Ga naar inhoud
Brembos

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

2 uren geleden, Brembos zei:

Ik bedoel gas dat nog minder van kwaliteit is dan L- gas .. Het wordt eigenlijk LL- gas genoemd . Bispingen is oa. zo'n station.

http://erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=11768

Als ik door Duitsland rij dan vermijd ik sowieso de cng-tankstations die L-gas verkopen. Wanneer ik eventueel niet toekom met de cng in mijn auto, rij ik wel op benzine tot ik aan een cng-station kom met H-gas en daar moet ik heus niet veel kilometers op benzine voor rijden.

Ik lees overigens dat de cng-stations in Münster en Bad Fallingbostel hetzelfde LL-gas ook verkopen. Mijden dus! Bedankt voor de tip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/7/2017 om 22:28, Brembos zei:

Ik bedoel gas dat nog minder van kwaliteit is dan L- gas .. Het wordt eigenlijk LL- gas genoemd . Bispingen is oa. zo'n station.

http://erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=11768

Ons aardgasnet in antwerpen, gas van NL, zou ik het soms  LL-gasnet noemen?

De laatste 2 keer dat ik getankt heb in kontich was het CNG 80%, met zo een 10% minder kms.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

59b42d8edd771_OnTopic!.JPG.c37a3c139268f0764466267db35761d3.JPG

En BTW, m'n laatste tankbeurt verliep er probleemloos  9_9

aangepast door JoBé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allee, ik heb nu ook CNG van Total Hoboken in de aardgastanks van mijn auto :D

Ik was in de vroege namiddag in Zottegem geweest met de aanhangwagen en daarna bij Dats in Melle getankt. Dat is één van de weinige Dats-stations waar de CNG-pompen helemaal apart staan: wel nog in de rij, maar achteraan.

Toen moest ik terug naar huis met een geladen remorque, thuis afgeladen, beetje gegeten, en dan vertrokken naar Sint-Lenaarts in Brecht met aanhangwagen. Toen die geladen was, besloot ik bij Total in Hoboken te gaan tanken om ik niet graag flutgas wil O.o. Ik heb dan ongeveer een 25tal km op Super98 gereden.

In Hoboken heb ik aan pomp 10 getankt. Dat ging niet zo vlot als bij Dats en bij Q8 in Houthalen maar ik had toch tijd en er stond niemand achter mij te wachten. Tenslotte betaal je er nog altijd maar €0,990/kg.

Ik zie dat ik exact 100 km op CNG gereden heb van Hoboken tot bij mij thuis en ik ben tevreden van het verbruik met geladen remorque. Dus dat is toch nog wel H+ gas.

Ik had ook de rechthoekige officiële Belgische CNG-sticker met het nieuwe lettertype, die ik van @Aardgasrijder gekregen had, op de zwarte achterkant - dat is dus in feite de onderkant - van de oprijplaat van mijn remorque geplakt, aan de linkerkant, voordat ik van thuis naar Brecht vertrok. Ik zal er eens een foto van moeten maken.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, muscles zei:

de rechthoekige officiële Belgische CNG-sticker met het nieuwe lettertype, die ik van @Aardgasrijder gekregen had

Ik ga er binnenkort één kopen bij Aardgasrijder...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag nog eens gaan tanken in Hoboken. Pomp 11 werkte niet (E604 fout) en aan pomp 10 stond een vrachtwagen van Depanage 2000 te tanken. Na 10 minuten was ik aan de beurt en kon net geen 15 kg tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Brembos zei:

Na 10 minuten was ik aan de beurt

Pff, niet leuk  :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide pompen zouden uit liggen volgens deze bron, ik hoop dat het vrijdag hersteld is ... 😱

Zou het hiermee te maken hebben ? 

DSC_6111a.thumb.jpg.85af324a29867dcbf16d6ce339af0886.jpg

(Foto van vorige vrijdag)

Update, een half uurtje later ... lees ik op ander topic dat het al opgelost is 🙂 

aangepast door JoBé
Update
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar de vuldruk blijft zwakjes. 14kg is héél moeilijk tegenwoordig in Hoboken, zelfs met lege tanks.

En laat een CNG rijder nu net op zoek zijn naar extra rijbereik, het vinden en dan knijpen ze de druk toe...9_9

16-17 kg zoals voorheen is lang geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lange_666 De dispenser heeft een ingestelde strategie om te vullen tot een equivalent van 200 bar, met temperatuurscompensatie. 

Normaal gezien moet je steeds ong. 200 bar hebben na het tanken, soms iets meer. Dit kan je zien op de manometer. 

Indien de druk lager zou zijn, dan is er inderdaad een probleem, en mag je dit steeds melden. Maar de druk kan niet onbeperkt verhoogd worden, de veiligheidskleppen op de tanks staan dit niet toe.

Je hebt natuurlijk wel eersteklas CNG (met meer dan 15kWh per kg) aan een scherpe prijs...😉

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uren geleden, Lange_666 zei:

Maar de vuldruk blijft zwakjes. 14kg is héél moeilijk tegenwoordig in Hoboken, zelfs met lege tanks.

En laat een CNG rijder nu net op zoek zijn naar extra rijbereik, het vinden en dan knijpen ze de druk toe...9_9

16-17 kg zoals voorheen is lang geleden.

Druk was bij 2 laatste beurten (4 & 8/10) netjes in orde: 220 bar permanent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/10/2018 om 17:34, JoBé zei:

Druk was bij 2 laatste beurten (4 & 8/10) netjes in orde: 220 bar permanent. 

Deze morgen getankt: lege tanks: 14,70 kg bij 14°  Toch maar flauwe vulling in vergelijking met andere stations.

Wat de 220 bar permanent betreft: pomp 10: dit is toch maar enkel zichtbaar bij de laatste push, dan pas gaat de meter naar 220 bar en dit voor een vaste tijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren ook aan pomp 10 getankt, terug slechte druk (± 155 bar met 2 "eindjumpjes" @ 220 bar).
Toch nog 7 kg (6,97 om precies te zijn) er in gekregen (Halve tank, 152 km gereden, nog 120 te goed volgens BC). Na ± 2 km omschakeling naar gas, na 3 à 4km 100% gaskwaliteit berekend.

PS: toen ik aankwam stond Depannage 2000 met zijn geel gevaarte aan pomp 11. Tegen dat ik kon beginnen was ie weg 🙂 

aangepast door JoBé
Toevoeging Depannage 2000
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen