozen en wat krijg je ervoor?

Als ik hier niks beters tegenkom denk ik dat ik voor een mobile vikings herlaadkaart ga van 15€ waarvoor je 4GB krijgt (en belminuten en sms, maar daar heb je niets aan natuurlijk) Ze hebben ook een data only, maar deze kost 12€ en dan heb je maar 1 of 2 GB en enkel geldig in Belgie, ook na de afschaffing van roamingkosten. 

De reden dat ik voor een extra sim kies, is dat ik dan niet iedere keer bij het instappen van de auto een hotspot moet aanmaken. 

Ik ben ook bij Mobile Vikings voor m'n GSM maar bij mij is het het omgekeerde scenario: ik gebruik de belminuten en sms, en de data krijg ik er sowieso "gratis" bij maar ik gebruik de data niet.

Maar je hebt normaal gezien toch Bluetooth in je auto! Als je je smartphone de eerste maal meeneemt in je wagen dan detecteert je Infotainmentsysteem automatisch je smartphone, en vraagt toestemming om verbinding te maken. Dat is natuurlijk geen mobiel internet of WiFi. Je moet kijken naar het datapakket en wat het je kost, en dit vergelijken met andere operatoren.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Darmgasrijder zei:

, is dat ik dan niet iedere keer bij het instappen van de auto een hotspot moet aanmaken. 

Kan je dat aanmaken van de hotspot niet automatiseren (Android: Tasker of AutoMagic om er maar twee te noemen / iPhone: ??)

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is er voor iOS geen echt alternatief dat even krachtig is als de automatisatie apps voor Android.

Er iets als Workflow maar hoe krachtig het is daar heb ik geen idee van.

Het is wel zo dat sinds Android ook wat resticties is beginnen inbouwen in wat mag en niet mag voor sommige zaken nu ook "rooting" (jailbreak op iOS niveau) nodig is om sommige automatisaties nog te laten werken.

Maar eens "ge-root"...:)

Persoonlijk gebruik ik Tasker maar ik heb ook voor iedere "task" een AutoMagic versie gemaakt. AutoMagic flows zijn visueel wat makkelijker te volgen als je ergens een probleem hebt bij de afloop van een opdracht.

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de Audi een WiFi Hotspot met ingebouwde SIM (eSIM) waarvoor verschillende bundels beschikbaar zijn (enkel België of Europa). Er is ook nog een vrij microSIM beschikbaar maar dat gebruik ik niet. De België bundel geeft je 10GB data met zeer goede LTE (4G) verbinding aan 99 EUR geldig gedurende 1 volledig jaar. De kinderen maken er graag gebruik van en er kunnen tot 8 apparaten tegelijkertijd op internet. Tot nu toe niets dan lof. Ik twijfel er niet aan dat andere automerken eenzelfde voordelig systeem hebben ;)

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een mooie prijs voor wat je krijgt. Bij de Caddy kan ik m'n smartphone internet delen (hotspot) of je koopt een USB stick van VW waar een sim in moet en dan heb je WiFi. 

Volgens mij moet je zelf de operator kiezen.

Zou ik ook dat internet kunnen hebben of is dat specifiek voor Audi? Wat betaal je voor de Europa bundel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Darmgasrijder zei:

Dat is idd een mooie prijs voor wat je krijgt. Bij de Caddy kan ik m'n smartphone internet delen (hotspot) of je koopt een USB stick van VW waar een sim in moet en dan heb je WiFi. 

Volgens mij moet je zelf de operator kiezen.

Zou ik ook dat internet kunnen hebben of is dat specifiek voor Audi? Wat betaal je voor de Europa bundel?

De Europese bundel is 140 EUR geloof ik voor 10 GB gedurende 365 dagen. Best eens kijken welk systeem er ingebouwd zit in de Caddy en of VW een eSIM heeft ingebouwd (handleiding bekijken)

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Aah, het is 10 GB voor een heel jaar? Ik dacht per maand ?

Dan ga ik het toch bij Mobile Vikings houden, moest er hier niets beter uit de bus komen. 

Daar is het goedkoopst mogelijke 10€ per herlaadkaart (data vervalt na iedere maand, dus op internet te blijven hebben ben je "verplicht" iedere maand te herladen) en dan heb je 1 GB per maand wat neerkomt op 120€/12GB per jaar, na half mei ook te gebruiken in Europa aangezien roamingkosten wegvallen. (Mobile vikings start er een maand eerder mee dan wettelijk moet) Maar ik denk dat ik eentje hoger ga en 15€/4GB per herlading neem wat uitkomt op 180€/48GB per jaar.

aangepast door Darmgasrijder
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Darmgasrijder zei:

.... na half mei ook te gebruiken in Europa aangezien roamingkosten wegvallen. (Mobile vikings start er een maand eerder mee dan wettelijk moet) ...

Ik heb al gratis roaming bij Scarlet sinds mei 2016 :D (wel maar 500 Mb voor 8 euro inclusief bellen en SMS'en)

upgrade naar 1.5 Gb voor 13 euro per maand.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

upgrade naar 1.5 Gb voor 13 euro per maand.

Dus blijft Mobile Vikings nog steeds de goedkoopste (want doe er 2 euro bij en dan krijg je daarvoor bij MV 4 GB) !!!

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...